Zouden jullie eens willen schieten op mijn (relatief eenvoudige) plan voor onze nieuwbouwwoning. Ik heb al wat spullen (switch, deco's, camera's en video-deurbel) dus suggesties voor een ander merk etc. hoeven in die zin niet.
Cat6 stugge kabel 100% koper
Meterkast
In de meterkast komen 8 loze leidingen uit het plafond.
In de meterkast komt een NetGear GS116LP Unmanaged PoE switch met 16 poorten
In de meterkast komt een modem van Ziggo
In de meterkast komt 1 van in totaal 3 deco mesh units. Misschien laat ik deze fungeren als router met de Ziggo Modem in bridge, misschien slechts als AP. Dat moet ik tzt even bekijken.
Op de begane grond
1 loze leiding naar de televisie-hoek in de woonkamer. Hier komt ook een kleine switch met een aftakking naar een smart tv, hue bridge en een spelcomputer
1 loze leiding naar de voordeur voor een ReoLink POE video-deurbel
1 loze leiding naar een POE ReoLink camera voor de garage en oprit
1 loze leiding naar een POE ReoLink camera voor de achtertuin
Op 1e etage
1 loze leiding naar slaapkamer 1
1 loze leiding naar slaapkamer 2
1 loze leiding naar slaapkamer 3 (wordt gebruikt als game-room en niet als slaapkamer) Hier staat ook een kleine switch met een aftakking naar de 2e deco unit die fungeert als AP, smart tv en een spelcomputer
Zolder etage
1 loze leiding naar werkkamer - hier staat ook een kleine switch met een aftakking naar de 3e deco unit die fungeert als AP en 2 vaste werkplekken met een pc
Wat wil ik graag weten?
5 x JUNG centraalplaat 1-voudig tbv RJ45 wandcontactdoos A-range alpine wit (A 569-1 PLUA WW)
De venstertjes (Jung AS500 wit) zaten er vanuit de bouw al in met een afdekplaatje.
Cat6 stugge kabel 100% koper
Meterkast
In de meterkast komen 8 loze leidingen uit het plafond.
In de meterkast komt een NetGear GS116LP Unmanaged PoE switch met 16 poorten
In de meterkast komt een modem van Ziggo
In de meterkast komt 1 van in totaal 3 deco mesh units. Misschien laat ik deze fungeren als router met de Ziggo Modem in bridge, misschien slechts als AP. Dat moet ik tzt even bekijken.
Op de begane grond
1 loze leiding naar de televisie-hoek in de woonkamer. Hier komt ook een kleine switch met een aftakking naar een smart tv, hue bridge en een spelcomputer
1 loze leiding naar de voordeur voor een ReoLink POE video-deurbel
1 loze leiding naar een POE ReoLink camera voor de garage en oprit
1 loze leiding naar een POE ReoLink camera voor de achtertuin
Op 1e etage
1 loze leiding naar slaapkamer 1
1 loze leiding naar slaapkamer 2
1 loze leiding naar slaapkamer 3 (wordt gebruikt als game-room en niet als slaapkamer) Hier staat ook een kleine switch met een aftakking naar de 2e deco unit die fungeert als AP, smart tv en een spelcomputer
Zolder etage
1 loze leiding naar werkkamer - hier staat ook een kleine switch met een aftakking naar de 3e deco unit die fungeert als AP en 2 vaste werkplekken met een pc
Wat wil ik graag weten?
- Deco 1 als router of AP?
- Cat 6 voldoende? Schijnt een stuk makkelijker te trekken dan Cat6a.
- Kan ik in de meterkast de 8 utp kabels direct in mijn PoE switch prikken? Ik heb dat in het verleden eigenlijk altijd zonder problemen gedaan, maar ik lees dat een patch-paneel de voorkeur heeft en dan met korte, flexibele kabel naar de switch. Overkill voor thuis?
- 5x afmontage in de wand, dan heb ik volgens mij nodig:
5 x JUNG centraalplaat 1-voudig tbv RJ45 wandcontactdoos A-range alpine wit (A 569-1 PLUA WW)
De venstertjes (Jung AS500 wit) zaten er vanuit de bouw al in met een afdekplaatje.