Steeds meer websites: Betalen of tracking accepteren

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Tusk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 08:57

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Topicstarter
Het valt me op dat steeds meer (Nederlandse) websites de optie verwijderen om persoonlijke cookies gewoon te weigeren. Je krijgt alleen nog de keuze om een abonnement te nemen of persoonlijke advertenties en dus tracking te accepteren.

In de praktijk komt het dus neer op: betalen, je laten volgen of de website niet bezoeken. Dan vraag ik me af wat er nog overblijft van het idee dat toestemming voor cookies vrijwillig moet zijn.

Ik snap dat websites geld moeten verdienen, maar waarom kan er niet gewoon een gratis versie met algemene advertenties worden aangeboden?

Hoe kijken jullie hier tegenaan? Is dit volgens jullie nog een vrije keuze, of wordt de cookiewet hiermee eigenlijk omzeild?

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

Alle reacties

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

418O2

u mad?

Algemene advertenties levert helemaal niks op

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-09 13:58
418O2 schreef op woensdag 9 september 2026 @ 12:10:
Algemene advertenties levert helemaal niks op
Heb meer het gevoel dat men meer verdient aan de gebruikers data dan aan algemene data. Want ad providers willen mensen precies kunnen volgen en spammen met gerichte ads. En als je dat niet wil betaal maar en nu is het nog semi-ok gevonden dat men daar geld voor vraagt. Hoop dat de EU zegt dat het illegaal is en dat we hier ook vanaf komen want dit is echt de bain of my existence vind info ergens betalen of weggaan. dan ga ik nu weg en tbh ik ga nooit meer naar die sites.

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

• FredvZ
  • Laatst online: 19:50
Tusk schreef op woensdag 9 september 2026 @ 12:05:
Ik snap dat websites geld moeten verdienen, maar waarom kan er niet gewoon een gratis versie met algemene advertenties worden aangeboden?
Dat levert tegenwoordig niet meer voldoende op om alle kosten van de webserver, achterliggende infra en personeel te dekken.

Spel en typfouten voorbehouden

• FredvZ
  • Laatst online: 19:50
lordgandalf schreef op woensdag 9 september 2026 @ 15:00:
Heb meer het gevoel dat men meer verdient aan de gebruikers data dan aan algemene data. Want ad providers willen mensen precies kunnen volgen en spammen met gerichte ads.
Dat is ook precies de reden dat algemene advertenties voor site houders niet meer voldoende opleveren ;)

Spel en typfouten voorbehouden

Pagina: 1