Port Forwarding moeilijkheden Nokia XS-2426G-B

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Chris80
  • Registratie: September 2026
  • Laatst online: 13-09 15:24
Ik ben sinds kort klant bij Delta.

Omdat ik een hobby streampje had lopen met een icecast-server wil ik deze nu weer aan de gang krijgen, echter doet Delta heel moeilijk met port forwarden.

Wat wil namelijk het geval?
Ik kan wel poorten open zetten en het port forwarden werkt ook wel, maar na 10 - 12 seconden verbreekt steevast de verbinding met de eigen server.
Ik heb hier nooit eerder last van gehad.

Ik heb hier inmiddels al zo vaak contact over gehad met Delta, de meesten weten geen echte raad.

Na al het geharrewar bij hun kreeg ik na meer dan een week vandaag eindelijk een telefoontje terug met de mededeling dat hier niks aan te doen is.

Ik heb een Desktop met Windows 11 erop.
Mijn Nokia router staat als enige aangesloten, dus geen router erachter in bridge modus.
CGNAT is er wel afgehaald door een van de technici bij Delta, maarja het werkt nog niet goed.

Ik heb al op legio sites gezicht naar antwoorden, maar het beidt helaas geen soelaas.
Communicatie met de Delta helpdesk:
"Ik zie dat je een openbaar IP-adres hebt. Voor port forwarding is een privé-IP nodig, dus ik zal het hier vanaf mijn kant even voor je aanpassen."

en:

"Dat betekent dat je een dynamisch IP-adres moet hebben om poortdoorsturing naar eigen wens in te stellen. Dat kun je zelf niet regelen, dus ik doe het wel even voor je.". "Meestal duurt het even voordat de wijziging bij jou doorvoert, tot wel 8 uur, dus je kunt het na die tijd nog eens proberen. Ik heb de aanpassing nu doorgevoerd. "

Dus niet.

Dat terwijl ik nu al een dynamisch IP heb, wat blijkbaar tegenwoordig steeds minder gangbaar is.

Alle instellingen in de router ben ik al legio keren af gegaan, maar ik zou niet meer weten waar ik het zoeken moet om deze fout in de verbinding op te lossen.

Wel weet ik dat ik deze router al een paar keer heb moeten resetten omdat hij vreemd deed met de wi-fi.

Moet ik van provider wisselen of toch een eigen router erachter zetten?

Ik hoor het graag als iemand een tip heeft.

Gr Chris.

Alle reacties

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:41

nelizmastr

Goed wies kapot

Chris80 schreef op woensdag 9 september 2026 @ 17:40:

Dat terwijl ik nu al een dynamisch IP heb, wat blijkbaar tegenwoordig steeds minder gangbaar is.
Voor consumenten is een dynamisch IP standaard. Sommige providers, die te weinig IPv4 blokken overhebben, passen CGNAT toe, dan deel je je publieke IP met andere klanten en kun je port forwards vergeten. Dit is voor jou al opgelost gelukkig. De tegenhanger van een dynamisch IP is een statisch IP. Deze kun je bij consumentenlijnen bij de grote providers niet krijgen.

Je icecast server moet op je interne netwerk wel een statisch IP (of DHCP reservering) krijgen, anders kan hij zomaar een ander IP krijgen bij een herstart. Zit de server bekabeld aangesloten of Wi-Fi?

Deel eens een screenshot van hoe je de forward hebt ingesteld. Blur je publieke IP adres indien nodig.

[ Voor 3% gewijzigd door nelizmastr op 10-09-2026 14:16 ]

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX9070XT - V750 Gold - Kubuntu 26.04LTS

• Chris80
  • Registratie: September 2026
  • Laatst online: 13-09 15:24
Ik heb het bekabeld aangesloten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wo_doHUZfXWHkE24A4RMu0K0OKE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/eYOHcA2KhK3dGKsSm7dnEMI4.png?f=fotoalbum_large

Zoals gezegd, de verbinding werkt gewoon.

Maar waarom wordt hij er na 10 - 12 seconden gewoon afgegooid met de melding connectie verbroken?

Hoe weet ik of ik op mijn interne netwerk en icecast server wel een statisch IP (of DHCP reservering) heb gekregen?

[ Voor 3% gewijzigd door Chris80 op 10-09-2026 16:48 ]