Waar kun je een kapotte powerbank veilig weggooien?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• groceryl1st
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 09-09 16:30
Paar maanden geleden heb ik drie powerbanks van Grundig gekocht (10.000 mAh). Eentje bleek sporadisch defect en dan weer te gebruiken. Nu is deze powerbank er weer mee opgehouden en komt er een chemische geur vanuit de poorten.

Ik ga er vanuit dat de powerbank defect is, maar hoe kom ik hier vanaf? Het voelt niet gepast om deze weg te gooien bij het batterij inleverpunt in de supermarkt, maar online vind ik ook niet veel advies dat specifiek gaat over Nederland. Ik heb zelfs geprobeerd het kantoor van de brandweer te bellen, maar dat nummer werkt niet. Hoor graag wat de beste route is want ik wil zsm dat ding uit mijn huis.

Alle reacties

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:03
Gemeente stort heeft een plek voor batterijen.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

• Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jm6xesKnzrhUHyDlAiaLjhss7ys=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/cEZ5JfLkpYXL4n2MoA4kB3Sx.png?f=user_large

:)

[ Voor 11% gewijzigd door Gekkenhuis op 09-09-2026 11:52 ]

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  AWU3  AirPods Pro

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:37
Inleveren op de plek waar je hem hebt gekocht?

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:31

weebl

YARR!

Bij het afvalpunt van de gemeente. De mensen die daar werken weten volgens mij prima hoe ze om moeten gaan met dit soort afval. Helemaal als je ze er even op wijst dat ie wellicht niet helemaal stabiel meer is. Ik gok dat ze hem in een stalen emmer met zand gaan stoppen.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:04

D4NG3R

kiwi

:)

KCA, wat in dit geval ook de batterijenbak van een lokale winkel zou kunnen betekenen. Maar bij een accu van dat formaat welke niet lekker is zou ik er even mee naar het lokale milieupark gaan. :)

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:43
groceryl1st schreef op woensdag 9 september 2026 @ 11:50:
Ik ga er vanuit dat de powerbank defect is, maar hoe kom ik hier vanaf?
https://www.legebatterijen.nl/inleveren/inleverinstructies/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hf-diYJsJLOnh6jkShp9m1lz248=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rOKZXioUPZQx1QpTL3qvHhYy.png?f=fotoalbum_large

Inleveren bij de gemeente lijkt mij de veiligste keuze.

[ Voor 43% gewijzigd door FredvZ op 09-09-2026 12:00 ]

Spel en typfouten voorbehouden

• groceryl1st
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 09-09 16:30
Oké haha, meer dan genoeg antwoorden om verder mee te kunnen. Dank allemaal.

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:23
Een accu die al brandlucht geeft natuurlijk niet in zo’n recycle bak gooien. Dan staat straks de appie in brand.

Direct naar het recycle plein brengen, niet binnen laten liggen.
Pagina: 1