Toon posts:

Pc loopt NIET. hulp gezocht!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn pc wil dus helemaal niet meer. Loopt om de haverklap compleet vast zonder ook maar iets te melden, reset is dan de enige optie. ALs die opstart start onder andere MBM5 op en Panda Antivirus. NBM 5 geeft vaak (dus niet altijd) de melding "stack overflow" waarna de enige optie ctrl alt del + taak beeindigen (dit pr. reageert niet) Taak beeindigen is. Ga ik vervolgens iets opstarten bv het Configuratiescherm heb ik alle tijd van de wereld om tussendoor koffie voor alle tweakers te zetten. Heb ik een browser openstaan en ik sleep deze ietwat heen en weer dan komen er, zo lijkt het zo'n 10 schermen achter aan zo t r a a g. + af en toe nog een blauw scherm ook (vind alleen het blauw van m'n neo's mooi dus...) Weet absoluut niet waar ik het moet zoeken en wil best formatteren maar graag ook de oorzaak weten. Hulp gezocht om nog wat van de za te maken, alvast bedankt.
Enige specs: Epox 8k7a+, 256mb Dane elec133, TB 1200 (35- 41Gr), Ati64mb. + win98.

Verwijderd

Topicstarter
Weet dus ook niet waar ik het moet zoeken: win, geheugen enz vandaar deze plaats....

Verwijderd

Drivers misschien? Bios update?
Search al geprobeerd?

Suc6

Verwijderd

Hoe loopt je pc als je opstart in veilige modus? Het kan nl. zijn dat mbm5 voor problemen zorgt aangezien deze regelmatig vastloopt. Dit kan natuurlijk veroorzaakt worden door een verkeerde bios instelling maar dat komt later wel.

Drinkus

Verwijderd

Je schrijft niet of hij wel goed dedraait heeft?
Probeer anders eens de snelheid van je geheugen terug te zetten in je bios.

Verwijderd

Topicstarter
Geheugen in de bios staat vast op 100 mzh, kan ik zo niets aan veranderen. Maar als ik opstart geeft hij een dram klok van 133 mhz aan. Maar het is ook Dane elec 133 cas2 geheugen, Lijkt me niet dat ik dat terug moet draaien zeker gezien het feit dat het altijd (enkele mnden als de brandweer gedraaid heeft. Overigens liep de pc net weer vast. Alleen een zwart scherm, zelfs resetten wilde niet meer, de stroom maar uitgeschakeld. vervolgens wilde hij de eerste vijf min niet eens meer aan. temp proc is maar 35 gr. die heb ik wel teruggedraaid naar 900mhz. Ook nmb uitgeschakeld.

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

bios upgrade :)
en wat voor een geluidskaart gebruik je :?
en heb je de via drivers geinstaleerd :?
dus de 4in1 en de agp drivers :?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Had je iets aan de computerinstellingen zitten te werken?

Verwijderd

Topicstarter
Geen instellingen veranderd. Loop nu zowaar een half uurtje stabiel op 900 mhz. Wil best andere drivers en een bios update doen maar als het systeem prima liep met deze config. dan lijkt een upgrade mij daarvoor niet nodig. Wel nieuwere drivers voor de videokaart gebruikt, geen verschil. geluidskaart onboard.

• de_rokende_computer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-08-2022

de_rokende_computer

de rokende computer kuch kuch

Mischien zit je cooler er wel niet goed op en wordt je processor wel te heet. dan kan het ook zijn dat je systeem vast gaat lopen of heel zwaar loopt..

Even naar kijken de cooler moet goed op de core zitten :)

jaja ik ben och laat maar zitten

Verwijderd

Eej

Ik heb ook zo'n soort probleem gehad
Mijn pc viel soms gewoon plots uit en begon zonder opdracht
zomaar te restarten :?
Maar misschien is het iets met je voeding? omdat je zei dat
hij de eerste 5 min. niet op wilde starten?
T'is een suggestie

Greetz Axe

• SpiceWorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-07 13:22
kijk ff waar de sensor zit om de temp te meten van je cpu. zit die op de koeler, kan het zijn dat je koeler er niet vast genoeg op zit. 41 C stressed voor een tb1200 is niet erg warm.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 22 september 2001 12:08 schreef de_rokende_computer het volgende:
Mischien zit je cooler er wel niet goed op en wordt je processor wel te heet. dan kan het ook zijn dat je systeem vast gaat lopen of heel zwaar loopt..

Even naar kijken de cooler moet goed op de core zitten :)
Nogmaals in de vorige berichten heb ik gemeld dat de temp niet boven de 40gr. uitkomt en is momenteel 35gr. Lijkt me eerder aan de lage kant.

Voeding lijkt me onwaarschijnlijk omdat de pc nooit spontaan is uitgevallen, wel start hij wel eens spontaan opnieuw op. Ook het voltage is heel constant.

Verwijderd

Topicstarter
Heb de proc. nu teruggezet op 12.5 x 100 en dan geven Sysoft en NBM 1303 mhz aan. Ook dan wordt de proc niet warm (max 40-41). Maar hier liep hij dus altijd al op, en goed. Kan het niet een o ander virus zijn dat Panda niet herkent? Huisgenoot draait ook win98 (PII 333, 64mb, 16mb video) en doet in principe hetzelfde en heeft geen problemen.....

• SpiceWorm
Op zaterdag 22 september 2001 12:24 schreef Dollardrules het volgende:

[..]

Nogmaals in de vorige berichten heb ik gemeld dat de temp niet boven de 40gr. uitkomt en is momenteel 35gr. Lijkt me eerder aan de lage kant.

