Vraag

• Iuigi
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 01:19
Mijn vraag
Vanmiddag heb ik per ongeluk de verkeerde stekker uit het stopcontact gehaald. De televisie stond aan, en de stekker is uit de wandcontactdoos gehaald. Daar dacht ik in eerste instantie niets van, tot ik de televisie weer aan wilde zetten. Niets, nada, nul. Geen LED, geen klikje, compleet dood.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Sony 65 inch OLED A80j

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Televisie spanningsloos gelaten, 2 uur, stekker in stopcontact gestoken met de fysiek aan/uit schakelaar ingedrukt, andere WCD, andere voedingskabel.

Heeft iemand de gouden truc, of wordt het toch een tripje naar de winkel voor een nieuwe?

Alle reacties

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:33

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Het klinkt als een voedingsprobleem. Je kunt twee sporen bewandelen. De eerste is garantie: De televisie zal zo'n 5 jaar oud zijn. Dat is op het randje, maar volgens iedere redelijke interpretatie nog wel binnen de normen voor wettelijke garantie. Daar denken winkels helaas anders over, je zult je recht moeten halen.

Het tweede pad dat je kunt bewandelen is Tweaker-handjes gebruiken. Als de televisie helemaal dood is, klinkt als een defect van de voeding. Gewapend met een schroevendraaier en multimeter kan je veel ontdekken. Open de televisie, kijk of je zichtbare defecten ziet en kijk of je zekeringen ziet die doorgebrand zijn. Identificeer de standbyspanning op de voeding en meet of daar iets zinnigs aan spanning op staat.