Achtergrond artikelen als Nieuws i.p.v. Reviews

Pagina: 1
Acties:

• JelleDJs
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11:19
@WoutF @TijsZonderH

Geen idee of ik goed getagd heb, wie hier over gaat, maar anders wordt het vast wel doorgezet.

De laatste tijd stuur ik aardig wat nieuwstips door, en dat probeer ik op een goede manier te doen.
Daarmee bedoel ik dat ik niet probeer zoveel mogelijk linkjes door te sturen, maar te kijken of het geschikt is voor Tweakers en of het artikel niet al bestaat. Dit laatste doe ik simpelweg door via het zoek-veld te zoeken in het nieuws op onderwerp en te kijken of er al een artikel over dit onderwerp naar voren komt.

Nu komt het probleem, want ik heb vanochtend een tip gestuurd over ASML x TSMC. Tot mijn verbazing zie ik ineens een topic onder Geachte Redactie met dezelfde titel.
Dus ik kijken, en dat (Achtergrond)-artikel gaat precies over die tip. Dus, onnodig een tip ingestuurd voor een artikel wat al bestond.

Toen ging ik zitten te denken, hoe ben ik die dan niet tegengekomen bij het checken of dit nieuws er al op staat?

En nu komt het; Achtergronden worden niet als Nieuws geschreven, maar als Reviews. En nu is mijn eigenlijke vraag; waarom?
Ik zie Achtergronden als uitgebreide, diepgaande Nieuws-artikelen, en niet als Reviews. Wat is de keuze achter Achtergronden als Reviews aan te duiden en niet als Nieuws?

Voor mijn nieuwstips is het namelijk handiger als die Achtergronden ook onder het Nieuws vallen zodat ik niet onnodig nieuws instuur waar jullie al iets mee gedaan hebben.

Hopelijk heb ik mijn vraag en wens een beetje duidelijk verwoord.

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 19:23

WoutF

Hoofdredacteur
Dat is legacy uit ons CMS. Alles wat langer is dan een nieuwsbericht en eventueel gebruikmaakt van hoofdstukken en extra opmaakmogelijkheden, is in de backend een compleet eigen artikeltype genaamd 'review'. Daarbinnen hebben we dan weer allemaal subtypes, zoals achtergrond.