Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Verwijderd
Ben je toevalig een beetje gestoord?Op zaterdag 22 september 2001 10:40 schreef Moody het volgende:
Van armoede moet ik dus een 512 MB-reepje in mn Epox 8K7A mobo kwakken... (maar 2 banken..en ik wil nu niet al alles bezet hebben...)
Werkt dit bij de meeste mensen goed? Of zijn er ook nadelen aan zo'n grote reep?
Verwijderd
Als buiten de garantie je reepje van 512Mb defect gaat ben je gelijk 512Mb kwijt. Als je 2 x 256Mb op je mobo hebt zitten en er gaat er een kapot, dan heb je nog 256Mb.
Maar ja aangezien de geheugen-prijzen toch niet zo hoog meer liggen, zou ik denk ik ook voor de 512Mb gaan, dan kun je er tenminste nog een keer 512Mb bij prikken! 1GB!!
succes met je keuze!
Verwijderd
Hallo, kijk eens in zijn sig: Athlon 8 Ghz. | nForce3-chipset | 4 Gb. QDR | GeForce5 256 MB QDR | SB Live! 8.2 | IIyama 22'' TFT | ....en dit alles op zonne-energie!Op zaterdag 22 september 2001 10:48 schreef xmister het volgende:
Er zit inderdaad een nadeeltje aan wat je moet overwegen:
Als buiten de garantie je reepje van 512Mb defect gaat ben je gelijk 512Mb kwijt. Als je 2 x 256Mb op je mobo hebt zitten en er gaat er een kapot, dan heb je nog 256Mb.
Maar ja aangezien de geheugen-prijzen toch niet zo hoog meer liggen, zou ik denk ik ook voor de 512Mb gaan, dan kun je er tenminste nog een keer 512Mb bij prikken! 1GB!!
succes met je keuze!
En in zijn profiel:
Aantal posts: 39
Gem. aantal posts/dag: 4
Verwijderd
wauwwwwwOp zaterdag 22 september 2001 10:51 schreef ExiRana het volgende:
[..]
Hallo, kijk eens in zijn sig: Athlon 8 Ghz. | nForce3-chipset | 4 Gb. QDR | GeForce5 256 MB QDR | SB Live! 8.2 | IIyama 22'' TFT | ....en dit alles op zonne-energie!
En in zijn profiel:
een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(
Verwijderd
Én wat kan mij het schelen dat jou beestje overleden is????Op zaterdag 22 september 2001 10:51 schreef ExiRana het volgende:
[..]
Hallo, kijk eens in zijn sig: Athlon 8 Ghz. | nForce3-chipset | 4 Gb. QDR | GeForce5 256 MB QDR | SB Live! 8.2 | IIyama 22'' TFT | ....en dit alles op zonne-energie!
En in zijn profiel:
Verwijderd
Ach, en wee wat een trieste gast ben jij zeg.Op zaterdag 22 september 2001 11:02 schreef xmister het volgende:
[..]
Én wat kan mij het schelen dat jou beestje overleden is????
Verwijderd
Sorry... ik bedoelde er eigenlijk mee te zeggen, dat jij wat zegt van de sig van de topic-starter, terwijl je zelf ook een onzinnige sig hebt. Maar je beestje is echt overleden!Op zaterdag 22 september 2001 11:03 schreef ExiRana het volgende:
[..]
Ach, en wee wat een trieste gast ben jij zeg.
Ik ben zelf ook gek op beesten (heb zelf 3 honden, vogel en vissen!)
Gecondoleerd, ik hoop dat je mijn excuus aanvaard.
Verwijderd
Ja, ik zou het wel veranderen, jullie denken dat ik dat er voor de lol neerzetten?Op zaterdag 22 september 2001 11:08 schreef xmister het volgende:
[..]
Sorry... ik bedoelde er eigenlijk mee te zeggen, dat jij wat zegt van de sig van de topic-starter, terwijl je zelf ook een onzinnige sig hebt. Maar je beestje is echt overleden!
Ik ben zelf ook gek op beesten (heb zelf 3 honden, vogel en vissen!)
Gecondoleerd, ik hoop dat je mijn excuus aanvaard.
euhm hoezo?Op zaterdag 22 september 2001 10:46 schreef ExiRana het volgende:
[..]
Ben je toevalig een beetje gestoord?![]()
![]()
ik doe een multimedia studie en heb vaak meerdere programma's tegelijk draaien (photoshop, dreamweaver, director e.d.) en op school (waar ze dus 256 MB in elke bak hebben) loopt de boel geregeld vast...
512 MB kost net 300 piek...dus waarom zou ik het niet doen? Lijkt me zinniger dan een GeForce3 van dik 1000 piek, die je toch alleen gebruikt voor spelletjes...
