OpenAI overweegt om AI-ontwikkeling af te remmen…

Pagina: 1
Acties:

• BramVroy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:16
Artikel: nieuws: OpenAI overweegt om AI-ontwikkeling af te remmen 'vanwege veiligheid'
Auteur: @LumenHD
Ze zouden bijvoorbeeld ook servers offline kunnen halen, maar dat gebeurt niet. Daardoor is het maar de vraag hoe serieus die waarschuwingen zijn.
Dit lijkt te gaan over de onderzoekers die nu gestopt zijn en hun frustratie op sociale media delen (en dus niet over de bedrijven).

Sorry maar wat is dit voor een achtertrap? Dat is gewoon polariserend en oneerlijk naar de onderzoekers toe. Op z'n best ongefundeerd, op z'n minst simpelweg gemeen. Die subjectieve inbreng en (al dan niet bewuste?) poging tot polarisatie/interactie moet je weghouden van journalistiek.

Overigens is het niet zo even mogelijk om de servers offline te halen. Ik werk op HPC infrastructuur als onderzoeker, en het is helemaal onmogelijk voor mij om "servers offline te halen". In een strikte omgeving zoals deze big tech bedrijven hebben zij ook geen sudo rechten om te doen wat ze willen.

[ Voor 22% gewijzigd door BramVroy op 12-09-2026 10:13 ]

• Dennis de Vries
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10:08

Dennis de Vries

Redacteur
Je ziet bij de betreffende redacteur staan dat het een stagiair betreft en deze persoon dus aan het begin van zijn journalistieke carrière staat, toch?

Misschien zou je je toon daar een beetje op kunnen aanpassen.

• BramVroy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:16
Met alle respect, als lezer is het niet mijn taak om te onderzoeken wat de expertise of ervaring van de schrijver van een artikel is. Mijn "taak" is om aan te geven war ik als lezer problematisch vind. Ik heb zelf aan de "receiving end" gestaan van onjuiste informatie over mij als persoon, en eens het artikel gepubliceerd is is het HEEL erg moeilijk om het publiek sentiment weer om te slaan. "The first lie becomes the truth."

Maar ja, als ik dat had geweten had ik het misschien voorzichtiger verwoord (edited). Maar mijn standpunt blijft en mijn post zou dan misschien ook beter terecht moeten bij de eindredactie die alsmaar vaker dit soort persoonlijke notities doorlaat, die geen enkele objectieve informatie bijdraagt. Vaak verwoord als "het is maar de vraag of..." gevolgd door een persoonlijke insteek. Dat kan, maar niet als je daardoor zonder enig bewijs een persoon in een negatief daglicht stelt.

Het is niet eerlijk om zo, terloops, als journalist je positie te gebruiken om kort door de bocht even iemand een pootje te lappen. Dat wekt enkel negativiteit naar die persoon in de hand, wat totaal niet gefundeerd is en voor je het weet vergaande gevolgen heeft.

[ Voor 8% gewijzigd door BramVroy op 12-09-2026 10:16 ]