Gezocht: Alarmsysteem voor garagebox

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Technoid
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:20
Mijn vraag
Ik ben op zoek naar een alarmsysteem met 1 beweegsensor en 1 deursensor (sectionele garagedeur) te beveiligen. Er is geen internet voorziening, wel stroom. Wie weet een alarmsysteem die met een simkaart kan functioneren en ook via een app of soortgelijks te bedienen is. Ik vind ze wel die SMS notificatie sturen bijvoorbeeld maar ik zoek iets uitgebreider dan een SMSje...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ring Alarm zou dit kunnen met een betaald abonnement, hoewel dit perfect is gebruik ik deze app ook al voor mijn werkgever en kan hier niet een 2e losse, met eigen account en betaling aan hangen helaas. Uitloggen en inloggen in de Ring app is erg omslachtig (ver weg in de menu's) en tevens als ik in de ander ben ingelogd zit je met de alarmmeldingen die ontbreken.

[ Voor 11% gewijzigd door Technoid op 12-09-2026 18:36 ]

Beste antwoord (via Technoid op 12-09-2026 21:30)

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Technoid schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 19:10:
[...]

Die Tuya dingen heb ik zeker naar gekeken maar als ik de recensies weer las was het simkaartje weer alleen voor sms en/of bellen.

Het lijkt erop dat de ShieldLink Pro dat ook is helaas

[...]
Dat systeem kan je unlocken met een afstandsbediening. Wat voor functionaliteit verwacht je van de app behalve een notificatie "Alarm <trigger> heeft een alarm veroorzaakt", sms "Alarm uit om te disarmen".
Een app doet toch hetzelfde?

Als je echt app only wil dan zou ik alsnog naar de bestaande oplossingen kijken, Odido gratis modem (in huur), met daarbij het Klik en Klaar abonnement. Daarnaast nog een backup simkaartje in je alarm. Dan heb je als het stroom erafgaat (dus geen internet) nog wel een SMS die binnenkomt (want accu's in het wandpaneel). Is dat alsnog niet voldoende? Dan kijken naar een APC ertussen.

Moet het dan nog allemaal beter? Kijk dan naar een Ajax systeem dat je professioneel laat installeren. Maar gezien je Ring noemde als mogelijke oplossing, dat is nou niet het meest technisch hoogstaande op alarmgebied... Hue biedt tegenwoordig ook alarmen aan, wel wifi vereist.

Om tot een goede oplossing te komen is het goed te weten:
- Waarom moet het een app zijn?
- Welke extra opties verwacht je uit een app? Je hebt namelijk geen camera opgenoemd o.i.d.

[ Voor 7% gewijzigd door Kecin op 12-09-2026 19:41 ]

I'm not a number, I'm a free man! Geld over? Check m'n V&A

Alle reacties

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Er zijn genoeg 4g alarmsystemen met de Tuya app te vinden op Ali. Paar sensoren bij elkaar klikken en je kan best veel automatiseren. Budget optie (onder de 100 zou moeten lukken met een goedkoop simkaartje).

Wat ook zou werken is de camping variant edit: ShieldLink Pro van https://neroo.nl/ geloof ik. Moet je even goed kijken in hun configurator dat je wit aanklikt anders krijg je geen extra opties :). Circa 300 euro.

[ Voor 3% gewijzigd door Kecin op 12-09-2026 18:46 ]

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:16
Technoid schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 18:32:
Er is geen internet voorziening, wel stroom.
Als het in Nederland is, is dat eenvoudig op te lossen met Odido Klik&Klaar.

Spel en typfouten voorbehouden

• Technoid
Kecin schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 18:44:
Er zijn genoeg 4g alarmsystemen met de Tuya app te vinden op Ali. Paar sensoren bij elkaar klikken en je kan best veel automatiseren. Budget optie (onder de 100 zou moeten lukken met een goedkoop simkaartje).

Wat ook zou werken is de camping variant edit: ShieldLink Pro van https://neroo.nl/ geloof ik. Moet je even goed kijken in hun configurator dat je wit aanklikt anders krijg je geen extra opties :). Circa 300 euro.
Die Tuya dingen heb ik zeker naar gekeken maar als ik de recensies weer las was het simkaartje weer alleen voor sms en/of bellen.

Ook bereikbaar zonder wifi

Met de optionele simkaart blijf je ook bij een wifi- of stroomstoring op de hoogte: meldingen komen dan via sms en telefonische oproep binnen, en je kunt het systeem zelfs via sms-commando's bedienen.

[ Voor 16% gewijzigd door Technoid op 12-09-2026 19:24 ]

• Technoid
FredvZ schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 18:51:
[...]

Als het in Nederland is, is dat eenvoudig op te lossen met Odido Klik&Klaar.
Klopt, kan ik ook goedkoper voor elkaar krijgen met een unify router bijvoorbeeld echter elk extra kastje is een extra valkuil waardoor het niet werkt.

Acties:
  • Beste antwoord

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Technoid schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 19:10:
[...]

[...]
Dat systeem kan je unlocken met een afstandsbediening. Wat voor functionaliteit verwacht je van de app behalve een notificatie "Alarm <trigger> heeft een alarm veroorzaakt", sms "Alarm uit om te disarmen".
Een app doet toch hetzelfde?

Als je echt app only wil dan zou ik alsnog naar de bestaande oplossingen kijken, Odido gratis modem (in huur), met daarbij het Klik en Klaar abonnement. Daarnaast nog een backup simkaartje in je alarm. Dan heb je als het stroom erafgaat (dus geen internet) nog wel een SMS die binnenkomt (want accu's in het wandpaneel). Is dat alsnog niet voldoende? Dan kijken naar een APC ertussen.

