Buffervat (CV) uitbreiden met shelly temperatuursensor.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• BladetNL
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:19
Mijn vraag:
Shelly temperatuur meter voorzien van voeding.

die wil ik graag in mijn buffervat 500L (CV) gebruiken om een maximaal beveiliging in te stellen zodat het vat nooit boven de 95 graden komt en ik dus deze sensor kan gebruiken met een limiet in de automatisering.

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Home-assistant met een volledige geautomatiseerde sturing voor warmtepomp(LG HM09MR.U44) tot 55 graden waarna deze uitschakelt nemen de 3x2kw verwarmingselementen het over tot de max van 95graden. Nu word die temperatuur nog gemeten via sonnoff temp meter op batterij tot 80graden, dit is een nood oplossing. Dit moet dus met de shelly temperatuur sensor kunnen.. alleen kom ik er niet helemaal achter hoe ik deze aan kan sluiten op de dinrail. klein beetje hulp op weg kan ik wel gebruiken want ben nog niet helemaal bekend met alle shellys.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
ik heb gevonden de Shelly Temperature Sensor DS18B20 deze wil ik graag gebruiken en voorzien van 12volt maar heb enkel 230v te beschikking in de ruimte. wat is daarvoor beschikbaar van shelly.

- De CV installatie is volledig zelfbouw en we hebben een buffervat van totaal 580liter, deze wordt verwarmd op lage tarief uren of bij pv opwek middels bepaalde voorwaarden.

- Tapwater is apart middels LG WH27s Warmtepompboiler

Mocht er belangstelling zijn voor de installatie wil ik hier ook wel meer over vertellen.

Hartelijk dank! :)

[ Voor 6% gewijzigd door BladetNL op 13-09-2026 13:02 ]

Alle reacties

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:50
Volgens de website van Shelly heb je deze dan nodig. Zelf geen ervaring mee.

Spel en typfouten voorbehouden

• BladetNL
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:19
FredvZ schreef op zondag 13 september 2026 @ 17:11:
Volgens de website van Shelly heb je deze dan nodig. Zelf geen ervaring mee.
Ja inderdaad, die heb je nodig om de temperatuursensor aan te kunnen sluiten. maar die add on sensor van shelly kan dus niet op die 230v... daar zat ik eigenlijk een beetje mee in dubio welke moet ik dan hier naast hebben om die shelly sensor add-on te voeden. ik ben er zelf verder nog onbekend mee.

[ Voor 8% gewijzigd door BladetNL op 13-09-2026 21:33 ]

• Valtuda
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 13-09 23:27
Is je probleem niet gewoon opgelost met zo'n "The Pill" van Shelly en een paar tie-wraps? En een USB voedinkje? Of wil je alles per se op de DIN-rail kunnen klikken (is wel mooier natuurlijk).