BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,
Vraag
Alle reacties
"Misschien ook niet onverstandig om naar een 17 inch laptop te kijken. Je vader wordt er niet jonger op en indien noodzakelijk kan hij dan het scherm op 125% zetten om alles gemakkelijker te kunnen zien. Laat hem zelf ook kijken naar de huidige nieuwe schermtypes, want de "scherm verlichting" is wel iets anders geworden. Alleen hij zelf kan bepalen wat hij prettig vindt.
Persoonlijk ben ik geen voorstander van HP, Asus, Dell machines, omdat die op de markt gedumpt worden. Mijn voorkeur gaat uit naar een Lenovo, want dat zijn degelijke- en stevige machines vind ik. (Zelf gebruik ik nog steeds mijn 16 jaar oude Lenovo T500 met Ubuntu en Libre office er op.
)
Persoonlijk ben ik geen voorstander van HP, Asus, Dell machines, omdat die op de markt gedumpt worden. Mijn voorkeur gaat uit naar een Lenovo, want dat zijn degelijke- en stevige machines vind ik. (Zelf gebruik ik nog steeds mijn 16 jaar oude Lenovo T500 met Ubuntu en Libre office er op.
Mijn vader (nu 82) was al jaren aan het sukkelen op zijn Windows 10 met One-Drive, Excel en Word. Te ingewikkeld, die bibliotheken in Windows begreep hij niet, ...
Zijn Laptop werd traag, was niet compatible met Windows 11 en zo heb ik hem een jaar geleden een MacBook AIR met genoeg TB aan storage laten kopen voor zijn foto's. Alles staat nu op zijn laptop en zonder dat hij het merkt is er via OneDrive een backup.
Hij gebruikt de office apps van Apple en MS Edge.
In het begin heb ik een vraag of 5 gekregen, sindsdien zegt hij steeds dat hij super tevreden is en dat alles perfect werkt.
Zijn Laptop werd traag, was niet compatible met Windows 11 en zo heb ik hem een jaar geleden een MacBook AIR met genoeg TB aan storage laten kopen voor zijn foto's. Alles staat nu op zijn laptop en zonder dat hij het merkt is er via OneDrive een backup.
In het begin heb ik een vraag of 5 gekregen, sindsdien zegt hij steeds dat hij super tevreden is en dat alles perfect werkt.
Alles wat ik en mijn vader niet willen dus.poing schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 13:54:
Mijn vader (nu 82) was al jaren aan het sukkelen op zijn Windows 10 met One-Drive, Excel en Word. Te ingewikkeld, die bibliotheken in Windows begreep hij niet, ...
Geen apple. Hij is prima Windows vaardig. Android telefoon.
Gewoon geen Amerikaanse software, geen cloud.
Linux.
En daar de hardware bij.
BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,
Dan kun je altijd nog naar een tweedehands zakelijke laptop kijken. Niet de snelste, wel betere bouwkwaliteit en ook meer kans op Linux support alhoewel dat met uitzondering van gloednieuwe hardware de afgelopen jaren sowieso wel een stuk verbeterd lijkt
Ik snap al die bibliotheken shit eigenlijk ook niet. Maar ik gebruik het ook niet, zet het uit.
Dus daar moet je zeker geen 82 voor zijn :-)
Ik heb hier een oude laptop gekocht voor €80,- en die ingericht met linux.
Ik zou zeker wel kijken voor een 17 inch scherm. Dat werkt toch wel fijner.
Dus daar moet je zeker geen 82 voor zijn :-)
Ik heb hier een oude laptop gekocht voor €80,- en die ingericht met linux.
Ik zou zeker wel kijken voor een 17 inch scherm. Dat werkt toch wel fijner.
Hier houden we dus wel van Dell laptops.
Ik heb voor mijn vrouw een tijdje geleden een tweedehands Dell Latitude gekocht, met een i7 en 16GB ram.
Dit is een zakelijke laptop en dus een beetje lomp en dus stevig als je hem niet mee hoeft te zeulen.
Linux wordt over het algemeen goed ondersteund door Dell, ze leveren namelijk zelf ook linux machines.
Dat W11 heb ik er direct afgeveegd en nu snort hij op een linux distrootje.
Ik heb voor mijn vrouw een tijdje geleden een tweedehands Dell Latitude gekocht, met een i7 en 16GB ram.
Dit is een zakelijke laptop en dus een beetje lomp en dus stevig als je hem niet mee hoeft te zeulen.
Linux wordt over het algemeen goed ondersteund door Dell, ze leveren namelijk zelf ook linux machines.
Dat W11 heb ik er direct afgeveegd en nu snort hij op een linux distrootje.
Pagina: 1