Moet het dan nog allemaal beter? Kijk dan naar een Ajax systeem dat je professioneel laat installeren. Maar gezien je Ring noemde als mogelijke oplossing, dat is nou niet het meest technisch hoogstaande op alarmgebied... Hue biedt tegenwoordig ook alarmen aan, wel wifi vereist.

Om tot een goede oplossing te komen is het goed te weten:
- Waarom moet het een app zijn?
- Welke extra opties verwacht je uit een app? Je hebt namelijk geen camera opgenoemd o.i.d.

[ Voor 7% gewijzigd door Kecin op 12-09-2026 19:41 ]

• Technoid
Misschien denk ik ook gewoon te ingewikkeld nu je het zo uitstippelt, was al paar dagen te gefocust op iets wat het veel te overbodig maakt. Wil het stroomverbruik zo laag mogelijk houden en het liefst gewoon via de app ontgrendelen e.d. Waarom de app? Nou ja omdat het kon (in mijn gedachten), de basisstation zou ik sowieso ergens boven de garagedeur hangen zodat deze niet zichtbaar is bij open garagedeur, doormiddel van een stil alarm moet deze zijn ding doen. Het is een afgelegen afgesloten terrein, niemand die het hoort dus niemand slimmer maken dan nodig.

Klik en klaar ga ik sowieso niet nemen, zal dan eerder een Ubiquiti Mobile Router Ultra nemen, bijbehorende simkaart ben je bijvoorbeeld via Lebara voor 3 euro p/m gemiddeld klaar (24 maanden/1000mb), stuk goedkoper al na 4 maanden dan de klik klaar oplossing, neemt slechts 6 watt, hier kan ik inderdaad bijvoorbeeld nog een Reolink camera aan hangen bijvoorbeeld.

Ik denk inderdaad dus zo'n Tuya ding van ome Ali en een Ubiquiti router gewoon de weg is om in te slaan. Thx voor het opnieuw openen van mijn ogen, ik was te gefocust op iets wat totaal niet nodig is :D |:( 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Technoid op 12-09-2026 21:12 ]

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Technoid schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 21:10:
[...]

Misschien denk ik ook gewoon te ingewikkeld nu je het zo uitstippelt, was al paar dagen te gefocust op iets wat het veel te overbodig maakt. Wil het stroomverbruik zo laag mogelijk houden en het liefst gewoon via de app ontgrendelen e.d. Waarom de app? Nou ja omdat het kon (in mijn gedachten), de basisstation zou ik sowieso ergens boven de garagedeur hangen zodat deze niet zichtbaar is bij open garagedeur, doormiddel van een stil alarm moet deze zijn ding doen. Het is een afgelegen afgesloten terrein, niemand die het hoort dus niemand slimmer maken dan nodig.

Klik en klaar ga ik sowieso niet nemen, zal dan eerder een Ubiquiti Mobile Router Ultra nemen, bijbehorende simkaart ben je bijvoorbeeld via Lebara voor 3 euro p/m gemiddeld klaar (24 maanden/1000mb), stuk goedkoper al na 4 maanden dan de klik klaar oplossing, neemt slechts 6 watt, hier kan ik inderdaad bijvoorbeeld nog een Reolink camera aan hangen bijvoorbeeld.

Ik denk inderdaad dus zo'n Tuya ding van ome Ali en een Ubiquiti router gewoon de weg is om in te slaan. Thx voor het opnieuw openen van mijn ogen, ik was te gefocust op iets wat totaal niet nodig is :D |:( 8)7
Haha top, succes ermee. Dat zijn inderdaad mooie routers. Check wel even je bereik binnen met je telefoon en ik geloof op 4g. Camera mag officieel niet constant beelden versturen, maar live kijken mag wel geloof ik (in de voorwaarden van de simkaart). Een projectje waar ik ooit aan mee heb gewerkt ging om een lokaal kinderspeeltuinbosding te voorzien van een camera met in en uitgaande mensen. Op dat soort plekken is gewoon vandalisme, wtf. Ook alleen stroom en verder niets in de buurt. Is een lokale UniFi cloudkey met NVR geworden met 2e hands T-Mobile modem met buiten antenne (want bos, dus moest hoog) geworden. Beelden worden opgeslagen, notificaties makkelijk te zien, en terugkijken werkt eigenlijk prima.

• Technoid
Kecin schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 21:17:
[...]

Haha top, succes ermee. Dat zijn inderdaad mooie routers. Check wel even je bereik binnen met je telefoon en ik geloof op 4g. Camera mag officieel niet constant beelden versturen, maar live kijken mag wel geloof ik (in de voorwaarden van de simkaart). Een projectje waar ik ooit aan mee heb gewerkt ging om een lokaal kinderspeeltuinbosding te voorzien van een camera met in en uitgaande mensen. Op dat soort plekken is gewoon vandalisme, wtf. Ook alleen stroom en verder niets in de buurt. Is een lokale UniFi cloudkey met NVR geworden met 2e hands T-Mobile modem met buiten antenne (want bos, dus moest hoog) geworden. Beelden worden opgeslagen, notificaties makkelijk te zien, en terugkijken werkt eigenlijk prima.
Bereik is een goeie inderdaad al verwacht ik daar niet zoveel spannends in, is op een bedrijventerrein maar zeker iets om te checken! Met 1000mb wordt live streaming geen optie maar de Reolink kan bij beweging push meldingen versturen en lokaal opname's op de SD kaart kwijt. Live mee kijken kan dan on demand. Charmant is anders maar goed. Dank! 8)
Pagina: 1