Solaredge installatie levert geen stroom aan het net terug

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Robert Pepels
  • Registratie: September 2026
  • Laatst online: 13-09 19:16
Mijn vraag
ik heb een Solaredge installatie met 20 zonnepanelen en accu's. De capaciteit van de accu's is 25 KW. Ik heb een dynamisch stroomcontract.

Onlangs is er door waterintrede kortsluiting geweest in de hoofdschakelaar (werkschakelaar). Inmiddels is deze schakelaar vervangen. Sindsdien wordt vanuit de accu's geen stroom meer het net op geleverd. Indien de accu's vol zijn dan wordt vanuit de panelen wel stroom het net opgeleverd.

Volgens de installateur geeft het systeem geen foutmeldingen en heeft het niet terugleveren te maken met het feit dat in deze periode van het jaar het systeem niet verkoopt aan het net om een buffer aan te houden.

Herkennen forumgebruikers dit probleem?

Hoe kan ik toch regelen dat stroom vanuit de accu's verkocht wordt indien de dynamische tarieven hoog zijn?

Relevante software en hardware die ik gebruik
het betreffen 5 Solaredge accu's, model 48V

het type omvormer is Solaredge 10 K HUB

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:35
Wat zegt de mySolarEdge app? Als hier nul op de meter is ingeschakeld en geen AI sturing (Time of Use) gaat de batterij inderdaad niets verkopen om 19.00u.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• Robert Pepels
  • Registratie: September 2026
  • Laatst online: 13-09 19:16
Time of use is ingeschakeld.

Voor de kortsluiting heeft de teruglevering optimaal gewerkt, en door mij en de installateur zijn sindsdien geen wijzigingen aangebracht