Homey-gebruikers kunnen voortaan Hisense-airco's en…

Pagina: 1
Acties:
  • 1.236 views

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online
Artikel: nieuws: Homey-gebruikers kunnen voortaan Hisense-airco's en -vaatwassers aans...
Auteur: @TijsZonderH

Het valt op hoe vaak absolute minor updates van Homey op de frontpage komen terwijl dat bij Home Assistant niet zo is. Nou wil ik absoluut niet impliceren dat Tweakers betaald zou krijgen zonder dat te vermelden, maar dit is gewoon een nieuwe versie van Homey, geen noemenswaardige nieuwe feature ofzo.

Van Home Assistant worden alleen echte milestones of nieuwe hardware gepost, waarom wordt Homey hierin zo anders behandeld? Waarom staat deze kleine update met één nieuwe integratie niet gewoon in de meuktracker terwijl major updates van Home Assistant die écht grote vernieuwingen met zich meebrengen daar wel in weggestopt worden?

Dit is overigens geen kritiek en ik heb mijn best gedaan om mijn persoonlijke mening over het veel te dure Homey hier niet te veel in mee te nemen, maar het is wel de reden dat het opviel. Toen ben ik eens gaan vergelijken om mijn persoonlijke gevoelens hierin uit te sluiten en bleek inderdaad mijn onderbuikgevoel te kloppen. Als je tag: Homey vergelijkt met tag: Home Assistant dan zie je echt een wezenlijk verschil in de nieuwtjes die gepost worden; Home Assistant wordt veel zijdelings genoemd en verder alleen de echt grote dingen, Homey krijgt bij iedere poep en scheet een nieuw frontpage artikel.

Wat is hierin de afweging? Is het puur dat Homey 'nieuwtjes' wél gesubmit worden? Want dan kunnen we denk ik prima een community effort opzetten om iedere update van iedere integratie in HACS en iedere app in HA ook te submitten, maar daar is toch juist https://tweakers.net/downloads/ voor?

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-09 12:43
Ach, in de comments gaat het toch altijd over Home Assistant dus je hoeft niet bang te zijn dat HA niet aan bod komt :Y)

Als Tweakers.net schrijft over een nieuwe integratie is dat eigenlijk alleen als het ook een zakelijke samenwerking is, dus dat is niet alleen software-nieuws.

En als ik de nieuwsberichten vergelijk doet Homey ook gewoon meer innovatie dan HA, dus dat is dan ook meer nieuwswaarde.

[ Voor 18% gewijzigd door WeeJeWel op 11-09-2026 09:53 ]

Founder of Homey — Critics are those without skills to create.

• Oon
  • Niet online
WeeJeWel schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 09:51:
Ach, in de comments gaat het toch altijd over Home Assistant dus je hoeft niet bang te zijn dat HA niet aan bod komt :Y)

Als Tweakers.net schrijft over een nieuwe integratie is dat eigenlijk alleen als het ook een zakelijke samenwerking is, dus dat is niet alleen software-nieuws.
Nouja zoals ik zei heb ik mijn best gedaan om mijn persoonlijke gevoelens hier buiten te laten, maar dat bood nog geen antwoord op mijn vraag.

Dat laatste hoop ik niet, want dat zou betekenen dat het dus gewoon een advertentie is die als gewoon niews-item gepost is. Over het algemeen is de Tweakers redactie daar toch vrij netjes in?

• WeeJeWel
Ik kan je verzekeren dat de reactie echt niet wordt betaald door Homey.

• IceFox
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 18:15

En als ik de nieuwsberichten vergelijk doet Homey ook gewoon meer innovatie dan HA, dus dat is dan ook meer nieuwswaarde.
Misschien, vooral gezien de laatste alinea, wel netjes om te vermelden dat je de medeoprichter van Homey bent. :)

• WeeJeWel
Staat in m’n signature, lijkt me wel duidelijk.

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Wij van WC Eend _O-

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:43
Ter vergelijking dan. Ik kan mij niet herinneren dat Tweakers ooit heeft geschreven over dat bedrijven met de Open Home Foundation een zakelijke overeenkomst sloten v.w.b. het "Works with Home Assistant" programma.

