NVR kan plotseling niet vanaf buiten benaderd worden

Pagina: 1
Acties:

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:33
Sinds enkele weken kan ik mijn NVR niet meer vanaf buiten mijn netwerk benaderen.
Er zijn door mij geen wijzigingen of onderhoud doorgevoerd wat dit kan verklaren.
Via Wifi is de NVR wél te benaderen.

Apparatuur:

ISP: Odido
Model: Zyxel EX5601-T1 (volgens Odido het laatste model)
Firmware: 5.70(ACEA.0)T56C_b29 (volgens Odiodo de laatste versie, volgens Odido geupdate in April)

NVR:
Merk: HikVision
Type: DS-7604NI-K1 / 4P
Fixed IP
Camera's zijn bedraad aangesloten op deze NVR, de NVR is bedraad aangesloten op de Zyxel
Serverpoort ingesteld, matched met de portforwarding in de Zyxel

Op het Zyxel modem staat portforwarding open naar het lokale IP address van de NVR.
Online portchecker bevestigd dat de betreffende poort openstaat icm mijn externe IPaddress (ISP IP).

Goed om te weten: HikVision werkt met een (android) app, deze heb ik op meerdere apparaten staan.

Troubleshooting:

- Alles een powercycle gegeven (incl glasvezelkastje)
- Andere poort geprobeerd
- Overige apparaten met de HikVision app bekeken, deze kunnen ook niet meer vanaf buiten, de NVR benaderen

Ik neig enorm naar een bug in de Zyxel, jullie nog tips?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

Ik had je al een bericht willen sturen dat ik niet meer mee kon kijken... :+ :+

Maar zonder dollen...hoe erg zou jij het vinden als anderen mee kunnen kijken? En als het een admin account is, dat er mogelijk zelfs sprake kan zijn van een hack?

Op basis van de huidige gegevens is het lastig om iets zinnigs te zeggen. Doet de HKVision iets van logging om te kijken of je daar informatie kan vinden? Doet de port forward het wel als je naar iets anders forward? Maak je gebruik van de juiste poort? Is de app bijgewerkt?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Frontysco
Niet wenselijk, maar ook geen ramp. Enige camera die in huis staat is de garage. Rest is van buiten.

- ik maak gebruik van de juiste poorten
- heb al veel zitten troubleshooten met met hulp van Ai
- De NVR is vrij oud, zit weinig tot geen logging in
- De app is niet bijgewerkt, ik maak gebruik van een oude losse APK. Maar als test heb ik ook de nieuwe Hik connect app gedownload. Die geeft exact hetzelfde resultaat

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Je zou ervoor kunnen kiezen (en dit is wel een omweg) om Tailscale te installeren op je telefoon en ergens op een apparaat in huis dat altijd aan staat. Dan kan je gewoon het lokale IP gebruiken en kan je de port-forwarding dicht zetten. Stuk veiliger en aan een Pi heb je al genoeg :).

https://tailscale.com/

I'm not a number, I'm a free man! Geld over? Check m'n V&A

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:28
Probeer het interne ip adres van je nvr eens in te stellen in de dmz van de odido router, kijken of ie dan werkt

Ik ga er maar even vanuit dat je externe ip niet verandert is door odido?

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• Frontysco
Externe IP is idd niet gewijzigd. @xyanide heeft nog een RPI liggen die ik over kan nemen. Wellicht toch eens tijd voor een eigen VPN....
Pagina: 1