Vraag
Alle reacties
Hoe oud is die? Dat lijkt mij een garantie geval tenzij je zelf de laadkabel hebt verwijderd en opnieuw gemonteerd.
Als tweede: Dit is wel zo'n beetje het laatste wat je zelf moet solderen. Dit moet 100% goed zijn anders vliegt het in brand door de urenlange 11/22kw vermogen die erdoorheen gaat.
Als tweede: Dit is wel zo'n beetje het laatste wat je zelf moet solderen. Dit moet 100% goed zijn anders vliegt het in brand door de urenlange 11/22kw vermogen die erdoorheen gaat.
hij is een 1 1/2 jaar oud. En ze geven aan dat er te hard aan de kabel is getrokken. Heb ik niet gedaan maar ik kan niet garanderen dat niemand aan de kabel heeft getrokken, evt proberen weg te halen.
Ik ga het zelf niet solderen wordt profecioneel gedaan. Echter ik kan de connector niet vinden
Ik ga het zelf niet solderen wordt profecioneel gedaan. Echter ik kan de connector niet vinden
Binnen garantie moeten zij toch aantonen dat dat is gebeurd?Er-tje schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 12:40:
hij is een 1 1/2 jaar oud. En ze geven aan dat er te hard aan de kabel is getrokken. Heb ik niet gedaan maar ik kan niet garanderen dat niemand aan de kabel heeft getrokken, evt proberen weg te halen.
Het is niet aan jouw om aan te tonen dat dat niet is gebeurd.
Is de kabel uit / door de trekontlasting getrokken?
[ Voor 11% gewijzigd door Olaf van der Spek op 08-09-2026 13:47 ]
Ziet eruit als een Phoenix Contact LPT connector/terminal. Welke zal je moeten kijken.
Maar heel eerlijk, zelf als er aan getrokken is zou imho alles in de connector af moeten breken en niet de pin uit het soldeer. Feit dat 4 van de 5 uit het soldeer getrokken zijn geeft mij gewoon aan dat het hele slechte soldeerverbindingen waren...
Maar heel eerlijk, zelf als er aan getrokken is zou imho alles in de connector af moeten breken en niet de pin uit het soldeer. Feit dat 4 van de 5 uit het soldeer getrokken zijn geeft mij gewoon aan dat het hele slechte soldeerverbindingen waren...
Er zit totaal geen tin aan de connectorpinnen, lijkt erop dat de tin halverwege de PTH's al eindigt. Je ziet de afdruk van de pinnen ook gewoon terug in de tin in de PTH's.Septillion schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 15:14:
Ziet eruit als een Phoenix Contact LPT connector. Welke zal je moeten kijken.
Tin heeft niet voldoende gevloeid in mijn mening.
[ Voor 6% gewijzigd door Aardedraadje op 08-09-2026 15:23 ]
Pagina: 1
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/qwKN5y8CX2eunissDAs9h93B.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/I5q4wVqaSz4mRNvD3rZMdlRv.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/9QS0DHgCJprL5nzinuvejwq4.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/xWrKkIffeR3g9Pm44IXdkvxj.jpg?f=fotoalbum_large)