Samsung koelkast valt na 8 jaar uit elkaar

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Jaap12587964
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17:04
Mijn samsung koelkast uit 2018 heeft kapotte lade geleiders.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/abnEFf98WMXzoAfbv8rmCnZPYTQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qCxNz4KXUX4WBwS2PQipRCLR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e126c7ZX68ufvtQm8Eh4ci54KrY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mDluwDFA1BAgSAvcJDxp6AH7.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn vraag
Hebben meer merken dit? Op https://eu.community.samsung.com/t5/huishoudelijke-apparatuur/behuizing-lade-geleiders-binnenzijde-vriezer-kapot-samsunng/td-p/6858292/page/6

Zijn er meer slachtoffers….

Coolblue geeft helaas niet thuis, ze kunnen een betaalde monteur sturen. Lijkt mij een fabrikage fout.

Alle reacties

• Leipi35
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 14-09 15:53
Is gewoon einde oefening en niet zo vreemd na 8 jaar.

Voor een Samsung is het al helemaal netjes die leeftijd....

• Jaap12587964
Dat de compressor overlijd kan ik snappen na 8 jaar maar het frame is iets wat 50 jaar mee moet kunnen.

• Tsjilp
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

Leipi35 schreef op zondag 13 september 2026 @ 10:09:

Niet vreemd na 8 jaar? Dat spul moet toch gewoon makkelijk 20 jaar mee gaan?

Raar... Is zo gek nog niet

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:22

WCA

Leipi35 schreef op zondag 13 september 2026 @ 10:09:

Zijn we nu aangekomen op het punt dat we 8 jaar een mooie leeftijd vinden voor een koelkast? Jeetje

Share and Enjoy!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:35

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Wij hebben sinds 3 jaar een Samsung koelkast, en bij een van de geleiders van de vriezer-lade hebben we exact hetzelfde probleem waarbij de geleider gewoon beetje bij beetje uit elkaar valt.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12:54
Ja dat heeft die van mij ook (BRB260010WW). Maar nog niet zo erg.
Lijkt erop dat er een fabricagefout in zit en dat die geleiders netjes vol schuim hadden moeten zitten. Maar ipv daarvan zit er een luchtbel.

Mogelijk kan samsung reparatie 3d modellen delen?

[ Voor 13% gewijzigd door jeroen3 op 15-09-2026 09:47 ]

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Tsjilp schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 09:41:
Niet vreemd na 8 jaar? Dat spul moet toch gewoon makkelijk 20 jaar mee gaan?
WCA schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 09:43:
Zijn we nu aangekomen op het punt dat we 8 jaar een mooie leeftijd vinden voor een koelkast? Jeetje
Een Liebherr gaat wel 20 jaar mee. Dit is een Samsung. Ga maar eens vergelijken in de winkel.

Loop daarna even binnen bij de fietsenwinkel en vergelijk de remmen van een Chinesium met die van een Gazelle.
Etc. etc.
Jaap12587964 schreef op zondag 13 september 2026 @ 10:30:
het frame is iets wat 50 jaar mee moet kunnen.
Het is gemaakt van HIPS. Ook leverbaar als filament https://www.123-3d.nl/page/hips_filament.html

[ Voor 18% gewijzigd door DJMaze op 15-09-2026 09:54 ]

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:22

WCA

DJMaze schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 09:51:
[...]

[...]

Een Liebherr gaat wel 20 jaar mee. Dit is een Samsung. Ga maar eens vergelijken in de winkel.

Loop daarna even binnen bij de fietsenwinkel en vergelijk de remmen van een Chinesium met die van een Gazelle.
Etc. etc.
Remmen van Chinesium zijn substantieel goedkoper dan die van een a-merk. Een koelkast van Samsung is niet veel goedkoper of duurder dan een ander a-merk. Niet echt te vergelijken. Dat het allemaal wat minder in kwaliteit is zal niemand ontkennen, maar 8 jaar is belachelijk kort.

Elk simpel koelkastje van inventum/OK/whatever huismerk van de mediamarkt ofzo gaat nog langer mee dan 8 jaar.

Share and Enjoy!

• Tsjilp
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

Mijn Indesit, toch ook niet top of the line spul, is wat dit betreft nog in nieuwstaat na 15 jaar. Kijk dat er een stuk electronica mee op houdt is tot daar aan toe, maar dat ie gewoon uitelkaarvalt vind ik wel opvallend.

Maar voor mij wel een bevestiging om niks maar dan ook niks van samsung te kopen

Raar... Is zo gek nog niet

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

DJMaze schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 09:51:
[...]

[...]

Etc. etc.

[...]

Het is gemaakt van HIPS. Ook leverbaar als filament https://www.123-3d.nl/page/hips_filament.html
Mijn chinezium Indeshit/Inventum/OK (zou heen moeten lopen om het te checken maar kocht basically de goedkoopste losstaande koelkast met vriesvak beschikbaar 10 jaar terug) koelkast doet het al 10 jaar perfect. Ook het plastic binnen in is nog meer dan prima. De oude goedkope troep die 15 jaar terug in mijn studentenhuis stond kwam al helemaal uit het jaar kruik. Ben dus benieuwd waar we met elkaar hebben afgesproken dat voor een merk als Samsung dit 'netjes' is.

Er is geen enkele reden dat dit soort dingen kapot gaan buiten (bewust) slechte kwaliteit en ontwerp. Dit is letterlijk centenwerk op een product van honderden euros. Witgoed is, zoals de meeste producten, niet cost-based geprijsd over het algemeen maat zelfs als dat zo zou zijn; die euro extra productiekosten worden op de consumentenprijs er hoogstens 3.

[ Voor 16% gewijzigd door GoldenSample op 15-09-2026 10:08 ]

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:35

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Dit is hoe die van ons er nu uit ziet. De "haakjes" aan de voorkant zijn al afgebroken waardoor de lades er regelmatig uitflikkeren als je hem half open doet. Maar je ziet ook in de andere geleiders al scheuren/breuken ontstaan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7wdpXn01AbPDlmBgV2Plmoo600Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4rCFZUGhJ0Ey1OtjJ5JthD58.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SWl8wTm8Hix3olH1erYeegdpFec=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SgnRXmwwBPY9lEdenuh0w9ZZ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Angeloonie op 15-09-2026 10:27 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• Jaap12587964
Ik heb het nu gerepareerd met epoxy plamuur en een stuk platstaal. Mooi is anders…

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Ik heb een "Amerikaanse" koelkast van Samsung, al wel 12 jaar denk ik. Geen enkele slijtage te zien...

I'm not a number, I'm a free man! Geld over? Check m'n V&A

Pagina: 1