Voeding lijkt me onwaarschijnlijk omdat de pc nooit spontaan is uitgevallen, wel start hij wel eens spontaan opnieuw op. Ook het voltage is heel constant.
dat bedoelt hij ook. omdat de koeler er niet vast genoeg op zit, kan de processor de warmte niet goed kwijt. hierdoor word de heatsink van de koeler niet echt warm, en zal de temp sensor die erop zit ook niet warm worden...

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 22 september 2001 12:21 schreef Spiceworm het volgende:
kijk ff waar de sensor zit om de temp te meten van je cpu. zit die op de koeler, kan het zijn dat je koeler er niet vast genoeg op zit. 41 C stressed voor een tb1200 is niet erg warm.
Sorry, kan zo die sensor niet vinden helaas. 41gr is zeker niet warm. Maar zit in een redelijk koele omgeving, gebruik daarbij een silverado en daarop staat nog weer een extra casefan te blazen en de kast staat ook nog weer eens open. Denk zelf dat het dan wel mogelijk moet zijn, of blijft het onwaarschijnlijk?
Zou de werkelijke temp anders zover kunnen afwijken van wat de Bios en NBM aangeven?

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 22 september 2001 12:35 schreef Spiceworm het volgende:

[..]

dat bedoelt hij ook. omdat de koeler er niet vast genoeg op zit, kan de processor de warmte niet goed kwijt. hierdoor word de heatsink van de koeler niet echt warm, en zal de temp sensor die erop zit ook niet warm worden...
Dan zal ik daar nog eens naar kijken, sorry begreep het dus even verkeerd! (hij viel er bij het plaatsen wel goed in dus het leek mij ok, wilde maar p 1 manier nl).

• schumacher
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17-08 09:44
Staat je multiplier niet te hoog? Als die ingesteld is op 12 x 100 mhz = 1200 mhz. zal hij waarschijnlijk goed lopen.

Staat hij nu niet op 12 x 133 = 1596 mhz?? Dan lijkt het me logisch dat hij et nie doe. :o

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 22 september 2001 12:45 schreef schumacher het volgende:
Staat je multiplier niet te hoog? Als die ingesteld is op 12 x 100 mhz = 1200 mhz. zal hij waarschijnlijk goed lopen.

Staat hij nu niet op 12 x 133 = 1596 mhz?? Dan lijkt het me logisch dat hij et nie doe. :o
Kan mijn multiplier (helaas) niet hoger dan 12.5 x 100 krijgen dus max 1250 (Axia overigens), sysoft geeft dan evenals nbm 1300 mhz aan en de bios 1250. Heb net de koeler (voorzichtig) wat aangedrukt en iets (heeel iets maar) omhoog, hij is toch zwaar nl. terwijl ik in de bios zat op dat moment gaf die na een tijdje 39 gr aan en hing hij ook helemaal, reset en vervolgens (koeler al weer losgelaten) zag ik de temp op 47 gr staan en zo teruglopen naar ca 40.?
Mag wel niet zo waarschijnlijk maar betekent dit: a) dat de koeler er niet op goed opzat en de temp 47 gr beter werd weergegeven, b: Ik drukte de koeler er meer van af zodat de temp DAARdoor opliep? (of c) weet niet, = mijn eigen keus)

Als het a is dan weet ik wat mij te doen staat Pc weer uit elkaar en weer in elkaar friemelen.

• djkolk
  • Laatst online: 12-05 07:08
probeer msconfig eens te draaien en probeer met zo weinig mogelijk programma's op te starten(alleen systray). hierna voeg je(1 voor 1) de programma's toe die je nodig hebt en op het moment dat hij weer moeilijk doet zie je misschien welk prog de problemen geeft.

Verwijderd

Topicstarter
Momenteel gewoon geen problemen, proc op 1100 (11x100), dus even afwachten maar. Ga toch binnenkort maar kijken of die koeler idd wel goed zit.

• SpiceWorm
ik zou nogeens proberen je koeler aan te duwen. gaat je temp omhoog, zit de koeler er niet goed op. met aanduwen kan het toch alleen beter gaan (cmiiaw) toch?
mijn tb 900 word stressed bijna 60 graden... maarjah, ik heb geen silverado.
suc6 ermee

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Op zaterdag 22 september 2001 13:19 schreef Spiceworm het volgende:
ik zou nogeens proberen je koeler aan te duwen. gaat je temp omhoog, zit de koeler er niet goed op. met aanduwen kan het toch alleen beter gaan (cmiiaw) toch?
suc6 ermee
dit kan je weer oplossen met een intake en een outtake fan :)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 22 september 2001 13:19 schreef Spiceworm het volgende:
suc6 ermee
Dacht dat het misschien kwaad kon de koeler aandrukken terwijl het hele zaakje draait. maar als dat niet zo is probeer ik dat nog eens.....

• ShinDog
  • Laatst online: 28-12-2023
Mijn PC liep ook regelmatig vast. :( Maar nadat ik mijn core voltage één tandje hoger had gezet heb ik geen problemen meer. :)

Verwijderd

Topicstarter
Loopt ie wel iets op, maar soms druk ik hem ook wat scheef dan. Herrinner mij ook nu dat ik laatst wat anders dan nbm had en dat programma gaf een temp aan van 68gr. terwijl de bios en ook hmonitor ca 38 aangaven. Ik dacht dat al die programma's van een zelfde sensor uitgingen?

Verwijderd

Op zaterdag 22 september 2001 12:24 schreef Dollardrules het volgende:

[..]

Ja dat bedoelde ik dus, hij valt niet totaal uit maar hij begint ineens spontaan te rebooten. Heb dat probleem nu trouwens niet meer :)

Succes nog met je prob
Pagina: 1