Garantie op Duitse PS5

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Spareribs30
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 10:53
Ik zit al een tijdje te denken om een PS5 aan te schaffen, nu heb ik een PS5 slim 1tb gevonden voor €550. Dit is echter bij een winkel waarvan er maar 2 in Oost Duitsland zijn. Op het moment dat ik deze aanschaf en er gaat iets fout met het apparaat. Heb ik dan gewoon garantie via PlayStation Nederland of moet ik dan echt terug naar de winkel waar deze gekocht is?

Alle reacties

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Nu online
Je eerste aanspreekpunt is toch de winkel waar je het heb gekocht

Maar binnen de EU heb je gewoon twee jaar garantie

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 28-09 22:24
Sony kijkt daat serienummer, en meestal heb je maar 1 jaar garantie vooral als je via sony website hebt gekocht.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• Spareribs30
Amaze86 schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 10:55:
Sony kijkt daat serienummer, en meestal heb je maar 1 jaar garantie vooral als je via sony website hebt gekocht.
1 jaar garantie kan ik mee leven als dat betekent dat het gewoon via Sony NL kan.

• elsympatico
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-09 21:45
Normaal gezien gaat een ps5 ook wel niet kapot hoor, of je moest hem slecht plaatsen of buitensporig slecht behandelen.Ik heb nog maar 1 console stuk gehad en dat was een ps2, maar het was mijn eigen schuld.

• Spareribs30
elsympatico schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 16:10:
Normaal gezien gaat een ps5 ook wel niet kapot hoor, of je moest hem slecht plaatsen of buitensporig slecht behandelen.Ik heb nog maar 1 console stuk gehad en dat was een ps2, maar het was mijn eigen schuld.
Ja zo denk ik er ook wel over hoor, heb een PS2, PS3, PS4 en heb nog met geen problemen gehad

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:23
elsympatico schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 16:10:
Ik begrijp wat je zegt maar dat lijkt me niet de juiste manier om iets aan te vliegen.. Het is en blijft electronica dus alles kan kapot gaan, ongeacht het tijdspad...

• Burning
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21-09 14:53
Amaze86 schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 10:55:
Je hebt minimaal 2 jaar garantie op dit soort producten, wettelijk geregeld dus daar kunnen ze niet omheen.

• n8tur3
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14:05
Bel Sony NL en vraag het hun. Ik heb geen idee wat die versie in NL kost. En wat als dat bv Poolse versies zijn?

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Burning schreef op maandag 14 september 2026 @ 12:12:
[...]

Je hebt minimaal 2 jaar garantie op dit soort producten, wettelijk geregeld dus daar kunnen ze niet omheen.
En die min 2 jaar garantie heb je bij de verkoper in oost Duitsland, niet bij Sony zelf.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-09 20:28

M2M

medicijnman

En als je in NL besteld, valt het onder het nederlandse garantierecht. Dat betekent dat er niet een vaste hoeveelheid tijd aan garantie bij zit, maar de garantie geldt conform de levensduur van het product. En dat is iets anders dan 'standaard 1 jaar', maar afhankelijk van het type, de prijs en gebruiksdoel van het product. Lekker vaag natuurlijk, maar wel correct aangezien een wasmachine langer mee hoort te gaan dan 2 jaar. En een spelcomputer eigenlijk ook, tenzij je 'm 'misbruikt'.

-_-

Pagina: 1