My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.
Lokale krant benaderen? Lokale facebook groep?
Post bv 1 foto, waarop herkenbaar iemand staat, en vraag of iemand die kent
Post bv 1 foto, waarop herkenbaar iemand staat, en vraag of iemand die kent
Stuur een berichtje naar Hart van Nederland, die vinden zo'n verhaal vast mooi voor een reportage
Je kan leuk puzzelen op dit soort zaken, maar je kan ook gewoon de foto's online zetten, misschien alleen een paar, en dan kijken wat er opduikt. Facebook zou daar voor kunnen werken. Is wel eens eerder gedaan. Als je de regio weet dan zou ik op zoek gaan naar Facebook groepen uit die hoek. Zolang er geen prive-natuurdocumentaires op staan of kinderen op de pot enzo zal het geen groot probleem zijn om zulke oude foto's te delen.
[ Voor 19% gewijzigd door Archer_VC10 op 11-09-2026 21:48 ]
Dat zou ik niet te hard zeggen dat er geen probleem kan ontstaan. Ook vroeger waren er stiekeme relaties en werden kinderen geboren waarvan op de dag van vandaag niemand wat van mag weten. Er zou maar net die ene foto tussen zitten waar de rest van de familie absoluut niets van mag weten en tot op de dag van vandaag impact kan hebben.Archer_VC10 schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 21:46:
Je kan leuk puzzelen op dit soort zaken, maar je kan ook gewoon de foto's online zetten, misschien alleen een paar, en dan kijken wat er opduikt. Facebook zou daar voor kunnen werken. Is wel eens eerder gedaan. Als je de regio weet dan zou ik op zoek gaan naar Facebook groepen uit die hoek. Zolang er geen prive-natuurdocumentaires op staan of kinderen op de pot enzo zal het geen groot probleem zijn om zulke oude foto's te delen.
Auteursrecht en portretrecht duren erg lang. Zo maar zonder toestemming publiceren mag niet.
Klopt, er zitten wat haken en ogen aan maar dat is minder heftig dan het lijkt. De kans dat je net die foto publiceert waardoor een complete familie-dynastie instort of de kranten op de stoep staan is astronomisch klein. Auteursrecht kan een dingetje zijn, maar omdat je dit plaatst met het doel de eigenaar te vinden lijkt mij dat een claim op auteursrecht wel betekent dat je je doel hebt bereikt. En dan kan je alsnog de posts weer verwijderen. Portretrecht is een kwestie die vaak wordt aangehaald maar daar geldt dat het pas een zaak kan worden als de geportretteerde kan aantonen dat publicatie van een foto voor daadwerkelijke schade heeft gezorgd. Ook hier is die intentie er totaal niet en zal iemand die dit succesvol kan claimen waarschijnlijk ook iemand zijn die TS wel had herkend toen de foto's opdoken.
Er zijn diverse voorbeelden van social media acties waar oude foto's weer terug zijn gebracht naar families. Het lijkt mij de moeite waard.
Er zijn diverse voorbeelden van social media acties waar oude foto's weer terug zijn gebracht naar families. Het lijkt mij de moeite waard.
Dank allen! Ik heb zowaar met wat zoekwerk een oudheidkundige groep gevonden waar de fotograaf genoemd is, op facebook, dus ik ga daar eerst eens navraag doen.
Het was voor mij inderdaad de vraag of ik zomaar andermans foto's online mag gooien. Dus we gaan het zien, ik heb met veel licht ook nog wat gekrabbel op de achterkant van een foto gevonden. Dat lijkt een lichting dienstplichtigen uit 1950 dus ik vermoed dat de meeste afgebeelde personen zelfs ook al overleden zijn. En dat verandert de zaak ook weer een beetje.
Bedankt allen voor het meedenken!
Het was voor mij inderdaad de vraag of ik zomaar andermans foto's online mag gooien. Dus we gaan het zien, ik heb met veel licht ook nog wat gekrabbel op de achterkant van een foto gevonden. Dat lijkt een lichting dienstplichtigen uit 1950 dus ik vermoed dat de meeste afgebeelde personen zelfs ook al overleden zijn. En dat verandert de zaak ook weer een beetje.
Bedankt allen voor het meedenken!
---------------
Ja! Lichting 1950-4 Lunete Kazerne Vucht als ik de hanepoten goed ontcijferTogi schreef op maandag 14 september 2026 @ 18:07:
Kan je uit het gekrabbel ook een lichting nummer halen
Zijn veel facebook groepen van lichtingen
---------------
Pagina: 1