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:34

Eagle Creek

Breathing security

Oon schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 09:33:
Nou wil ik absoluut niet impliceren dat Tweakers betaald zou krijgen zonder dat te vermelden, maar dit is gewoon een nieuwe versie van Homey, geen noemenswaardige nieuwe feature ofzo.
Om even voor de redactie op te komen: dat impliceer je wel, door het zodanig op te schrijven.
Je had ook puur en alleen kunnen melden dat het je opvalt dat er een onderscheid zit in de platformen, jouw inziens.

Ik heb de redactie van Tweakers hoog in het vaandel staan, zeker als het aankomt op betrouwbaarheid en onpartijdig en integeriteit. Dat ze fouten maken is zeker waar (hé, het lijken wel net mensen :+) maar ik zal zelf waar ik kan altijd wegblijven van dergelijke insinuaties.

[ Voor 21% gewijzigd door Eagle Creek op 11-09-2026 10:12 ]

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:34

Eagle Creek

Breathing security

WeeJeWel schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 10:03:
Grinnik, eerlijk gezegd vroeg ik me ook af "wie is die knakker". Ik keek naar je naam, je foto en je userprofiel. In je handtekening staat alleen "Homey" en een link - waar ik niet zonder reden op klik. Dus voor mij was het als meelezer in dit topic ook niet duidelijk.

Dus nee sorry: het is niet duidelijk dat jij de oprichter bent. Is niet erg, maar ik geef het je mee zodat je daar bewust van kunt zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door Eagle Creek op 11-09-2026 10:12 ]

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:51

Overweeg over te stappen van HA naar Homey maar krijg een beetje raar gevoel bij deze comment. Dit is toch nergens voor nodig?

https://wren.co/join/Devian

• winand
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-09 21:54
Waarom zou je uberhaupt overstappen van Homey naar HA?
Andersom zou ik een logischere keuze vinden

• Quipeace
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:07
Ik vind een nieuwspost voor een integratie ook wel wat overdreven, en nee, ik zou die ook niet verwachten als HA een nieuwe integratie zou maken. Ik verwacht niet anders dan dat Homey en HA werken aan verbindingen met derden, normaalste zaak van de wereld.

Als we het hebben over bijvoorbeeld een nieuwe apparaatcategorie, of ondersteuning voor een nieuw protocol, dan vind ik het al een stuk meer op z'n plaats op de homepage.

RE: oprichter ja/nee, dat was mij ook niet duidelijk. Een homey fan kan ook een linkje naar de homey homepage in hun signature zetten.

• TijsZonderH
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:08

TijsZonderH

Nieuwscoördinator
Ok ik zie deze discussie een beetje ontsporen en heel eerlijk @WeeJeWel, ik wil zelf graag uitleggen waarom we keuzes maken, ik vind het niet prettig als anderen, laat staan bedrijven, dat voor mij doen.

Dat gezegd hebbende zijn er altijd een paar dingen die hier meespelen. In dit geval vond ik het wel relevant omdat HiSense veel populaire witgoedproducten heeft. Bovendien is Homey onder tweakers een populair product, dus dan vind ik dit soort nieuws wel interessant.

Maar de onderliggende vraag is vooral hoe je dat afzet tegen Home Assistant en dat is een heel terechte vraag. Want ook HA is heel populair onder tweakers, misschien wel meer zelfs :)

Het eerlijke antwoord daarop is dat we daar geen heel bewuste keuze in maken en dat het eigenlijk vooral een stukje medialogica is - dat is een flauw antwoord en voelt als een cop-out, maar ik vind em wel nuttig om ff uit te leggen.

Homey stuurt bijvoorbeeld veel vaker persberichten en we krijgen er veel submits over binnen (zelfs van Homey zelf, die dat systeem stiekem goed door hebben). Dat helpt ons nieuws op de radar te krijgen. Bij Home Assistant zitten dit soort nieuwe integraties bijvoorbeeld in ellenlange releasenotes van nieuwe versies, tussen bugfixes en improvements. Het is simpelweg lastiger om daar de krenten uit de pap te vissen. De submits die we krijgen over Home Assistant gaan ook meestal vooral over een nieuwe versie van Core en dat zetten we dan sneller door naar de Meuktracker. Daardoor verdwijnt het uit het zicht bij de nieuwsredactie.

