DigiD-app komt ook beschikbaar op Windows en macOS

Pagina: 1
Acties:

• Jedotw
  • Registratie: Maart 2026
  • Laatst online: 15-09 10:50
Artikel: nieuws: DigiD-app komt ook beschikbaar op Windows en macOS
Auteur: @EvelineM

De afbeelding bij het artikel gaat specifiek over het toevoegen van een identiteitsdocument in je DigiD-app zodat je het betrouwbaarheidsniveau Substantieel kunt gebruiken (de zogenaamde ID-check). Er is naar mijn mening geen relevantie met het artikel...

• EvelineM
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 15-09 12:12

EvelineM

Nieuwsredacteur
Ik heb voor deze afbeelding gekozen omdat er ook een app2app-update in zit, waarmee ook betrouwbaarheidsniveau Hoog gevraagd kan worden. En daarbij moet je inloggen met een identeitsbewijs via de app. Inderdaad gaat het in de afbeelding om het toevoegen van het identeitsdocument, maar dat is daar dus wel relevant voor. Het app2app-stuk zit in de laatste twee alinea's.

Hopelijk kun je wat met die uitleg.

• AnonymousGerbil
  • Registratie: Mei 2025
  • Niet online
EvelineM schreef op maandag 14 september 2026 @ 10:58:
Ik heb voor deze afbeelding gekozen omdat er ook een app2app-update in zit, waarmee ook betrouwbaarheidsniveau Hoog gevraagd kan worden. En daarbij moet je inloggen met een identeitsbewijs via de app. Inderdaad gaat het in de afbeelding om het toevoegen van het identeitsdocument, maar dat is daar dus wel relevant voor. Het app2app-stuk zit in de laatste twee alinea's.

Hopelijk kun je wat met die uitleg.
De afgebeelde check is juist niet relevant en veroorzaakt mogelijk extra verwarring. Die id check (één keer scannen per jaar) is met nadruk iets anders als het inloggen met identiteitsbewijs (altijd scannen). Zie, bijvoorbeeld: https://www.digid.nl/inlogmethodes/identiteitsbewijs

De afgebeelde eenmalige id check heeft slechts betrouwbaarheidsniveau "substantieel", en niet het benodigde "hoog".

[ Voor 7% gewijzigd door AnonymousGerbil op 15-09-2026 04:07 ]

Indien ik geïnteresseerd was in de diarree van de duivel had ik mijn vraag wel direct aan een llm gesteld.

• vdneut
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 14-09 18:48
Zie dat er nog een embargo op de release notes staat tot maandag de 21e. Niet daaraan meewerken heeft tweakers toch niet nodig?

• TijsZonderH
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:08

TijsZonderH

Nieuwscoördinator
vdneut schreef op maandag 14 september 2026 @ 18:11:
Zie dat er nog een embargo op de release notes staat tot maandag de 21e. Niet daaraan meewerken heeft tweakers toch niet nodig?
Als een pagina gewoon live staat en wij zien die gewoon voorbij komen, is dat geen embargo waar wij ons aan moeten of hoeven houden.

Mogen wij u enkele vragen stellen over hoe u deze handtekening ervaren hebt?