Ik heb een nieuw huis gekocht en sta voor een vraag bij het plaatsen van een schuifpui.
Kan het huidige kozijn gewoon vervangen worden door een schuifpui of is er constructief ook wat nodig?
Wat heb ik zelf al gedaan:
Bouwtekeningen opgevraagd bij gemeentearchief: https://go.fliplink.me/view/3728AAD6-A39E-4230-989D-08209E99AFD4
Er ligt geen latei boven het kozijn.
De buren hebben ook een schuifpui geplaatst maar een stuk lager, ze weten niet of ze constructief wat hebben laten doen toendertijd.
Mijn boerenverstand zegt dat er geen constructieve werkzaamheden nodig zijn.
Het kozijn is al eens vervangen en op exact dezelfde plek komt de schuifpui terug.
De schuifpui Installateur zegt dat hij graag voor de zekerheid kijkt naar hoe het dak wel of niet op het kozijn leunt.
Daar kunnen we nu nog niet naar kijken, er zit plaatmateriaal voor de plek op de 1e verdieping waar hij wil kijken en dat eruit slopen kan nog niet.
De overdracht is pas namelijk pas later dit jaar.
Ik wil wel al voor de overdracht bestellen i.v.m levertijd van de schuifpui.
Het vervelende is dat een constructeur gelijk 500 euro kost via de 3 online aanbieders die ik heb gevonden.
Ik weet daarbij niet zeker of ik het antwoord krijg waar ik iets mee kan.
De offertes die terugkomen zijn wat vaag in de werkzaamheden en ik ben bang dat ze met een constructieberekening komen voor een stalen balk die misschien niet nodig is.
Tips, kennis en adviezen, ik ben er enorm blij mee.
:strip_exif()/f/image/iu9nazLEQQHlInIQzBQaji7d.jpg?f=fotoalbum_large)
Foto vanuit binnen.
:strip_exif()/f/image/aTLuQ4A5vpjkKHaxEAI4reHk.jpg?f=fotoalbum_large)
Foto vanuit buiten
/f/image/oJP1i1IhCnJnbaBCbU8J6pW8.png?f=fotoalbum_large)
De " toekomstige situatie"
Kan het huidige kozijn gewoon vervangen worden door een schuifpui of is er constructief ook wat nodig?
Wat heb ik zelf al gedaan:
Bouwtekeningen opgevraagd bij gemeentearchief: https://go.fliplink.me/view/3728AAD6-A39E-4230-989D-08209E99AFD4
Er ligt geen latei boven het kozijn.
De buren hebben ook een schuifpui geplaatst maar een stuk lager, ze weten niet of ze constructief wat hebben laten doen toendertijd.
Mijn boerenverstand zegt dat er geen constructieve werkzaamheden nodig zijn.
Het kozijn is al eens vervangen en op exact dezelfde plek komt de schuifpui terug.
De schuifpui Installateur zegt dat hij graag voor de zekerheid kijkt naar hoe het dak wel of niet op het kozijn leunt.
Daar kunnen we nu nog niet naar kijken, er zit plaatmateriaal voor de plek op de 1e verdieping waar hij wil kijken en dat eruit slopen kan nog niet.
De overdracht is pas namelijk pas later dit jaar.
Ik wil wel al voor de overdracht bestellen i.v.m levertijd van de schuifpui.
Het vervelende is dat een constructeur gelijk 500 euro kost via de 3 online aanbieders die ik heb gevonden.
Ik weet daarbij niet zeker of ik het antwoord krijg waar ik iets mee kan.
De offertes die terugkomen zijn wat vaag in de werkzaamheden en ik ben bang dat ze met een constructieberekening komen voor een stalen balk die misschien niet nodig is.
Tips, kennis en adviezen, ik ben er enorm blij mee.
:strip_exif()/f/image/iu9nazLEQQHlInIQzBQaji7d.jpg?f=fotoalbum_large)
Foto vanuit binnen.
:strip_exif()/f/image/aTLuQ4A5vpjkKHaxEAI4reHk.jpg?f=fotoalbum_large)
Foto vanuit buiten
/f/image/oJP1i1IhCnJnbaBCbU8J6pW8.png?f=fotoalbum_large)
De " toekomstige situatie"