Jovatov schreef op maandag 14 september 2026 @ 21:25:
[...]
Dit is dus precies het punt. Naar mijn idee is bijna één op de drie Tweakers die op releasedag gaan spelen al een 'veel hoger percentage dan normaal'.
Kan je je voorstellen dat deze poll vorig jaar over Battlefield 6, de nieuwe EA FC, of Call of Duty was gegaan? Was dan één op de drie Tweakers ook op de releasedag gaan spelen? Natuurlijk niet.
Hoe kan zo'n percentage dan 'opvallend weinig' zijn?
[...]
Het punt is: als (bijna) één op de drie Tweakers gaat spelen, dan is het gewoon een game die niet te vergelijken is met alle andere gamereleases.
Dus hoe kan dit dan toch tegenvallen? Wat had je dan gedacht?
Omdat het
niet één van die games is. Het is toch juist raar om bij GTA VI dezelfde verwachtingen te hebben als de zoveelste jaarlijkse iteratie van de voetbalgame van EA?
Je zegt eigenlijk twee dingen:
- De (aanstaande) release van deze game is niet te vergelijken met andere gamereleases.
- De verwachtingen die je moet hebben van deze gamerelease zijn hetzelfde als bij iedere andere gamerelease.
Dat is toch tegenstrijdig? @
TijsZonderH mag toch hogere verwachtingen hebben dan de gemiddelde gamerelease, en dan kan het toch zijn dat als hij ziet wat de reactie is van de Tweakers die op zo'n poll reageren dat hij dan denkt "Hey, ik had gezien de buzz om deze release heen wel verwacht dat het meer zou zijn, dat valt me op!"
Maar dat is blijkbaar een probleem, want... Ja, waarom eigenlijk? De reactie die erop komt wekt de indruk dat Tijs iets negatiefs over GTA VI heeft gezegd, maar dat is eigenlijk niet zo. Dus het probleem is in feite dat hij in het stuk niet enthousiast genoeg is, zijn verwachting "te hoog" was en daardoor het resultaat "tegenvalt." Dat is precies waar ik het over had toen ik eerder begon over die zweem.