En over mn sig...wattizer mis mee? Ben ik verplicht om mijn systeem daaronder neer te zetten? Is dat niet een beetje erg cliché? Dacht t wel!
(de mensen die t wel hebben... no offence..
Ennn...waarom haal je mn profiel aan? Zoveel posts...kom uit Enschede...wat heeft dat er mee te maken???
Enschede is een prima stad, groter dan bijv. Arnhem, Haarlem, Almere, Leiden e.d. en NIET in het so called bruisende deel van nederland...blahblah...
En ja...ik zit hier pas een week of 2...en ik post niet elke dag 50 keer...waarom niet? nou..omdat ik een leven heb naast mijn pc...en dat leven is me liever dan zo'n domme rekenmachine...
en nee...ik ben ook geen figuur die al zn centjes bij elkaar legt om het 'beste' systeem te krijgen, want zeg nou zelf...het is een beetje een wedstrijdje tussen alle tweakers..wie heeft de beste 3Dmark-score...en daarom gaan mensen (zelfs jochies van 16) 4 weken werken om een geforce3 te kunnen kopen...die dan 10 frames sneller draait...
neej sorry dat ik niet aan jullie eisen voldoe (en ik denk wel meer lui hier...)
en dit is 'kwade' woord is alleen gericht aan de mensen (nu toevallig 1 iemand..) die zomaar iets zeggen over iemand zonder er ook maar 1 hersencel voor te hebben gebruikt..
dankjewel
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Verwijderd
*Zucht* zet hij ze`n droom systeem er neer, wat ben jij een niewbie zeg.Op zaterdag 22 september 2001 11:20 schreef Moody het volgende:
[..]
euhm hoezo?
ik doe een multimedia studie en heb vaak meerdere programma's tegelijk draaien (photoshop, dreamweaver, director e.d.) en op school (waar ze dus 256 MB in elke bak hebben) loopt de boel geregeld vast...
512 MB kost net 300 piek...dus waarom zou ik het niet doen? Lijkt me zinniger dan een GeForce3 van dik 1000 piek, die je toch alleen gebruikt voor spelletjes...
En over mn sig...wattizer mis mee? Ben ik verplicht om mijn systeem daaronder neer te zetten? Is dat niet een beetje erg cliché? Dacht t wel!
Verwijderd
O sorry! Dan begreep ik je verkeerd.Op zaterdag 22 september 2001 11:23 schreef ExiRana het volgende:
[..]
Ik aanvaard het dus we!!!
nogmaals excuses!
ah de vriendelijkheid van de tweakers onder elkaarOp zaterdag 22 september 2001 11:19 schreef xmister het volgende:
niet aanvaard dus!
bekijk het dan maar!
.je kan er gewoon 512 mb ingooien hoor, niets mis mee
maar zoals gezegt als die brak is heb je helemaal niets meer
je kan er beter 2x 256mb inzetten
is bij sommige zaken nog goedkoper ook
een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(
Verwijderd
Wat is het nou?Op zaterdag 22 september 2001 11:28 schreef xmister het volgende:
[..]
O sorry! Dan begreep ik je verkeerd.
nogmaals excuses!
Verwijderd
hahaha!Op zaterdag 22 september 2001 11:28 schreef chucky666 het volgende:
[..]
ah de vriendelijkheid van de tweakers onder elkaar [afbeelding] .
je kan er gewoon 512 mb ingooien hoor, niets mis mee
maar zoals gezegt als die brak is heb je helemaal niets meer
je kan er beter 2x 256mb inzetten
is bij sommige zaken nog goedkoper ook
laatste woord dat ik aan jou vuil maak...Op zaterdag 22 september 2001 11:22 schreef ExiRana het volgende:
[..]
*Zucht* zet hij ze`n droom systeem er neer, wat ben jij een niewbie zeg.
het is niet een droomsysteem...want dat heb ik niet...
jij mag dan over computers dromen, ik droom liever over vrouwen
En...als je iemand wil beledigen, maak dan geen spelfouten, want dan sta je pas echt voor lul.. niewbie haha...
Touché!
(en nu niet met een slap afgetrokken antwoord komen)
Ligt er ook aan wat voor een OS je wil gaan draaien, schijnt dat win95 t/m win98se weinig voordeel halen, aangezien ie toch alles wil swappen, draai je NT, W2K of XP, dan kan ik uit ervaring vertellen dat 512+ MB heerlijk werkt...wat je ook doet!!Op zaterdag 22 september 2001 10:40 schreef Moody het volgende:
Van armoede moet ik dus een 512 MB-reepje in mn Epox 8K7A mobo kwakken... (maar 2 banken..en ik wil nu niet al alles bezet hebben...)
