Stekker van Hue Gradient lichtstrip achter TV afgebroken

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Michel77_
  • Registratie: September 2026
  • Laatst online: 14-09 10:22
Mijn vraag
Mijn HUE lichtstrip die achter mijn TV hangt is losgevallen en daarbij is er een pinnetje uit het stekkerblokje afgebroken. Ik wil dit onderdeel via HUE bestellen en die zeggen dat dat niet kan omdat het buiten de garantie valt. Het kan toch niet zo zijn dat 1 afgebroken pinnetje betekent koop maar een heel nieuw ding??

Relevante software en hardware die ik gebruik
Het gaat dus om het stekkerblokje die tussen de Philips HUE Gradient lichtstrip en de stroomtoevoer zit. Op dit stekkerblokje staat S/N:4266610

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb online gekeken, maar kom niet verder met Philips Hue zelf. Misschien heeft er hier iemand een oplossing. Las al iets met de punt van een naald afknippen en deze op de plek van de afgebroken pin terugzetten, maar dat probeer ik wel als ik hem nergens kan kopen ;-)

Schopje naar MME

[ Voor 1% gewijzigd door Septillion op 14-09-2026 10:40 ]

Alle reacties

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:24

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Michel77_ schreef op maandag 14 september 2026 @ 10:22:
Mijn HUE lichtstrip die achter mijn TV hangt is losgevallen en daarbij is er een pinnetje uit het stekkerblokje afgebroken.
Kun je een foto maken? Zoekend op "connector philips 4266610" krijg ik erg veel verschillende connectoren te zien, de meesten zijn standaard 2.54mm stekkers die moeiteloos zouden moeten passen & te solderen.

Specs ...ik doe er niets meer aan.

• John Doos
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-09 12:49

John Doos

ClaudZaque

Is dat dit linker ding wat in je stopcontact gaat?

Gewoon snoer doorknippen, stukje strippen, krimp kousje eroverheen, donor adapter pakken met zelfde voltage/amperage en netjes solderen en krimp kousje eroverheen.

Afbeeldingslocatie: https://hueblog.de/wp-content/uploads/2025/09/Hue-Flux-Lightstrip-Netzteil.jpeg

Of bedoel je het blokje wat op de strip zelf zit?

Dit lijkt mij een standaard ARGB connector. Je zult even moeten uitvogelen of de pinout hetzelfde is, zoja dan kun je hetzelfde trucje als hierboven uitvoeren maar zul je een donor ARGB connector moeten regelen. Gebruikt Ikea niet iets soortgelijks?

https://www.ikea.com/nl/en/p/ormanas-led-lighting-strip-smart-wireless-dimmable-colour-and-white-spectrum-40497395/

Trouwens, je geeft aan: "Ik wil dit onderdeel via HUE bestellen en die zeggen dat dat niet kan omdat het buiten de garantie valt."

Het is mij niet duidelijk of je probeert gratis een adapter van ze te krijgen (want opmerking over garantie), of dat je een vervangende probeert te kopen. (want opmerking bestellen).

Lijkt mij dat ze gewoon spares verkopen toch, en anders op marktplaats een defecte set op de kop tikken

Nee