Vloerwarming toekomstbestendig

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• thomaske
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:32

thomaske

» » » » » »

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik ga binnenkort de benedenverdieping verbouwen, waarbij ook de vloer wordt vervangen (pvc ipv tegels). Ik heb foto's van de vorige verbouwing waarop te zien is hoe de vloerverwarming is aangelegd. Hieruit kan ik opmaken dat de vloerverwarming niet in slakkenhuis-patroon is gelegd en dat de afstand tussen de buizen 15cm is. Op dit moment ondervind ik geen problemen met de verwarming van het huis (we hebben nog 2 radiatoren als bijverwarming aan de noordkant en aan de zuidkant een grote raampartij).

De vraag is echter of deze vloerverwarming in de toekomst voldoende capaciteit heeft als ik overstap op een warmtepomp en daarmee op lage-temperatuurverwarming.

Omdat de vloer nu toch open gaat, vraag ik me af of het verstandig is om de bestaande vloerverwarming meteen te vervangen/aan te passen, of dat de huidige situatie prima geschikt is voor een toekomstige warmtepomp.

Huidige situatie: 70m2, 4 groepen, buis +/-20mm buitendiameter.

Bedankt!

Brusselmans: "Continuïteit bestaat niet, tenzij in zinloze vorm. Iets wat continu is, is obsessief, dus ziekelijk, dus oninteressant, dus zinloos."

Alle reacties

• Kees85
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 23:46
Of je het gaat redden in de toekomst kun je maar op 1 manier achter komen dat is de temperatuur op 35 graden instellen wat de vloer ingaat en een winter afwachten

Tegenwoordig legt met HoH 10cm, slakkenhuis patroon maar dit hoeft niet perse, en maximale groepslengte van 80 a 100m (8 a 10 m2).