Sinds enkele weken kan ik mijn NVR niet meer vanaf buiten mijn netwerk benaderen.
Er zijn door mij geen wijzigingen of onderhoud doorgevoerd wat dit kan verklaren.
Via Wifi is de NVR wél te benaderen.
Apparatuur:
ISP: Odido
Model: Zyxel EX5601-T1 (volgens Odido het laatste model)
Firmware: 5.70(ACEA.0)T56C_b29 (volgens Odiodo de laatste versie, volgens Odido geupdate in April)
NVR:
Merk: HikVision
Type: DS-7604NI-K1 / 4P
Fixed IP
Camera's zijn bedraad aangesloten op deze NVR, de NVR is bedraad aangesloten op de Zyxel
Serverpoort ingesteld, matched met de portforwarding in de Zyxel
Op het Zyxel modem staat portforwarding open naar het lokale IP address van de NVR.
Online portchecker bevestigd dat de betreffende poort openstaat icm mijn externe IPaddress (ISP IP).
Goed om te weten: HikVision werkt met een (android) app, deze heb ik op meerdere apparaten staan.
Troubleshooting:
- Alles een powercycle gegeven (incl glasvezelkastje)
- Andere poort geprobeerd
- Overige apparaten met de HikVision app bekeken, deze kunnen ook niet meer vanaf buiten, de NVR benaderen
Ik neig enorm naar een bug in de Zyxel, jullie nog tips?
Er zijn door mij geen wijzigingen of onderhoud doorgevoerd wat dit kan verklaren.
Via Wifi is de NVR wél te benaderen.
Apparatuur:
ISP: Odido
Model: Zyxel EX5601-T1 (volgens Odido het laatste model)
Firmware: 5.70(ACEA.0)T56C_b29 (volgens Odiodo de laatste versie, volgens Odido geupdate in April)
NVR:
Merk: HikVision
Type: DS-7604NI-K1 / 4P
Fixed IP
Camera's zijn bedraad aangesloten op deze NVR, de NVR is bedraad aangesloten op de Zyxel
Serverpoort ingesteld, matched met de portforwarding in de Zyxel
Op het Zyxel modem staat portforwarding open naar het lokale IP address van de NVR.
Online portchecker bevestigd dat de betreffende poort openstaat icm mijn externe IPaddress (ISP IP).
Goed om te weten: HikVision werkt met een (android) app, deze heb ik op meerdere apparaten staan.
Troubleshooting:
- Alles een powercycle gegeven (incl glasvezelkastje)
- Andere poort geprobeerd
- Overige apparaten met de HikVision app bekeken, deze kunnen ook niet meer vanaf buiten, de NVR benaderen
Ik neig enorm naar een bug in de Zyxel, jullie nog tips?