Non-windows "opa" laptop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Nu online
Mijn vader van ~70 verhuist van een woonhuis naar een kleiner appartement. Hij is tot de conclusie gekomen dat een desktop eigenlijk niet nodig is. Ik suggereerde hem een laptop + docking station, zodat hij op de studeerkamer een bureau met toetsenbord en beeldscherm neer kan zetten, maar ook de laptop makkelijk aan de eettafel ofzo zet.
Dat ziet hij wel zitten.

En hij wilde eigenlijk ook wel van google en microsoft, lees Amerika, af, of ik daar iets voor wist.
Nu heeft Linux Mint een prima Windows-achtige inrichting, en Libre Office is prima voor basic office taken, en Thunderbird voor Outlook.

Wat ga je met je laptop doen?
Office, bankzaken, websites/fora/nieuws lezen; zeer licht gebruik

Wat is je budget?
Geen budget genoemd, maar gezien de taken een lichte kwaliteitsmachine. Geen super budget ding, maar ook geen Apple of ultra gaming AI unit. Gewoon een eenvoudige doch degelijke.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee. Binnenshuis gebruik. Een redelijk groot scherm ivm toch ouder wordende ogen. Ik zit zelf te denken aan ~15". 13" is echt te klein.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Lenovo is toch wat negatief in het nieuws gekomen, al zit dat ook in de bloatware onder Windows.
Ikzelf heb goede ervaringen met (zakelijke) HP en Dell als prima kwaliteitsmachines.
Belangrijkste is dat de hardware onder linux werkt.

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,