Sometimes human's are...
Klopt. 77,5 - 2,5 = 75cm paneel.mduijvendijk schreef op zaterdag 5 september 2026 @ 15:52:
Ik heb een vergelijkbare situatie
Het paneel is 77,5cm (steekt zo'n 2,5 cm boven de vaatwasser uit)Als ik de maten bij Coolblue invul dan geeft de website aan dat de vaatwasser niet past.
- Het aanrecht is 89cm
- De plint is 11,5
- De monteur adviseerde een Bosch van 815 mm hoog.
Pak mijn lijstje hierboven en je ziet wat past.
Bij BSH XXL heb jij dan misschien ook nog speciale bevestiging nodig (zit bij de exclusive machines).
Zie DJMaze in "Frontpaneel hoogte?"
Maak je niet druk, dat doet de compressor maar
Ik heb fronten van bijna 83cm en een vaatwasser geschikt voor nishoogte 92,5. Aangezien deze maximaal fronten van 77 aankan, heb ik een soortgelijke oplossing als TS waarbij het front aan de bovenkant uitsteekt zodat de onderkant van het frontje de draai in de uitsparing van de vaatwasser kan maken. Ik kan zo snel niet oordelen of dit een soortgelijke situatie is, maar misschien helpt het.
Dat kan inderdaad. Andere opties zijn sleepdeur systemen zoals AEG, Vario en FrontFit.dft2 schreef op donderdag 10 september 2026 @ 14:16:
maar misschien helpt het.
Ik zou hier niet alleen naar de nishoogte kijken. Bij een volledig geïntegreerde vaatwasser bepalen ook de frontmaat, plinthoogte en vooral hoeveel ruimte het front bij openen nodig heeft of hij echt past. Met 77,5 cm front en zo’n 2,5 cm overstek kom je effectief rond 75 cm bevestigingshoogte uit. Dan kan een 815 mm Bosch prima mogelijk zijn, maar het hangt wel van het exacte scharnier-/frontsysteem van dat model af. Ik zou dus de inbouwtekening van het specifieke typenummer naast je front- en plintmaten leggen; een algemene “past/niet past”-checker kan daar te grof in zijn.
Niet echt. Een standaard Bosch gaat tot 72,5cm paneel en eigenlijk wil je maximaal 72cm aanhouden ivm met het meegeleverde rubber. 75cm is dan toch echt te veel.Klusser3000 schreef op woensdag 16 september 2026 @ 14:21:
Met 77,5 cm front en zo’n 2,5 cm overstek kom je effectief rond 75 cm bevestigingshoogte uit. Dan kan een 815 mm Bosch prima mogelijk zijn,
De Bosch Vario gaat tot 76,5cm en die past dan wel.
Je moet dus expliciet vermelden dat het een Vario moet zijn.
Dit topic is door een moderator afgesplitst, post hierboven (met "lijstje hierboven") refereer ik naar DJMaze in "Nishoogte vaatwasser"
[ Voor 21% gewijzigd door DJMaze op 17-09-2026 11:53 ]
Pagina: 1