Toon posts:

Netwerk tussen twee Win2K pcs, zien elkaar niet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heejz,

Ik heb hier op het moment 2 pcs staan met allebei win2000 erop. Allebei hebben ze een 10/100mpbs kaartje erin hangen. Nou zit de ene pc normaal aan mijn adsl verbonden en de andere aan helemaal niks. ( Ik wacht nl. nog op mijn router. ) Ik wilde dus net even tussen de 2 pcs wat bestanden verplaatsen, dus ik gooide de kabel ertussen. Nu kan ik wel naar elkaar pingen, maar ik zie gewoon de pcs niet, ik heb ook folders geshared dus dat kan het ook niet zijn. Wat doe ik fout? Zie ik iets over het hoofd misschien?

Alvast bedankt,

eltaeb

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-08 21:08
utp kabel ipv crosskabel?

Verwijderd

Topicstarter
Dat zou het kunnen zijn, dit is een UTP kabeltje jah.

Maar het is een beetje vreemd dat ik met dezlefde kabel een week of twee geleden met dezelfde setup wel bestanden kon verzenden eno??

• KNETTER2000
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-01-2024

KNETTER2000

*zucht*

Ehmm.. De laatste keer dat IK keek was een crosscable OOK van UTPkabel gemaakt...

En als je kan pingen naar de andere computer(je KAN toch pingen naar de andere computer en niet alleen maar je eigen IP nummer..) lijkt het mij dat je geen normale kabel hebt maar een cross...

probeer es het volgende.. als je een share aanmaakt staat er in datzelfde schermpje een knopje new share.. probeer die es.. al je protocollen goed?

Real programmers program by whistling down the "MIC IN" port of a ZX80

Verwijderd

Dan moet je naast TCP/IP ook Netbeui en IPX/SPX draaien. Dan is het probleem opgelost.:)

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-08 17:57
staan ze wel in de zelfde werkgroep?

heb je netbios wel aantstaan,

doe eens nbtstat -A 10.0.0.150
Pagina: 1