Ik ben door de bomen het bos een beetje kwijt. Heb momenteel een oude game-pc maar het wordt toch langzaam tijd voor vernieuwing. Mijn GPU is een tweedehands 1080TI en alhoewel deze zijn geld meer dan ruim waard is, merk ik dat bepaalde spellen toch op Laag worden gezet door de auto-detect in games.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Heel simpel. Met name gamen. Ik speel heel veel verschillende spellen; nu is de roulatie The Division 2, Ghost Recon Breakpoint en RDR2. Daar zal vanaf deze week ook nog Wardogs bij gaan komen. Ik maak momenteel gebruik van een 3440x1440 monitor en ik wil dat daar toch wel goede graphics uit komen (uitvoering: MSI Optix MPG341CQR Grijs).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb voor mezelf het doel dat ik rond de 2500 wil gaan besteden maar ben bereid om iets hoger te gaan als de meerwaarde zich ruim terugbetaalt.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Op desktop-gebied niet. Ik heb wat peripharals die ik herbruik maar mijn "oude bak" zal van mijn naar mijn dochter toegaan.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Dit is wat ik nu bij elkaar heb verzameld. Ik ben me ervan bewust dat de 9800X3D wellicht wat overkill is, maar ik wil ook meer games spelen die CPU-heftig zijn dus lichte voorkeur voor deze ten opzichte van mijn lichtere broertje.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Totaal geen voorkeur voor een wens. Ik neig een beetje naar AMD maar als Nvidia of Intel de betere route voor een component is, hoor ik het graag.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefst zo stil mogelijk. Hij moet sowieso goed koelen maar hoe minder lawaai hoe beter. Verder geen extravagante eisen. Ik ben een beetje klaar met de RGB-meuk dus wil ook zo min mogelijk lichtjes en lampjes.
Ga je overklokken?
Waarschijnlijk niet.
Wat verwacht je van ons?
Ik zoek vooral advies over mijn samenstelling op dit moment.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Heel simpel. Met name gamen. Ik speel heel veel verschillende spellen; nu is de roulatie The Division 2, Ghost Recon Breakpoint en RDR2. Daar zal vanaf deze week ook nog Wardogs bij gaan komen. Ik maak momenteel gebruik van een 3440x1440 monitor en ik wil dat daar toch wel goede graphics uit komen (uitvoering: MSI Optix MPG341CQR Grijs).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb voor mezelf het doel dat ik rond de 2500 wil gaan besteden maar ben bereid om iets hoger te gaan als de meerwaarde zich ruim terugbetaalt.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Op desktop-gebied niet. Ik heb wat peripharals die ik herbruik maar mijn "oude bak" zal van mijn naar mijn dochter toegaan.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Dit is wat ik nu bij elkaar heb verzameld. Ik ben me ervan bewust dat de 9800X3D wellicht wat overkill is, maar ik wil ook meer games spelen die CPU-heftig zijn dus lichte voorkeur voor deze ten opzichte van mijn lichtere broertje.
| # | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 9800X3D Boxed | € 394,90 | € 394,90 |
| 1 | Moederborden | MSI MAG B850 TOMAHAWK MAX WIFI | € 249,- | € 249,- |
| 1 | Videokaarten | Sapphire Pulse Radeon RX 9070 XT | € 839,- | € 839,- |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design North - TG Clear Charcoal Black | € 130,99 | € 130,99 |
| 1 | Processorkoeling | be quiet! Dark Rock Pro 6 | € 91,46 | € 91,46 |
| 1 | Geheugen intern | Kingston Fury Beast KF560C30BBEK2-32 | € 545,- | € 545,- |
| 1 | Voedingen | Corsair RM850x (2024) | € 132,- | € 132,- |
| 1 | Interne ssd's | Samsung 990 Pro (zonder heatsink) 2TB | € 330,- | € 330,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.712,35 | ||
Totaal geen voorkeur voor een wens. Ik neig een beetje naar AMD maar als Nvidia of Intel de betere route voor een component is, hoor ik het graag.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefst zo stil mogelijk. Hij moet sowieso goed koelen maar hoe minder lawaai hoe beter. Verder geen extravagante eisen. Ik ben een beetje klaar met de RGB-meuk dus wil ook zo min mogelijk lichtjes en lampjes.
Ga je overklokken?
Waarschijnlijk niet.
Wat verwacht je van ons?
Ik zoek vooral advies over mijn samenstelling op dit moment.