En ik dit allemaal zo beschrijf en erover nadenk, is dat eigenlijk geen goed systeem en maken we hier denk ik niet altijd de juiste afwegingen. HA heeft inderdaad heel veel nieuwigheden die ook als nieuws interessant zijn, en Homey heeft heel veel nieuwigheden die misschien helemaal niet zo nieuwswaardig zijn. Ik denk inderdaad dat hierbij de balans een beetje zoek is geraakt en daar ga ik het met mijn collega's op de nieuwsredactie eens over hebben. Ik denk dat we een andere manier moeten vinden om deze afwegingen te maken en om nieuws over andere platformen (HA, maar misschien ook Domoticz oid?) beter te kunnen filteren.

Overigens sowieso een tip aan iedereen hier die meedenkt (waarvoor dank!): tip ons hier vooral over! Als je denkt dat een bepaalde Home Assistant-functie of -integratie boeiend genoeg is voor nieuws, zet dat dan ook in de comments erbij, dat helpt ons heel erg het interessante nieuws uit releasenotes te halen!

Mogen wij u enkele vragen stellen over hoe u deze handtekening ervaren hebt?

• RobertMe
Lol. Dat is nu net de reden waarom dit topic bestaat he. "Als je de nieuwberichten vergelijkt", ja, dan wel ja. Want er worden wel nieuwsberichten over product A geplaatst maar niet over product B. Natuurlijk krijgt iedereen die B niet kent dan een betere associatie bij A. En dat geldt natuurlijk al helemaal als je de medeoprichter van A bent.

• RobertMe
TijsZonderH schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 10:39:
Bij Home Assistant zitten dit soort nieuwe integraties bijvoorbeeld in ellenlange releasenotes van nieuwe versies, tussen bugfixes en improvements. Het is simpelweg lastiger om daar de krenten uit de pap te vissen. De submits die we krijgen over Home Assistant gaan ook meestal vooral over een nieuwe versie van Core en dat zetten we dan sneller door naar de Meuktracker. Daardoor verdwijnt het uit het zicht bij de nieuwsredactie.
Maar er zijn toch wel meer zaken die jullie dubbel over schrijven? Nieuwe Ubuntu releases krijgen vaak een Meuktracker bericht, een nieuwsbericht, en ook nog eens een review. En volgens mij geldt dat ook nogal eens voor major iOS updates? Aankondiging is nieuwsbericht, als die beschikbaar is review + meuktracker.
Of Linux kernel updates, ook daarvan is er AFAIK vaak een nieuwsbericht met een korte opsomming van noemenswaardige zaken, en een meuktracker entry. Terwijl nieuwe kernels niet eens zo zichtbaar zijn (duurt vaak weken of maanden voordat die in distro's opduikt).

Wat waarschijnlijk meer meespeelt? Is de kadans. iOS is 1x per jaar? Ubuntu eens per 6 maanden. Linux kernel eens per 3 maanden? En Home Assistant elke maand. Waardoor bij HA mogelijk niet elke release even interessant is v.w.b. "major" features om een nieuwsbericht over te schrijven.

Maar hetzelfde geldt voor browsers. Volgens mij krijgen Firefox releases ook (onregelmatig) nog een nieuwsbericht naast de meuktracker entry. Wellicht niet elke release interessant, maar daar wordt naar mijn idee ook niet naar gevraagd, dat elke HA release een nieuwsbericht krijgt. Maar sommigen kunnen wel interessant genoeg zijn om extra aandacht aan te besteden.

• Archcry
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-09 23:00
WeeJeWel schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 10:03:
Zou je mij eens kunnen uitleggen hoe dat dan precies duidelijk wordt uit je signature? Ik zie daar alleen een link naar de website van Homey. Zelfs als ik vervolgens gericht op de website ga zoeken, wat natuurlijk niemand doet als die gewoon je post leest, kan ik wel vinden dat Emile Nijssen één van de oprichters is, maar nergens dat hij achter de gebruikersnaam WeeJeWel zit. Daarvoor moet je vervolgens weer in je Tweakers-profiel kijken. Allemaal nogal omslachtig als je niet eens weet dat je ernaar op zoek bent.

