Product niet afgeleverd, webwinkel eist factuur

Pagina: 1
Acties:

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:12

InFamous

excommunicado

Topicstarter
Ik heb op 11 augustus een (tweedehands) cameralens besteld ter waarde van €1156,09 bij
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
De bestelling is uiteindelijk verstuurd op 12 augustus voor levering op 13 augustus. De zending was aangetekend verstuurd.

Op 13 augustus krijg ik een push notificatie van PostNL dat het pakket zou zijn afgeleverd (en er is getekend met mijn initialen) terwijl ik op dat moment aan het werk was (Ik woon alleen, dus niemand op mijn adres kan het pakket hebben aangenomen) Gezien de waarde van het pakket heb ik daarbij direct (op 13-8 ) aan de bel getrokken bij zowel PostNL als de webwinkel met de mededeling dat het onmogelijk is. Daarbij afgesproken met de webwinkel dat ik bij thuiskomst zou gaan navragen bij de buren. Gezien niet alle buren thuis waren heb ik in een paar dagen tijd diverse buren gesproken of zij een pakket hebben aangenomen, wat helaas niet het geval was.

Tot mijn verbazing staat de PostNL bezorger 15 augustus voor mijn deur of ik het pakket al heb ontvangen, waarop ik de vraag stel waar hij het pakket zou hebben afgeleverd en het antwoord krijg dat hij het pakket voor de deur neergelegd heeft en dit wel vaker doet.

Al deze bevindingen heb ik direct gecommuniceerd naar de webshop en ook de mail die ik van PostNL had ontvangen heb ik mee gestuurd. Vervolgens krijg ik alleen het bericht dat er een onderzoek word opgestart.

Ik heb vervolgens op 18 augustus een reminder gestuurd of er al bekend was van PostNL met betrekking tot het pakket. Er was op dat moment geen reactie van PostNL en ik moest het onderzoek afwachten.

Op 25 augustus stuur ik weer even een vriendelijke reminder, aangezien de lens een cadeau was en ik anders niet genoeg tijd heb. Daarop krijg ik op 26 augustus een formulier van PostNL(?) toegestuurd, ontvangersverklaring geadresseerde genaamd. Dit formulier heb ik op 27 augustus ingevuld en ondertekend toegestuurd, met de gedachte dat hiermee de kous af zou zijn en er een oplossing geboden zou gaan worden. Ik had de lens nog steeds nodig dus had graag een vervanging gehad.

Aangezien ik nog steeds niks had vernomen vandaag opnieuw een reminder gestuurd en daarbij de mededeling gedaan dat de oplossing inmiddels bijna 4 weken uitblijft en de lens niet meer benodigd is en ik graag de betaling retour ontvang (overigens betaald met Klarna en de betaling on-hold laten zetten). Ik heb in de tussentijd namelijk al particulier een alternatief gekocht, door het uitblijven van een oplossing en de verjaardag afgelopen weekend was.

Ik krijg vervolgens van de webwinkel deze reactie:
Bedankt voor je bericht en de informatie dat je het betreffende product inmiddels via een andere weg hebt gekregen.

Ter verwerking en goedkeuring van de volledige terugbetaling van jouw oorspronkelijke bestelling, verzoeken wij je vriendelijk om ons een factuur of aankoopbewijs van de nieuwe aankoop toe te sturen.

Wij wachten je reactie af en zullen de terugbetaling na ontvangst verwerken!
Ik ben verbaast over deze handelswijze maar kan dus geen factuur overleggen en dat ook medegedeeld. Aangezien we 4 weken verder zijn ben ik dit inmiddels wel beu en vraag ik mij af welke opties ik nog heb.

Ik dacht zelf aan een aangetekend schrijven. Maar vraag me af hoeveel zin dat gaat hebben aangezien ik al diverse emails heb verstuurd met de vraag om een oplossing en deze gewoon niet gegeven word.

Formerly known as Ragdoll

• Tillumen
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 27-09 17:54
de snellere route is een bewijs van aankoop delen, afschrift van je bankrekening, screenshot van MP.

De andere route is er tegenin gaan, ze hebben recht niet dit te vragen. Ze hebben niet geleverd en dus kun je de koop ontbinden. Een nieuwe aankoop staat daar los van.

• InFamous

InFamous

excommunicado

Topicstarter
Tillumen schreef op maandag 7 september 2026 @ 17:32:
de snellere route is een bewijs van aankoop delen, afschrift van je bankrekening, screenshot van MP.

De andere route is er tegenin gaan, ze hebben recht niet dit te vragen. Ze hebben niet geleverd en dus kun je de koop ontbinden. Een nieuwe aankoop staat daar los van.
Daar heb ik aan zitten denken en heb inmiddels de verkoper op MP al een berichtje gestuurd of hij er moeite mee heeft als ik screenshots deel. Staat namelijk gewoon een adres, naam etc in natuurlijk.

Maar aan de andere kant laten ze zelf een oplossing uit, terwijl ik graag een vervanging had gehad. Maar ik denk dat die optie niet mogelijk was aangezien het om een tweedehands lens ging. Nu moet ik ineens gaan aantonen dat ik een andere lens heb gekocht om mijn geld terug te krijgen en dat slaat werkelijk waar nergens op.

