EU verplicht fabrikanten cyberincidenten binnen 24 uur te…

Pagina: 1
Acties:

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Artikel: nieuws: EU verplicht fabrikanten cyberincidenten binnen 24 uur te melden
Auteur: @TijsZonderH`

Title is wat vreemd, is nu net of fabrikanten van cyberincidenten (de daders) zich moeten melden i.p.v. slachtoffers.
Logischer zou zijn: cyberincidenten bij fabrikanten maar gezien het om de producten gaat is dat ook niet top. Hoe dan ook klopt het nu niet.

Daarnaast gaat het alleen om fabrikanten van elektronische producten, ik ga er even van uit dat dat niet lekker past in de titel maar het wordt pas in de 2e alinea duidelijk, dat zou ik ook in de inleiding opnemen zodat die in RSS ook beter uitkomt.

Misschien 'Meldplicht cyberincidenten binnen 24 bij electronische producten in de EU' o.i.d..

[ Voor 12% gewijzigd door DukeBox op 11-09-2026 10:44 ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-09 20:59

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik mis overigens een vorm van duidelijker context wanneer je als "fabrikant" wordt gezien. Klinkt blonT maar ik kan me slecht voorstellen dat "de MKB op de hoek" die stukjes code op een Raspberry zet om bij andere MKB'ers een lichtsensor te bedienen dan ook meteen onder deze regeling valt.

Maar ja, ieder zo zijn heug en meug in de EU...

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• TijsZonderH
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:08

TijsZonderH

Nieuwscoördinator
Ja goed punt @DukeBox , ik heb na overleg de titel aangepast :) En @MAX3400 het gaat om alle fabrikanten die iets maken met software of firmware erin en dat in Europa op de markt brengen. Dus het is ook gewoon praktisch alles en iedereen tegenwoordig.

Mogen wij u enkele vragen stellen over hoe u deze handtekening ervaren hebt?