Toon posts:

flash en een tft scherm???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kwam er achter dat wanneer ik op mijn werk een flash animatie of site wil bekijken op een tft scherm, dat het beeldscherm vreselijk schokt. Het komt voornamelijk voor wanneer ik over de knoppen heenga!
Is dat bekend bij julie of ligt het gewoon aan mijn scherm?

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:20
misschien ligt het aan de flash site :) heb je dat bij _alle_ flash sites of sommige? vreemde vraag trouws, hoord dit niet in hardware?

Verwijderd

Topicstarter
ik het bij alle flash sites.
Ik vraag me af waar deze hoort maar het maffe is dat ik het idee heb dat het een mancootje is aan flash!

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:20
opnieuw installeren en kijken of dat helpt

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
dus als je aan dezelfde pc een normale monitor aansluit gaat flash wel goed?

Verwijderd

Topicstarter
yep, het gekke is echter dat het hier bij alle pc`s zo is (heb ff een testje gedaan)
Maar er is niets bejkend over een mancotje in flash in combinatie met tft?????

Verwijderd

Werken andere soort animaties met rechte lijnen ed wel fatsoenlijk? Is het een 'low-budget' tft-monitor?

• Glorix Jim
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-09 08:28
Wat voor processors hebben die pc's?
Flash is namelijk best wel CPU intensief.

• wouterve
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-02 16:49

wouterve

Swinger of States

Ik zit hier op een Toshiba-laptop met een heel fijn TFT-scherm, en ik heb nooit problemen met wat voor flashanimaties dan ook. Ze gaan hier buitengewoon vloeiend; ik zie geen verschil met mijn gewone desktop.

Verwijderd

Het enige wat ik mij kan voorstellen is dat je het tft scherm niet in zijn native resolutie draait......wat betekent dat 'ie gaat interpoleren, wat weer betekent dat dingen raar lijken te schokken.
Dat dit met flash extra opvalt, lijkt mij te verklaren door dat flash aluit zich zelf heftig interpoleert en antialiassed...

B.

Verwijderd

Okay mannen:

Op slechte low budget schermen ziet alles wat snel beweegt er niet zo geweldig uit... Denk bijvoorbeeld aan een fullscreen avi.. Kan je het mooi fff mee testen...

Flash movies waar grote vlakken snel bewegen hebben ook wel 's de neiging om wat frames over te slaan omdat je pc de framerate niet bij kan houden, daarnaast heeft het niet alleen betrekking op je scherm, maar ook op je videokaart, soms kunnen deze de refresh rate van je scherm niet bijhouden en krijg je dat effect alsof het lijkt dat de graphics onderbroken zijn...

Ik heb hier een erg fijne Asus laptop met een goed TFT scherm, nooit problemen met de weergave van flashmovies, wel af en toe als ik full screen een DVD afspeel met snelle scenes.., maar dat vraagt wel erg veel van je hardware...

Kortom, als die flashmovie er overal buggy uit ziet moet je waarschijnlijk fff je scripting/animatie aanpassen...

Suc6,

DIGIBOY
Pagina: 1