Toon posts:

Amiga 4000?? Nog de moeite waard??

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Is het nog de moeite waard om een Amiga 4000 te kopen?? Is hier nog wat leuks mee te doen?

Ik heb wel het nieuwe OS van Amiga gezien en dat ziet er goed uit (lijkt veel op linux).

Ik hoor graag jullie reacties.

Verwijderd

Ik vind Amiga altijd de moeite waard. Het ligt er alleen aan wat er in zit. Dus qua hardware.
Ik heb zelf mijn Amiga 1200 nog staan in Tower die ik vaak gebruik. Ik heb er ook een PPCboard in zit met een 603+ 240Mhz kaart + 060CPU. Dat loopt als een trein en ben goed compatible met de nieuwe amiga die gaat komen (hopelijk). Het gaat vooral om het PPC gedeelte. Het nieuwe OS gaat er veel gebruik van maken. Dus als je een A4000 koopt met alleen zeg een 040 of een 060 CPU er in dan moet je al gauw gaan denken aan een upgrade kaart met een PPC CPU er op. En kost helaas alweer veel geld. Maar er is natuurlijk nog zat software die er goed op draait.
Het ligt er ook aan hoeveel je er voor moet betalen. Als je er wat geld voor over hebt dan zou ik gewoon wachten op de nieuwe Amiga en weet je gelijk dat alles lekker gaat lopen.
Ik doe mijn Amiga nooit weg dat is zeker. Veel te stabiel en kan ik ergens op terug vallen als de PC mij in de steek laat en het is mij veel te veel sentiment ;)

Verwijderd

Topicstarter
Maar kun je ook internetten op een agima?? of heb je daar hele dure modems voor nodig?

• Hirogen
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 24-05-2023
Nee hoor een gewone externe modem doet de job prima en als je er een xsurf netwerk kaart inzet kan je er ook een kabelmodem op aansluiten en internet tools zitten op de nieuwe OS3.9 CD

Verwijderd

Internetten gaat perfect op de Amiga.
Ik heb zelf ook een netwerk kaart in mijn Ami hangen en gekoppelt aan mijn ADSL aansluiting. Gaat als een trein.
het grappige is dat het surfen lekker sneller gaat dan op mijn PC (800Mhz IE6.0 WinXP).
Da's zeker aan te raden alleen veel dingen zoals streaming media etc ontbreekt nog steeds. De support is daar niet echt goed voor helaas. Maargoed dat is niet gek ook...

• Hirogen
Op zaterdag 22 september 2001 11:10 schreef CRiViT het volgende:
Internetten gaat perfect op de Amiga.
Ik heb zelf ook een netwerk kaart in mijn Ami hangen en gekoppelt aan mijn ADSL aansluiting. Gaat als een trein.
het grappige is dat het surfen lekker sneller gaat dan op mijn PC (800Mhz IE6.0 WinXP).
Da's zeker aan te raden alleen veel dingen zoals streaming media etc ontbreekt nog steeds. De support is daar niet echt goed voor helaas. Maargoed dat is niet gek ook...
Ja idd het gaat als een trein alleen jammer dat veel pagina's niet goed binnenkomen maar misschien veranderd dat met OS 4.0 dat binnenkort moet uitkomen :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat je het niet mag vragen op GOT. maar ik trek toch even de stoute schoenen aan.

Wie heeft nog een leuke amiga te koop waar ik wat mee kan..

• Hirogen
Trouwens vraagje wat zit er voor H/W in en hoeveel moet ie kosten belangrijk is zeker een grafische kaart zit die er niet in zou ik er niet aan beginnen die zijn atm bijna niet te koop en als je er wel 1 vind kost ie zeker zo'n 500 piek of meer.

Of je moet in een PAL scherm willen werken :(

Verwijderd

Topicstarter
Mij oom heeft nog een hele goeie OpenGL kaart voor de Amiga.. Maar hij heeft zelf geen Amiga meer waar hij flink van baalt.

En de software heeft hij ook allemaal wel

• Hirogen
Op zaterdag 22 september 2001 11:23 schreef Markiedam het volgende:
Mij oom heeft nog een hele goeie OpenGL kaart voor de Amiga.. Maar hij heeft zelf geen Amiga meer waar hij flink van baalt.

En de software heeft hij ook allemaal wel
Als de prijs van de A4000 leuk is en de OpenGL ook zou ik zeggen kopen doe je het niet vraag dan eens wat hij voor die kaart wil hebben dan heb ik er wel interesse in als de prijs leuk is in mijn profile zit mijn email adres laat het me weten :)
Pagina: 1