Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben op zoek naar een systeem waarmee ik voornamelijk 3D ga tekenen ( revit, blender, fusion360 en Rhino. Ik sluit niet uit dat ik in de toekomst mijn oude flightsim hobby weer ga oppakken. 4K is geen must, 1440p is prima.
Wat mag het systeem gaan kosten?
ik heb een maximum gesteld van 3000 euro, maar dat open voor verhoging van budget mits zinvol.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb alleen een monitor die nog even blijft. Ik zoek dus uiteindelijk een volledig nieuwe PC.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie het lijstje hier onderaan. Dit lijkt me een mooi startpunt voor onze discussie.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik vind de ASUS ProArt lijn mooi, dus wat mij betreft staat in elk geval de behuizing niet ter discussie. Ik heb ook een (veel te duur) moederbord gekozen, maar mijn gedachte is dat ik hier lang mee vooruit kan. De rest van de componenten zouden in de toekomst geupgrade kunnen worden.
Oh ja, RGB is aan mij niet besteed.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Bij dagelijks werk zou hij stil mogen zijn, vandaar de waterkoeling.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Ik heb me behoorlijk ingelezen, maar ik mis vast nog wel wat. Ik ben benieuwd wat jullie zouden veranderen, niet perse vanwege de prijs, maar wat jullie beter vinden passen bij mijn gebruik.
Verder zie ik op het gebied van geheugen door de bomen het bos niet meer, dus als jullie tips hebben?
Ik ben op zoek naar een systeem waarmee ik voornamelijk 3D ga tekenen ( revit, blender, fusion360 en Rhino. Ik sluit niet uit dat ik in de toekomst mijn oude flightsim hobby weer ga oppakken. 4K is geen must, 1440p is prima.
Wat mag het systeem gaan kosten?
ik heb een maximum gesteld van 3000 euro, maar dat open voor verhoging van budget mits zinvol.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb alleen een monitor die nog even blijft. Ik zoek dus uiteindelijk een volledig nieuwe PC.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie het lijstje hier onderaan. Dit lijkt me een mooi startpunt voor onze discussie.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik vind de ASUS ProArt lijn mooi, dus wat mij betreft staat in elk geval de behuizing niet ter discussie. Ik heb ook een (veel te duur) moederbord gekozen, maar mijn gedachte is dat ik hier lang mee vooruit kan. De rest van de componenten zouden in de toekomst geupgrade kunnen worden.
Oh ja, RGB is aan mij niet besteed.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Bij dagelijks werk zou hij stil mogen zijn, vandaar de waterkoeling.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Ik heb me behoorlijk ingelezen, maar ik mis vast nog wel wat. Ik ben benieuwd wat jullie zouden veranderen, niet perse vanwege de prijs, maar wat jullie beter vinden passen bij mijn gebruik.
Verder zie ik op het gebied van geheugen door de bomen het bos niet meer, dus als jullie tips hebben?
| # | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 9 9950X Tray | € 389,13 | € 389,13 |
| 1 | Moederborden | ASUS ProArt X870E-Creator WiFi | € 388,90 | € 388,90 |
| 1 | Videokaarten | ASUS Prime Radeon RX 9070 XT OC Edition 16GB GDDR6 | € 779,- | € 779,- |
| 1 | Behuizingen | ASUS ProArt PA602 Wood Edition, Tempered Glass side-panel | € 220,41 | € 220,41 |
| 1 | Waterkoeling | ARCTIC Liquid Freezer III Pro 420 Zwart | € 79,90 | € 79,90 |
| 1 | Geheugen intern | Kingston Fury Beast KF560C30BBEK2-32 | € 545,- | € 545,- |
| 1 | Voedingen | NZXT C1000 Gold ATX 3.1, Zwart | € 129,- | € 129,- |
| 1 | Interne ssd's | Samsung 990 Pro (zonder heatsink) 2TB | € 330,- | € 330,- |
| Totaal | € 2.861,34 | |||