Vraag

• Bouncy101
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 23:48
Over een paar maanden trekken mijn partner en ik in onze nieuwe koopwoning. We wonen nu nog in een appartementencomplex en hebben verder niet hoeven nadenken over energiecontracten.

Nu ben ik even gaan zoeken en begrijp ik erg weinig van wat eventueel nuttig is voor ons tussen vaste, dynamische en variabele contracten dus hopelijk kunnen jullie mij helpen.

Wij hebben 12 zonnepanelen met een zuidoriëntatie.
We zijn nu nog met 2 bewoners
Ik heb geen idee wat ons verbruik zal zijn. Het verbruik van de huidige bewoner is niet te vergelijken omdat dit een gezin van 4 is. Veel vergelijkingssites geven om en nabij:
Stroom normaal 1700kwh
Stroom dal 1150kwh
Teruglevering normaal 2520kwh
Terugleveringdal 2520kwh
Gas 1050m3

We hebben geen elektrische auto of grote elektrische apparaten.

Ik zie overigens veel forumposts over thuisbatterijen. Is dat iets waar ik ook naar moet kijken?

Ik hoor graag wat jullie ons adviseren :)

Alle reacties

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:50
Het ligt er ook grotendeels aan wat zelf wil.
Wil je het onderste uit de kan halen en ben je bereid dagelijks (al dan met domotica) mee bezig te zijn: dan is dynamisch interessant.
Wil je vooraf weten waar je aan toe bent (of er überhaupt niet mee bezig willen zijn) dan is vast een goede optie.
Variabel is imho alleen interessant als er kans is dat de energieprijzen gaan stijgen.

Met de winter voor deur icm de beperkte vulling van de gasvoorraden dit jaar klinkt nú een contract met dynamische prijzen niet gunstig. Met een strenge winter wordt je huis verwarmen dan een dure aangelegenheid.

Spel en typfouten voorbehouden