Nieuw screenshot in icloud na diefstal iPhone

Pagina: 1
Acties:

• Frankwaller
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 16:57
mijn Ipohone 15 Pro is deze week gestolen.

binnen 10 minuten hebben we hem via "zoek mijn" eerst op verloren gezet en daarna wissen aangeklikt.

Iphone was beveligd met FaceID, ik ga ervanuit dat het scherm gelocked was omdat ik hem naast mij op de stoel had liggen in de auto. vandaaruit is het oveigens gestolen

Nu blijkt dat twee dagen later een screenshot is gemaakt van van "apparaat info" met daarop:
  • model
  • versie
  • Telefoonnummer
  • Serienummer
  • IMEI
en de optie "verwijder uit account"

Hoe kan het dat deze screenshot in mijn icloud drive (recente bestanden) terecht is gekomen als het toestel als verloren opgegeven en later wissen is ingeschakeld.

Moet ik mij zorgen maken?

[ Voor 17% gewijzigd door Frankwaller op 10-09-2026 12:06 ]

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:10
Wat gaf Apple support hierover aan? Die zou ik even bellen en vragen hoe dit kan. En hoe is je telefoon beveiligd? Als deze gelocked was en met FaceID beveiligd, en als je code niet ergens op straat heeft gelegen, dan zou dit niet mogelijk moeten zijn.

• Frankwaller
apple support heb ik de vraag nu ook gesteld, nog geen reactie

toestel had FaceID ingeschakeld en lag naast mij op de stoel in de auto, ik ga ervanuit dat hij gelocked was (staat ingesteld en ik had al zeker 5 minuten niet gebeld)

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ook in de 'gelockte' toestand kun je met een iPhone middels het gelijktijdig indrukken van de volume-up + powerknop een screenshot (van het start of unlock-scherm) maken.... En doormiddel van een swipe naar links kun je ook in die status 'normale' foto's maken. Die foto's komen vervolgens zelfs in de 'gelockte' toestand van de iPhone gewoon in je iCloud foto's terecht.

[ Voor 5% gewijzigd door Will_M op 10-09-2026 12:22 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Will_M schreef op donderdag 10 september 2026 @ 12:17:
Ook in de 'gelockte' toestand kun je met een iPhone middels het gelijktijdig indrukken van de volume-up + powerknop een screenshot (van het start of unlock-scherm) maken.... En doormiddel van een swipe naar links kun je ook in die status 'normale' foto's maken. Die foto's komen vervolgens zelfs in de 'gelockte' toestand van de iPhone gewoon in je iCloud foto's terecht.
Maar als de telefoon successvol gewipet is zou dat niet meer moeten kunnen?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• MarkyB
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

MarkyB

The original

Eerste wat dieven doen is in het swipe down menu de vliegtuigstand aanzetten. Jouw acties hebben dan geen zin meer totdat de telefoon ergens verbinding mee maakt. Tip voor iedereen is dan ook om de vliegtuigstand in het swipe down menu uit te schakelen zodat je meer tijd koopt om een telefoon te locken in geval van diefstal.

Hoe de screenshot vervolgens in je icloud komt is mij dan ook een raadsel.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

CyBeR schreef op donderdag 10 september 2026 @ 12:24:
[...]

Maar als de telefoon successvol gewipet is zou dat niet meer moeten kunnen?
Zonder te weten van welk tijdstip die screenprint is, is er niet veel over de wipestatus te zeggen. Voor hetzelfde geld heeft de persoon welke 'm ontvreemd heeft de iPhone proberen uit te zetten middels die knoppen combo én daarbij de combo te snel los gelaten?

• Frankwaller
ja maar het betreft een screenshot van een scherm in instellingen. dus niet een per ongeluk gemaakte van het startscherm.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Frankwaller schreef op donderdag 10 september 2026 @ 12:30:
ja maar het betreft een screenshot van een scherm in instellingen. dus niet een per ongeluk gemaakte van het startscherm.
Afhankelijk van jouw persoonlijk instellingen zijn sommige van die schermen ook toegankelijk vanuit het lockscreen door middel van het naar beneden swipen van menu rechtsboven óp het gelockte scherm, dat wat hierboven ook al aangehaald werd door @MarkyB aangaande de 'vliegtuigstand'.

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

Donstil

Live, Laugh, Toaster bath.

Will_M schreef op donderdag 10 september 2026 @ 12:37:
[...]

Afhankelijk van jouw persoonlijk instellingen zijn sommige van die schermen ook toegankelijk vanuit het lockscreen door middel van het naar beneden swipen van menu rechtsboven óp het gelockte scherm, dat wat hierboven ook al aangehaald werd door @MarkyB aangaande de 'vliegtuigstand'.
De Instellingen app echter niet.

I wake up in the morning and I piss excellence

• Frankwaller
ok. maar dan zouden ze in foto's moeten landen toch en niet als .png in "bestanden"

ik heb het idee dat het gelukt is om hem te unlcoken

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:10
Daar lijkt het wel op, anders kom je niet bij die pagina's in instellingen. Als je nog zit te wachten op Apple support, je kan ze ook bellen op 0800 0201581.

Het vreemde is dat er blijkbaar internet was waardoor de foto geüpload kon worden maar diezelfde verbinding zou er voor moeten zorgen dat het toestel gelocked wordt.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Óf de tijdsduur waarna er automatisch een 'lock' optreedt na het wegleggen stond gewoon (véé) te ruim ingesteld waardoor het scherm wel op zwart ging maar daarbij niet gelocked werd. Ik ga mensen welke die instelling op 'maximaal' zetten liever niet de kost geven ;)

Gemak en Security gaan meestal (lees: nooit) goed samen, maar iedereen mág z'n eigen instellingen voor zichzelf bepalen (privé althans, in zakelijk omgevingen met MDM doet een admin dat voor je vanuit een opgelegde companypolicy).

[ Voor 30% gewijzigd door Will_M op 10-09-2026 16:42 ]

Pagina: 1