Audio stotter/gekraak bij tweakers op mobiel

Pagina: 1
Acties:

• sigio
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Hoi, geen idee of dit specifiek een tweakers.net issue is, maar het valt me op dat het alleen voorkomt als ik op tweakers.net browse, en niet bij mijn andere dagelijkse websites.

Ik draai android (current grapheneOS op een pixel 9a), en luister grote delen van de dag muziek via youtube music. Dat gaat prima en storingsvrij, zowel in de voorgrond als in de achtergrond, met welke app er dan ook op de voorgrond draait.

Echter, als ik (in de browser, fennec f-droid) op tweakers.net of het forum aan het browsen ben, stottert/kraakt de audio regelmatig bij een pageload. Dit gebeurt niet bij het browsen van andere websites, dus het begon op te vallen.

Doet de tweakers mobiele site nog iets specifieks met audio? (anders dan de gemiddelde website zou doen?). Hebben andere mensen dit ondervonden / kunnen anderen dit reproduceren.

Ik ga zelf ook nog eens wat in de devtools kijken, maar had zo snel niets gevonden nog ;)

Aanvulling: het is letterlijk op elke pageload op tweakers... en ik kan alle links aanklikken op hackernews, allerlei pagina's laden, en geen enkele glitch...

[ Voor 8% gewijzigd door sigio op 10-09-2026 13:20 ]

• sigio
  • Niet online
Hier een video waarop 't te zien/horen is: YouTube: Audio glitches on tweakers.net

• HikariMisako
  • Registratie: Januari 2008
  • Nu online
Even de ontzettende alufolie hoed opzetten:
Inaudible sounds used to fingerprint browsers catch AliExpress red-handed - Ars Technica

Mogelijk dat een ad zoiets doms probeert? Al lijkt me dat erg sterk.

• sigio
  • Niet online
Nog even een andere background audiobronnen geprobeerd, met jellyfin die muziek afspeelt gaat alles wel goed, en in spotify popt 't ook lekker.

Zit vol adblockers, dus hopelijk zouden ads verder niet in de weg mogen zitten ;P

In de tussentijd maar lekker via jellyfin luisteren... heb daar toch practisch de zelfde playlist ondertussen.

[ Voor 29% gewijzigd door sigio op 10-09-2026 13:55 ]