Dus op welke manier had een lezer uit alleen jouw signature moeten kunnen opmaken dat jij de oprichter van Homey bent?

[ Voor 9% gewijzigd door Archcry op 11-09-2026 11:00 ]

Gefeliciteerd, u heeft het einde van mijn bericht bereikt.

• TijsZonderH

TijsZonderH

Nieuwscoördinator
RobertMe schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 10:52:
[...]

Maar er zijn toch wel meer zaken die jullie dubbel over schrijven? Nieuwe Ubuntu releases krijgen vaak een Meuktracker bericht, een nieuwsbericht, en ook nog eens een review. En volgens mij geldt dat ook nogal eens voor major iOS updates? Aankondiging is nieuwsbericht, als die beschikbaar is review + meuktracker.
Of Linux kernel updates, ook daarvan is er AFAIK vaak een nieuwsbericht met een korte opsomming van noemenswaardige zaken, en een meuktracker entry. Terwijl nieuwe kernels niet eens zo zichtbaar zijn (duurt vaak weken of maanden voordat die in distro's opduikt).

Wat waarschijnlijk meer meespeelt? Is de kadans. iOS is 1x per jaar? Ubuntu eens per 6 maanden. Linux kernel eens per 3 maanden? En Home Assistant elke maand. Waardoor bij HA mogelijk niet elke release even interessant is v.w.b. "major" features om een nieuwsbericht over te schrijven.

Maar hetzelfde geldt voor browsers. Volgens mij krijgen Firefox releases ook (onregelmatig) nog een nieuwsbericht naast de meuktracker entry. Wellicht niet elke release interessant, maar daar wordt naar mijn idee ook niet naar gevraagd, dat elke HA release een nieuwsbericht krijgt. Maar sommigen kunnen wel interessant genoeg zijn om extra aandacht aan te besteden.
Ja helemaal eens, het is ook niet dat we dat nooit doen. Punt is dat grote releases van kernels en Ubuntu ook vaak als nieuws staat op websites als Phoronix, dan heb je als redacteur ook al sneller door wat daar nieuw aan is. De cadans is niet zo heel belangrijk daarin, we hebben softwarereleases niet specifiek in een agenda staan om periodiek te checken. Ik vind er wel iets in zitten om dat misschien eens te doen.

Overigens is er bijna geen overlap met hoe de meuktracker wordt gevuld en wat we als nieuws schrijven. Bart (Drobanir) doet Downloads eigenlijk helemaal alleen en we overleggen in de praktijk niet over wat hij oppakt of wat nieuwswaardig is. Het enige dat wij doen, zijn releasenotes uit submits wel eens doorzetten naar de Downloads-sectie in ons cms.

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13:14
Het zal een cliché zijn maar als je geen artikels wilt lezen over Homey en integraties, dan klik je er gewoon niet op. Het moet nu ook niet overdreven worden maar "technologie" is de dag van vandaag een zeer breed begrip. Dus is er veel belangrijk en (nog meer) onbelangrijk nieuws. Maar er wordt blijkbaar wel voor gekozen om er niet alleen op te klikken maar ook om een commentaar na te laten.

Ik heb absoluut geen interesse in games. Zie ik artikels over games, dan lees ik die gewoon niet. Er was gisteren een bericht over een pratende kast van Ikea in één of andere game. Voor spelers van dat spel misschien leuk om te lezen maar mij interesseert dat niet. Dus ik klik er niet op.

