Myenergi Zappi V2 defect

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Verdi48
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:32
Wie heeft er ervaring met de reparatie van een Zappi laadpaal?
Mijn Zappi V2, 3 fasen laadpaal is defect, laadt de auto niet meer op en display blijft blanco.
Hij is van 2021, dus buiten de garantie. ik heb hem intussen van de muur gehaald en tijdelijk een gewoon buiten stopcontact geplaatst, zodat ik met de "granny lader" in ieder geval nog stroom in de auto krijg.
Uiteraard de Zappi kast opengemaakt, ogenschijnlijk niets vreemds te zien. Mijn elektronica kennis schiet te kort om veel dieper in deze black box te zoeken.
De diverse Laadpaal installateurs haken direct af met de opmerking dat zij dat ook niet kunnen en defecte Zappi's direct opsturen naar Myenergi Maastricht.
Ook daar krijg ik als antwoord "geen beeld in display, dan is ie echt stuk" kunnen wij ook niet repareren, sturen hem door naar Myenergi Engeland.
Ze bieden me wel een vervangende nieuwe Zappi aan voor een coulance prijs.
Ik vind het eigenlijk te gek dat zo'n duur apparaat niet te repareren zou zijn en dat ie direct naar de recycling moet.
Heeft iemand een goed advies ?

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Nergens in jouw post staat dat het dunne niet meer te repareren is, alleen dat ze dat in ons land niet kunnen. In Maastricht zit eigenlijk ook alleen een distributeur.

In ons land kunnen ze kleine reparaties al doen had zelf een onderdeel wat kapot was (wel beeld, maar een rood licht) wat ik opgestuurd kreeg om zelf in te pluggen. Maar geen beeld zal wel te kapot zijn voor de beperkte mogelijkheden.

V.z.i.w komt my energy ook uit het VK, dus dat is terug moet naar "de fabriek" is niet heel raar.

Keuze is of een ander merk (met die functie dat je kan verdienen aan het opladen) of met korting een nieuwe zappi.

[ Voor 10% gewijzigd door Fly-guy op 09-09-2026 15:28 ]

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16:26
Er zijn veel 2e hands Zappi's voor weinig te koop. Veel mensen hebben deze recent vervangen i.v.m de ERE regeling (ik ook).

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Peblar business - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)