Scheerstopcontact bromt - vervangen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Hagdos
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 11:37
In mijn badkamer zit een scheerstopcontact, zo'n ding met een transformator voor de veiligheid in een natte ruimte. Sinds kort bromt hij, in ieder geval meer dan normaal. Het is niet superhard, maar net storend.

Ik ben aan het zoeken of ik die kan vervangen. Dan heb ik 2 opties:
  1. Terug een scheerstopcontact er in zetten.
  2. Een gewone WCD er in zetten, al dan niet met een klepje
Probleem bij 1:

Ik kan die vrijwel niet meer vinden, of misschien heb ik niet de juiste zoekterm. In de bouwmarkt zie ik ze niet. Online vind ik alleen opties met een schakelaar met 115/230V en een soort universele openingen. Ik denk dat dat voor hotels met internationale reizigers is? Maar ik wil gewoon 230V met de twee ronde gaten voor Nederlandse stekkers.

Problemen bij 2:
  • Er zit geen normale inbouwdoos achter, maar een grotere rechthoekige. Met een normale WCD zou ik een lelijke open rand houden.
  • Er zit geen aarde in deze inbouwdoos. Ik denk redelijk in de buurt wel, maar alles is hier met dunne ribbelbuis gebouwd, dus aarde bijtrekken wordt een shitklus. Als het moet ga ik dat doen, een niet-geaard stopcontact naast de wastafel lijkt me een slecht plan. Maar dit maakt dat optie 1 mijn voorkeur heeft.
Weet iemand waar ik zo'n scheerstopcontact nieuw kan vinden? Of zijn er nog andere goede oplossingen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MrOD0HMAak-lRKVd2PRmUS6BJTI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6igDyzPjVhToiiNouK0NAkXj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vDWplYLUdWhbSbCPX4qi-4Eh2ZU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BHVPhAh8hFp42gFNtlTGQo0H.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 21% gewijzigd door Hagdos op 13-09-2026 11:37 ]

Alle reacties

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|