Aan de andere kant, ik gebruik geen Linux variant maar ik heb er wel interesse voor. Dus handig dat dergelijke nieuwsberichten voorbij komen

2x Marstek Venus E 5.12 v155 - CT003 V122 - BMS 216

• ETH0.1
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 08:43
Kenhas schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 11:03:
Het zal een cliché zijn maar als je geen artikels wilt lezen over Homey en integraties, dan klik je er gewoon niet op.
HA/Homey zijn de nieuwe Linux/Windows kampen lijkt het op

De ene groep van product ( A ) gebruikers begrijpt totaal niet waarom iemand ( B ) gebruikt (en vise versa) en zullen alles aangrijpen om hun product te verdedigen en de andere zwart te maken ;)

• WeeJeWel
Homey staat ook in de meuktracker, waar het grootste gedeelte van de nieuwe functionaliteiten wordt benoemd. Dus heel veel van wat Homey doet komt ook niet op de frontpage. Alleen echte nieuwswaardigheden zoals grote nieuwe features of nieuwe hardware wordt op Tweakers als een nieuwsbericht gepost. En zo hoort het ook, lijkt me.

Misschien is de realiteit gewoon dat Home Assistant minder vaak interessant groot nieuws heeft voor de Tweakers.net doelgroep. Als ik bijv. op hun eigen nieuwswebsite kijk hebben ze sporadisch een update over hun 'Works with' programma, en dan zijn dat vaak US-only merken. Homey is een Nederlands bedrijf dus de kans dat wat zij doen interessant is voor de Nederlandse markt is gewoon groter.

Als HA gebruikers meer nieuws willen, moeten ze dat gewoon submitten, lijkt me. Het is nogal kinderachtig om jaloers naar de concurrent te kijken en de conclusie te trekken dat die dan maar minder vaak moet worden genoemd. Er zijn echt enorm veel Tweakers die Homey hebben of overwegen, dus dat nieuws is voor hen ook enorm relevant. Dat zie je ook wel terug aan het aantal comments onder die nieuwsberichten t.o.v. ander nieuws.

En dat ik de oprichter ben, en of dat duidelijk moet zijn, lijkt mij weinig afdoen aan mijn mening. Ik ben immers óók een Tweaker en heb daarin evenveel recht om mijn visie te verkondigen als elk ander. Ik vind Tweakers.net een prachtig Nederlands iets en ik wil graag dat het onafhankelijk en kwalitatief blijft.

P.S. Ik heb mijn signature geupdate hoor :)

[ Voor 3% gewijzigd door WeeJeWel op 11-09-2026 11:17 ]

• Oon
  • Niet online
TijsZonderH schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 10:39:
Ok ik zie deze discussie een beetje ontsporen en heel eerlijk @WeeJeWel, ik wil zelf graag uitleggen waarom we keuzes maken, ik vind het niet prettig als anderen, laat staan bedrijven, dat voor mij doen.

Dat gezegd hebbende zijn er altijd een paar dingen die hier meespelen. In dit geval vond ik het wel relevant omdat HiSense veel populaire witgoedproducten heeft. Bovendien is Homey onder tweakers een populair product, dus dan vind ik dit soort nieuws wel interessant.

Maar de onderliggende vraag is vooral hoe je dat afzet tegen Home Assistant en dat is een heel terechte vraag. Want ook HA is heel populair onder tweakers, misschien wel meer zelfs :)

Het eerlijke antwoord daarop is dat we daar geen heel bewuste keuze in maken en dat het eigenlijk vooral een stukje medialogica is - dat is een flauw antwoord en voelt als een cop-out, maar ik vind em wel nuttig om ff uit te leggen.

Homey stuurt bijvoorbeeld veel vaker persberichten en we krijgen er veel submits over binnen (zelfs van Homey zelf, die dat systeem stiekem goed door hebben). Dat helpt ons nieuws op de radar te krijgen. Bij Home Assistant zitten dit soort nieuwe integraties bijvoorbeeld in ellenlange releasenotes van nieuwe versies, tussen bugfixes en improvements. Het is simpelweg lastiger om daar de krenten uit de pap te vissen. De submits die we krijgen over Home Assistant gaan ook meestal vooral over een nieuwe versie van Core en dat zetten we dan sneller door naar de Meuktracker. Daardoor verdwijnt het uit het zicht bij de nieuwsredactie.

