Bij mijn woonhuis gaan we de uitbouw vervangen. Deze uitbouw is 2,5m diep en 5m breed. De oude uibouw stond op een betonplaat met isolatie erbovenop, er zit geen isolatie onder. Hierdoor was erbij de oude uitbouw altijd een opstap van 15 cm. Wij willen onze nieuwe uitbouwvloer op gelijke hoogte krijgen als de rest van het woonhuis. De betonvloer laten we liggen en ligt zo'n 6cm lager dan de vloer van het huis. Uiteindelijk gaan we in het huis en in de nieuwe uitbouw 30mm gipsplaten leggen en daar 16mm buizen in frezen voor vloerverwarming. Hierop komt uiteindelijk plak-PVC.
Er is dus ongeveer 6cm ruimte voor isolatie. En mijn doel is om hier een goede isolatie waarde te krijgen.
Mijn aannemer werkt altijd met XPS platen in deze situaties, want deze platen hebben een hoge druksterkte. PIR heeft een lagere drukwaarde maar isoleert een stuk beter dan XPS.
Heeft iemand misschien ervaring met een uitbouwvloer van PIR (100 a 150 kPa), of is XPS (300 kPa) toch echt wel aan te raden?
Zou een combinatie van 3cm PIR en 3cm XPS daarop een goede compromis zijn?
Of zijn er misschien tips die ik mee kan nemen om een vloer met 6cm zo stevig en isolerend mogelijk te krijgen?
Er is dus ongeveer 6cm ruimte voor isolatie. En mijn doel is om hier een goede isolatie waarde te krijgen.
Mijn aannemer werkt altijd met XPS platen in deze situaties, want deze platen hebben een hoge druksterkte. PIR heeft een lagere drukwaarde maar isoleert een stuk beter dan XPS.
Heeft iemand misschien ervaring met een uitbouwvloer van PIR (100 a 150 kPa), of is XPS (300 kPa) toch echt wel aan te raden?
Zou een combinatie van 3cm PIR en 3cm XPS daarop een goede compromis zijn?
Of zijn er misschien tips die ik mee kan nemen om een vloer met 6cm zo stevig en isolerend mogelijk te krijgen?