Bass shaker werkt niet meer met een Denon AVC

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• dorcoo
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17:01
Hallo allemaal,

Ik zit met een lastige kwestie. Ik heb een Denon AVC-X3700H waarop ik een subwoofer en een base kicker heb aangesloten. (sub 1& sub 2 uitgangen) Dit heeft een behoorlijke tijd goed gewerkt. Doordat ik de verschillende sub uitgangen gebruik kan ik digitaal de gain per kanaal regelen. De 2e subwoofer uitgang is aangesloten op een Buttkicker BKA-130-Ci power amplifier, waar vervolgens een Dayton Audio BST-1 bass shaker op aangesloten is. De bass shaker en de controller heb ik als set gekocht.

Nu komt het probleem; sinds een tijdje lijkt de butt kicker controller geen signaal meer te ontvangen. Normaal geven de groene/rode led aan de voorkant van de controller het signaal aan. Deze knipperen met de lage frequenties mee. Nu dus helemaal niks meer.

De testen die ik heb uitgevoerd om verschillende componenten uit te sluiten;

1) Ik heb mijn telefoon middels een lightning > jackplug > RCA kabel rechtstreeks aangesloten op de butt kicker controller om te testen dat de butt kicker controller nog werkt. Dit was het geval. Met de telefoon aangesloten op de controller werkt de bass shaker naar behoren, en knipperen de groen/rode lampjes op de controller ook.

2) Mijn subwoofer (die aangesloten was op SUB1) aangesloten op SUB2 uitgang, om uit te sluiten dat het uitgestuurde signaal wel aanwezig is. Dit werkt. De subwoofer functioneert zoals verwacht. Dus de Denon AVC output lijkt ook goed te zijn.

3) Nieuwe "subwoofer kabel" gekocht, (enkel tulp naar dubbel) ter vervanging van de bekabeling van de Denon versterker naar de butt kicker. Hierdoor veranderd er niks. Daarnaast heb ik ook nog een andere kabel getest die ik nog had liggen. Ook dit had geen succes.

4) Tulp splitter achter de uitgang van de Denon versterker, zodat ik zeker weet dat de subwoofer en de butt kicker controller hetzelfde signaal ontvangen. Helaas heeft dit ook het probleem niet opgelost.

Ik heb echt geen idee meer wat ik kan testen, en wat er fout kan zijn... Uitgang versterker werkt, ingang butt kicker werkt.. maar toch lijkt de butt kicker controller het gewoon te vertikken om het signaal te ontvangen.

Heeft iemand misschien nog suggesties wat ik kan proberen? Alvast heel erg bedankt voor het meedenken!

Alle reacties

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01:03

FeaR

In GoT we trust

dorcoo schreef op donderdag 10 september 2026 @ 16:57:

Nieuwe "subwoofer kabel" gekocht, (enkel tulp naar dubbel) ter vervanging van de bekabeling van de Denon versterker naar de butt kicker. Hierdoor veranderd er niks. Daarnaast heb ik ook nog een andere kabel getest die ik nog had liggen. Ook dit had geen succes.
Dubbele aan de kant van de Buttkicker BKA-130-Ci? Google toont mij één RCA ingang en één RCA uitgang op dat apparaat, geen idee of dat goed gaat.

Qua trouble shooten, samenvattend doet de Buttkicker losstaand wat hij moet doen en de Denon ook. Drie kabels defect lijkt mij kleine kans dus de keten zou moeten werken. Gooi de subwoofer in de settings van de Denon eens omhoog qua volume. Mogelijk is het signaal te zwak? Hoe dat opeens kan, geen idee maar het testen an sich waard.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.