En ik dit allemaal zo beschrijf en erover nadenk, is dat eigenlijk geen goed systeem en maken we hier denk ik niet altijd de juiste afwegingen. HA heeft inderdaad heel veel nieuwigheden die ook als nieuws interessant zijn, en Homey heeft heel veel nieuwigheden die misschien helemaal niet zo nieuwswaardig zijn. Ik denk inderdaad dat hierbij de balans een beetje zoek is geraakt en daar ga ik het met mijn collega's op de nieuwsredactie eens over hebben. Ik denk dat we een andere manier moeten vinden om deze afwegingen te maken en om nieuws over andere platformen (HA, maar misschien ook Domoticz oid?) beter te kunnen filteren.

Overigens sowieso een tip aan iedereen hier die meedenkt (waarvoor dank!): tip ons hier vooral over! Als je denkt dat een bepaalde Home Assistant-functie of -integratie boeiend genoeg is voor nieuws, zet dat dan ook in de comments erbij, dat helpt ons heel erg het interessante nieuws uit releasenotes te halen!
Wat mij betreft een (voor nu) bevredigend antwoord, ik ben benieuwd wat daar uit gaat komen.

Als de afweging inderdaad gemaakt wordt dat ook minor updates een artikel verdienen wanneer ze interessant genoeg zijn dan hoop ik dat we in de toekomst ook gaan lezen over de grote verbeteringen die Home Assistant doorvoert

• TijsZonderH

TijsZonderH

Nieuwscoördinator
WeeJeWel schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 11:10:
Homey is een Nederlands bedrijf dus de kans dat wat zij doen interessant is voor de Nederlandse markt is gewoon groter.
Dit is de tweede keer in deze thread dat je impliceert dat jij de afweging maakt over wanneer iets voor ons relevant is of niet. Dit klopt bovendien niet, dit speelt niet mee in onze keuzes.

• WeeJeWel
TijsZonderH schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 11:17:
[...]

Dit is de tweede keer in deze thread dat je impliceert dat jij de afweging maakt over wanneer iets voor ons relevant is of niet. Dit klopt bovendien niet, dit speelt niet mee in onze keuzes.
Het is toch ook gewoon logischer dat de kans dat een Nederlands bedrijf iets voor de Nederlandse markt maakt, groter is?

En aangezien Tweakers.net een Nederlands (en Belgisch) publiek heeft, maakt de redactie daardoor sneller de afweging dat het interessant is voor hun lezers.

Omgekeerd werkt het ook. Nieuwssites zoals The Verge rapporteren echt niet over een Homey update waarin we een update lanceren die alleen werkt in Nederland, bijv. KlikAanKlikUit.

[ Voor 13% gewijzigd door WeeJeWel op 11-09-2026 11:25 ]

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13:41

Esumontere

Floep, banaan.

WeeJeWel schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 11:24:
[...]

Het is toch ook gewoon logischer dat de kans dat een Nederlands bedrijf iets voor de Nederlandse markt maakt, groter is?

En aangezien Tweakers.net een Nederlands (en Belgisch) publiek heeft, maakt de redactie daardoor sneller de afweging dat het interessant is voor hun lezers.

Omgekeerd werkt het ook. Nieuwssites zoals The Verge rapporteren echt niet over een Homey update waarin we een update lanceren die alleen werkt in Nederland, bijv. KlikAanKlikUit.
offtopic:
Naast de prijs van Homey zijn deze betweterige reacties van de (mede-)oprichter voor mij een reden om nooit over te stappen van HA naar Homey...

• TijsZonderH

TijsZonderH

Nieuwscoördinator
[...]

Ik vind het extreem vervelend en ook wel beledigend dat je nu voor de derde keer suggereert hoe ik te werk ga en dat je impliceert dat dit is hoe het werkt.

Jij weet niet welke afwegingen we maken. Toch breng je dat als voldongen feit. "De redactie maakt de afweging" is een feitelijke constatering die niet klopt. Dat is iets waar jij zeggenschap noch kennis over hebt.

Het feit dat je de oprichter bent van Homey en dergelijke suggesties doet in een thread die uitgerekend gaat over de vraag waarom wij Homey-nieuws wel of niet brengen, vind ik ook schadelijk. Daar ben ik niet over te spreken.

