Elf USB-C-laders van 140 watt - Zodat je alles tegelijk…

Pagina: 1
Acties:

• Red hot
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-09 12:07
Artikel: review: Elf USB-C-laders van 140 watt - Zodat je alles tegelijk kunt opladen
Auteur: @PiweD

In de review wordt geschreven:
  • Power Delivery 3.1 breidt de ondersteunde spanningen uit met 28V, 36V en 48V. Bij de maximale stroomsterkte van 5A kom je daarmee uit op 240W. Er is ook ondersteuning voor het Adjustable Voltage Supply-protocol (AVS), dat je kunt zien als de opvolger van PPS. De PD 3.1-specificatie gaat alleen over AVS bij hogere spanningen. De iPhone 18 Pro en 18 Pro Max hebben volledige ondersteuning voor snelladen met dit protocol.
Echter wordt AVS voor fast charging ook al ondersteund vanaf de standaard: iPhone 17 en dus voor een veel grotere groep mensen al relevant.
For fast charging, pair the Dynamic Power Adapter with iPhone 18 Pro, iPhone 18 Pro Max (up to 50 percent charge in around 15 minutes), iPhone Duo (up to 50 percent charge in around 20 minutes), iPhone 17, iPhone 17 Pro, iPhone 17 Pro Max (up to 50 percent charge in 20 minutes) or iPhone Air (up to 50 percent charge in 30 minutes) or iPad Pro 13-inch models (up to 50 percent charge in 35 minutes).
40W Dynamic Power Adapter with 60W Max - Apple

• Red hot
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-09 12:07
Andere opmerking: er wordt duidelijk aangegeven dat AVS belangrijk is richting de toekomst, maar in de pricewatch is dit voor veel producten niet just ingevuld en zijn er maar 5 opladers zichtbaar met AVS.
Geen enkele van de opladers uit deze test, waar in de test wordt aangegeven dat ze AVS ondersteunen staan in de pricewatch met AVS ondersteuning...

Gezien dit zo relevant is voor iPhone gebruikers mag de focus op AVS dus wel wat beter zichtbaar worden.

Ook zou men de filter wat beter kunnen maken omdat de afkorting niet zichtbaar is wat bij PPS wel gedaan is. Beter is: AVS (Adjustable Voltage Supply)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6DaTUZmmkgifFKvOumcP-NcHHKU=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/RDD2YEOy9NWbVarh0MwzzsVo.png?f=user_large

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-09 12:34
Bizar dat in het overzicht bovenaan bij de sitecom de PW prijs van €90 staat en niet de action prijs van €20. Ik snap dat dat is hoe de PW werkt maar de 1e zin daaronder zou moeten zijn dat hij bij de action €20 kost.

Verder een punt dat niet voor deze test geld maar wel voor die van 65W en 100W opladers. Goedkope opladers 'sneuvelen' vaak omdat ze terugschakelen in vermogen, maar waarom testen jullie geen goedkope opladers met een hoger label? Een sitecom / reload / Ikea van '140W' is misschien wel veel beter dan alle 2 - 4x zo dure 'echte' 100W laders.
Jullie testen nu 'wat is de beste lader waar 100W op geprint staat' en niet 'wat is de beste 100W lader'.

[ Voor 7% gewijzigd door Rrob op 11-09-2026 12:34 ]

• PiweD
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

PiweD

Redacteur
@Red hot Ik heb naar het hele iPhone-verhaal zitten kijken en ik las ergens (en dat kan ik nu natuurlijk niet meer terugvinden 8)7) dat de iphone 17 AVS slechts gedeeltelijk ondersteunt. Ik heb ook op de site van Apple zitten kijken en daar stond bij de iphone 18 pro expliciet AVS vermeld, maar bij de 17 niet. Als we een iphone 18 op de redactie hebben wil ik er mee gaan testen en ze vergelijken en kijken hoe dat nou zit. Voor nu hou ik het even op de 18 Pro, want die doet het in ieder geval.

Je tweede punt zal ik doorgeven aan de Pricewatch. Het lastige is dat we de data van fabrikanten aangeleverd krijgen en als die het zelf niet juist invullen dan weten wij het ook niet. Maar, op basis van dit artikel kunnen we de PW idd aanvullen.

@Rrob Ik heb toegevoegd dat we hem voor 19,95 bij de action gekocht hebben. Wat betreft je tweede punt. Wat betreft je tweede punt: je hebt gelijk dat het handig is om een 'overgedimensioneerde' lader te nemen omdat de kans dan heel groot is dat hij niet oververhit. Dat is ook de eerste zin van de conclusie waarin ik heb geschreven dat het handig is om wat marge te hebben. En waarom we geen goedkope laders met een hoge label testen? Hoe zou je dit voor je zien? Ik denk dat alle 140W-laders in dit artikel zonder problemen continu 65 en waarschijnlijk ook wel 100W doen. Maar dan is het enige verschil dus de laadprotocollen, prijs en rendement en heb je dus in feiten minder informatie om een weloverwogen keuze te maken.

so·wie·so (bijwoord) - 1 hoe dan ook

• PiweD
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

PiweD

Redacteur
@Red hot Ik heb naar het hele iPhone-verhaal zitten kijken en ik las ergens (en dat kan ik nu natuurlijk niet meer terugvinden 8)7) dat de iphone 17 AVS slechts gedeeltelijk ondersteunt. Ik heb ook op de site van Apple zitten kijken en daar stond bij de iphone 18 pro expliciet AVS vermeld, maar bij de 17 niet. Als we een iphone 18 op de redactie hebben wil ik er mee gaan testen en ze vergelijken en kijken hoe dat nou zit. Voor nu hou ik het even op de 18 Pro, want die doet het in ieder geval.

Je tweede punt zal ik doorgeven aan de Pricewatch. Het lastige is dat we de data van fabrikanten aangeleverd krijgen en als die het zelf niet juist invullen dan weten wij het ook niet. Maar, op basis van dit artikel kunnen we de PW idd aanvullen.

@Rrob Ik heb toegevoegd dat we hem voor 19,95 bij de action gekocht hebben. Wat betreft je tweede punt. Wat betreft je tweede punt: je hebt gelijk dat het handig is om een 'overgedimensioneerde' lader te nemen omdat de kans dan heel groot is dat hij niet oververhit. Dat is ook de eerste zin van de conclusie waarin ik heb geschreven dat het handig is om wat marge te hebben. En waarom we geen goedkope laders met een hoge label testen? Hoe zou je dit voor je zien? Ik denk dat alle 140W-laders in dit artikel zonder problemen continu 65 en waarschijnlijk ook wel 100W doen. Maar dan is het enige verschil dus de laadprotocollen, prijs en rendement en heb je dus in feiten minder informatie om een weloverwogen keuze te maken.

so·wie·so (bijwoord) - 1 hoe dan ook