Werkt dit bij de meeste mensen goed? Of zijn er ook nadelen aan zo'n grote reep?
Verwijderd
Iets rustiger aan mag wel hoor, hij heeft een punt tenslotte. Iig een beter punt dan jij, kleuter!Op zaterdag 22 september 2001 11:22 schreef ExiRana het volgende:
[..]
*Zucht* zet hij ze`n droom systeem er neer, wat ben jij een niewbie zeg.
ik zal er maar bij zeggen dat je dat kleuter niet zo op moet vatten, maar jij beoordeeld iemand op het aantal posts, dan beoordeel ik je op je leeftijd, net zo eerlijk, nietwaar?
En dan is hett flame-uurtje bij deze voorbij, ok?
Dank.
Op zaterdag 22 september 2001 10:51 schreef ExiRana het volgende:
[..]
En in zijn profiel:
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
hahah zie je wel, ben ik niet de enige die dat denktOp zaterdag 22 september 2001 11:20 schreef Moody het volgende:
[..]
euhm hoezo?
(de mensen die t wel hebben... no offence..)
Ennn...waarom haal je mn profiel aan? Zoveel posts...kom uit Enschede...wat heeft dat er mee te maken???
Enschede is een prima stad, groter dan bijv. Arnhem, Haarlem, Almere, Leiden e.d. en NIET in het so called bruisende deel van nederland...blahblah...
En ja...ik zit hier pas een week of 2...en ik post niet elke dag 50 keer...waarom niet? nou..omdat ik een leven heb naast mijn pc...en dat leven is me liever dan zo'n domme rekenmachine...
en nee...ik ben ook geen figuur die al zn centjes bij elkaar legt om het 'beste' systeem te krijgen, want zeg nou zelf...het is een beetje een wedstrijdje tussen alle tweakers..wie heeft de beste 3Dmark-score...en daarom gaan mensen (zelfs jochies van 16) 4 weken werken om een geforce3 te kunnen kopen...die dan 10 frames sneller draait...
neej sorry dat ik niet aan jullie eisen voldoe (en ik denk wel meer lui hier...)
en dit is 'kwade' woord is alleen gericht aan de mensen (nu toevallig 1 iemand..) die zomaar iets zeggen over iemand zonder er ook maar 1 hersencel voor te hebben gebruikt..
dankjewel
no offence hoor, maar er zitten hier echt rare types bij hier. Na 3 jaar tweaken heb je het onderhand wel gezien enzo
anyway, ik zou gewoon 512mb nemen, en dan later een hele gig, kun je echt alles multitasken wat je wilt...
Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)
LoLEn...als je iemand wil beledigen, maak dan geen spelfouten, want dan sta je pas echt voor lul.. niewbie haha...
hmm... ik ben nog best tevreden met 256mb...
als je maar 2 bankjes hebt zow ik idd ook voor de 512mb gaan...
100% mee eensOp zaterdag 22 september 2001 14:08 schreef Dr.Q het volgende:
[..]
hahah zie je wel, ben ik niet de enige die dat denkt
no offence hoor, maar er zitten hier echt rare types bij hier. Na 3 jaar tweaken heb je het onderhand wel gezien enzo![]()
anyway, ik zou gewoon 512mb nemen, en dan later een hele gig, kun je echt alles multitasken wat je wilt...
voor mij zijn de aantal geheugen sleuven niet zo belangrijk omdat ik niet zo erg geheugen behoeftig ben en kan met 512 wel een paar jaar door
3Dstudiomax heb ik met mijn vorige systeem BP6 met 128MB gedaan en was voor mij voldoende op enkele momenten na. heb es 276MB memory gebruik gegenereerd op die 128MB dat was wel 'n ramp maar eenmalig.
in jouw geval kan je zeker voor die 512MB gaan om dat je dat echt nodig hebt en mischien wel meer. Je hebt dan wel 'n verkeerde mobo gekozen want er zijn er met 3 dimm sleuven en er zijn er ook al met 4.(abit)
X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K
Ik heb ook ene met 256MB zie sig die BP6 is nu dus ook vervangen. en heb tot nu toe voldoende.Op zaterdag 22 september 2001 14:13 schreef Soullie het volgende:
[..]
LoL
hmm... ik ben nog best tevreden met 256mb..... maar ik schijn een van de weinigen te zijn
als je maar 2 bankjes hebt zow ik idd ook voor de 512mb gaan...
X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K
512 MB is dus prima...
en binnen nu en 2 jaar ben ik echt niet van plan om er geheugen bij te prikken....mens moet eens tevreden zijn met wat die heeft