• WeeJeWel
Nou, sorry... ik merk het al, ik heb geen recht van spreken als Tweaker schijnbaar.

Helaas is dit waarom veel bedrijven zich dus verschuilen achter een PR team. Ik vind dat jammer, ik zou willen dat er meer bedrijven waren waarbij de oprichters vocaler en eerlijker zijn.

Maar goed, als ik door zelf te reageren meer kwaad doe dan goed, dan laat ik het wel aan de PR mensen over.

• Polderviking
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 19:03
[...]

Home Assistant komt oorspronkelijk ook uit de koker van een Nederlander en volgens mij zijn jullie ook alweer enige tijd gelegen opgesponst door LG.
Verder dienen jullie gewoon dezelfde home automation markt met eigenlijk enkel een verschil in het soort gebruiker dat je aantrekt.

Ik snap al met al je punt niet hier, probeer ik te zeggen.

[ Voor 6% gewijzigd door Polderviking op 11-09-2026 11:36 ]

• WeeJeWel
Polderviking schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 11:35:
[...]

Home Assistant komt oorspronkelijk ook uit de koker van een Nederlander en volgens mij zijn jullie ook alweer enige tijd gelegen opgesponst door LG.
Verder dienen jullie gewoon dezelfde home automation markt met eigenlijk enkel een verschil in het soort gebruiker dat je aantrekt.
Dit hoor ik vaker maar wil ik wel graag rechtzetten.

Athom B.V. is een Nederlands bedrijf en betaalt belasting aan de Nederlandse staat. Dat de aandelen grotendeels in handen zijn van LG, wat in Korea is gevestigd, doet niets af aan de werkgelegenheid die Athom creëert in Nederland en de belasting die betaald wordt.

Nabu Casa, Inc. is opgericht door een Nederlander die in de US is gevestigd en belasting betaald aan de US. Nederland als staat profiteert nul daarvan.

Overigens ging mijn punt alleen over dat de target markt sterk overlapt met de interesse van de Nederlandse nieuwslezer. Helemaal niet over dat Homey interessanter is omdat het Nederlands is.

[ Voor 10% gewijzigd door WeeJeWel op 11-09-2026 11:39 ]

• TijsZonderH

TijsZonderH

Nieuwscoördinator
WeeJeWel schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 11:34:
Nou, sorry... ik merk het al, ik heb geen recht van spreken als Tweaker schijnbaar.
Wat een rare opmerking. Natuurlijk heb je dat wel. Maar je moet ook beseffen dat je je uit eigen beweging mengt in een thread waarin een gebruiker een discussie met de redactie aan wil gaan, en je daar namens het besproken bedrijf tussen gaat zitten. Als je dan feitelijke onjuistheden gaan benoemen en impliceert dat je weet welke keuzes wij maken, dan mag je inderdaad wel een toontje lager gaan zingen ja.

Vocaal en eerlijk juich ik alleen maar toe.

Onwaarheden niet.

• WeeJeWel
Oké, maar ik zeg nergens dat ik weet welke keuzes de redactie maakt. Althans, dat was niet mijn bedoeling. Dat ik dat zou impliceren is echt je eigen gedachte. Ik vind je best aanvallend op zo'n conclusie tegenover mij.

Maar goed, jouw website, jouw regels.
edit:
Oké, die zin 'maakt de redactie daardoor sneller de afweging dat het interessant is voor hun lezers.' had ik inderdaad onhandig verwoord. Het punt wat ik probeerde te maken was gewoon dat elke nieuws website zo werkt.

[ Voor 39% gewijzigd door WeeJeWel op 11-09-2026 11:48 ]

• dof250
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-09 13:01
WeeJeWel schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 11:42:
Maar goed, jouw website, jouw regels.
Man man wat kinderachtig... Complimenten @TijsZonderH

• TijsZonderH

TijsZonderH

Nieuwscoördinator
Goed, ik denk dat de gemoederen inmiddels wel hoog genoeg zijn opgelopen en dat alles ook wel gezegd is hier. Ik doe het topic wel op slot, ik heb op de TS gereageerd en hoop daarmee de vraag in ieder geval voldoende te hebben beantwoord.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.