”Koop nu” en “Stel vraag over dit item” knop bij V&A

Pagina: 1
Acties:

• LadyVodka
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
1. Welk probleem ervaar je?
“Koop nu”-knop en “Stel vraag over dit item”-knop. zou handige toevoeging zijn aan V&A.
2. Waarom is dat een probleem?
Als koper moet je zelf uitzoeken hoe je de verkoper kunt contacteren en dan pas kopen.
Dit maakt het proces minder duidelijk en zorgt voor een extra stap.
3. Hoe vaak loop je er tegenaan?
Vrijwel iedere advertentie waarbij ik interesse heb.
4. Hoe ziet de ideale oplossing er voor jou uit? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ShiZ2kvRZB36Zw5sxxn7Yvr7_4U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/96Tvl8lULoSQuysQj6kZtztV.png?f=fotoalbum_large
Misschien ook van elke Tweaker die deelneemt aan Vraag & Aanbod de benodigde gegevens voor verzending (zoals naam en verzendadres) veilig registeren. Deze gegevens zijn uiteraard niet openbaar zichtbaar en zijn enkel toegankelijk wanneer er verkooptransactie heeft plaatsgevonden.

Op die manier hoeft de verkoper na een verkoop niet telkens opnieuw om deze gegevens te vragen. Dit zou het afhandelen van transacties een stuk eenvoudiger/sneller en wat veiliger maken(?).

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Als het goed is zie je deze knop bij de advertentie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OuJq6-iWffZS-JgDtQgyAqPoiKE=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/hPljFIJ46s6G6sfSe9mHkpyF.png?f=user_large

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:48

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Ernemmer schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 20:28:
Als het goed is zie je deze knop bij de advertentie.

[Afbeelding]
Die knop staat er inderdaad vrij duidelijk. Daarbij leidt lang niet elk contact tot een verkoop. Vaak gaan er meerdere berichten over en weer waarna beide partijen beslissen of er een transactie volgt of niet.

Het vastleggen van persoonsgegevens zonder dat daar echt noodzaak voor is lijkt mij in strijd met o.a. de AVG. Ik vermoed dat er maar weinig (tot geen) mensen zijn die vrijwillig vooraf hun naam / adres etc willen registreren.

[ Voor 4% gewijzigd door Bor op 08-09-2026 20:45 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:08
@LadyVodka Om direct kopen mogelijk te maken, moet er ook iets van een betalingsmethode aan worden gekoppeld. Hoe moet dat er dan uit zien? moet de verkoper vooraf een betaallink maken? Gaat Tweakers optreden als betaalbroker?
En hoe zit het dan juridisch als de betaling via Tweakers verloopt?

Spel en typfouten voorbehouden

• LadyVodka
  • Niet online
FredvZ schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 20:57:
@LadyVodka Om direct kopen mogelijk te maken, moet er ook iets van een betalingsmethode aan worden gekoppeld. Hoe moet dat er dan uit zien? moet de verkoper vooraf een betaallink maken? Gaat Tweakers optreden als betaalbroker?
En hoe zit het dan juridisch als de betaling via Tweakers verloopt?
Dit is inderdaad een goede volgende 'brainstorm-idee'. Misschien hoeft Tweakers niet meteen zelf als betaalbroker op te treden, maar zou je bijvoorbeeld kunnen werken met een externe betaalprovider waarbij de betaling via V&A wordt gestart. Koop nu → betaalmethode kiezen → betaling → verkoper krijgt bevestiging → verzending → transactie afgerond. O-)

• LadyVodka
  • Niet online
Bor schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 20:43:
[...]

Die knop staat er inderdaad vrij duidelijk. Daarbij leidt lang niet elk contact tot een verkoop. Vaak gaan er meerdere berichten over en weer waarna beide partijen beslissen of er een transactie volgt of niet.

Het vastleggen van persoonsgegevens zonder dat daar echt noodzaak voor is lijkt mij in strijd met o.a. de AVG. Ik vermoed dat er maar weinig (tot geen) mensen zijn die vrijwillig vooraf hun naam / adres etc willen registreren.
Maar ‘die persoonsgegevens’ staan nu toch ook al in de chatberichten (voor altijd) tussen koper en verkoper en zijn daar langdurig bewaard? en volgens de AVG mogen persoonsgegevens niet langer worden bewaard dan noodzakelijk(?)

Daarom lijkt het mij juist interessanter om te kijken of je dit gecontroleerder kunt oplossen: bijvoorbeeld persoonsgegevens pas beschikbaar maken wanneer er daadwerkelijk een verkooptransactie plaatsvindt, en ze daarna volgens een duidelijke bewaartermijn weer verwijderen.

[ Voor 5% gewijzigd door LadyVodka op 08-09-2026 21:15 ]

Pagina: 1