• Tillumen
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 27-09 17:54
InFamous schreef op maandag 7 september 2026 @ 17:37:
[...]

Daar heb ik aan zitten denken en heb inmiddels de verkoper op MP al een berichtje gestuurd of hij er moeite mee heeft als ik screenshots deel. Staat namelijk gewoon een adres, naam etc in natuurlijk.

Maar aan de andere kant laten ze zelf een oplossing uit, terwijl ik graag een vervanging had gehad. Maar ik denk dat die optie niet mogelijk was aangezien het om een tweedehands lens ging. Nu moet ik ineens gaan aantonen dat ik een andere lens heb gekocht om mijn geld terug te krijgen en dat slaat werkelijk waar nergens op.
Zou screenshot gewoon delen, naam en adres van de verkoper onleesbaar maken. Dat is niet relevant.

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
InFamous schreef op maandag 7 september 2026 @ 17:23:
Ik ben verbaast over deze handelswijze
Ze zijn bang dat jij die lens gewoon hebt ontvangen en dat je nu een 'lul verhaal' ophangt om niet te hoeven betalen.
Ik zou inderdaad gewoon de marktplaats shizzle even delen.

FYI: Waarschijnlijk is zo'n pakket maar matig verzekerd, dus kan de webshop zelf een serieus deel gaan ophoesten. Daarom zijn ze waarschijnlijk niet zo happig om dit af te schrijven.

• InFamous

InFamous

excommunicado

Topicstarter
TheGhostInc schreef op maandag 7 september 2026 @ 17:51:
[...]

Ze zijn bang dat jij die lens gewoon hebt ontvangen en dat je nu een 'lul verhaal' ophangt om niet te hoeven betalen.
Ik zou inderdaad gewoon de marktplaats shizzle even delen.

FYI: Waarschijnlijk is zo'n pakket maar matig verzekerd, dus kan de webshop zelf een serieus deel gaan ophoesten. Daarom zijn ze waarschijnlijk niet zo happig om dit af te schrijven.
Dat zal, maar ik verwachte in eerste instantie geen geld terug maar een oplossing zodat ik als nog een lens zou ontvangen. Zij hebben dit zelf nooit aangeboden en ik heb wel gewoon netjes de gevraagde formulieren aangeleverd. Dus ik snap de achterdocht, maar het siert ze absoluut niet.

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06:51

DropjesLover

Dit dus ->

Tot mijn verbazing staat de PostNL bezorger 15 augustus voor mijn deur of ik het pakket al heb ontvangen, waarop ik de vraag stel waar hij het pakket zou hebben afgeleverd en het antwoord krijg dat hij het pakket voor de deur neergelegd heeft en dit wel vaker doet.
Een aangetekend pakket voor iemands deur neerleggen :F
En dan zelf even tekenen voor ontvangst :F

Bezorger, dus PostNL z'n fout. Daar de claim neerleggen.

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• InFamous

InFamous

excommunicado

Topicstarter
DropjesLover schreef op maandag 7 september 2026 @ 17:55:
[...]

Dat is tussen de webwinkel en PostNL, ik ben geen verzender dus kon alleen een melding maken.

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

InFamous schreef op maandag 7 september 2026 @ 17:54:
[...]

Dat zal, maar ik verwachte in eerste instantie geen geld terug maar een oplossing zodat ik als nog een lens zou ontvangen. Zij hebben dit zelf nooit aangeboden en ik heb wel gewoon netjes de gevraagde formulieren aangeleverd. Dus ik snap de achterdocht, maar het siert ze absoluut niet.
Nee, siert ze misschien niet maar ze zijn wel bereid je te vergoeden als je ff die MP shit opstuurt dus ik snap niet wat je nou moeilijk loopt te doen. Dat siert jou dan weer niet.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

• InFamous

InFamous

excommunicado

Topicstarter
evilution schreef op maandag 7 september 2026 @ 18:00:
[...]

Nee, siert ze misschien niet maar ze zijn wel bereid je te vergoeden als je ff die MP shit opstuurt dus ik snap niet wat je nou moeilijk loopt te doen. Dat siert jou dan weer niet.
Lees even terug, die optie is al in gang gezet.

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Nu online
InFamous schreef op maandag 7 september 2026 @ 18:08:
[...]

Lees even terug, die optie is al in gang gezet.
Het wordt toch al opgelost? Wat is je probleem precies?

Ter verwerking en goedkeuring van de volledige terugbetaling van jouw oorspronkelijke bestelling, verzoeken wij je vriendelijk om ons een factuur of aankoopbewijs van de nieuwe aankoop toe te sturen.

• InFamous

InFamous

excommunicado

Topicstarter
Dus iedereen vind het hier normaal dat je moet gaan aantonen ergens anders een product besteld te hebben?

Wat als ik geen lens had gekocht, maar iets anders had gegeven voor die verjaardag?

• itons
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Je had de webshop helemaal niet hoeven vertellen welk alternatief je hebt gekozen.

“Heb geen behoefte meer aan de lens, graag geld terug”

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
InFamous schreef op maandag 7 september 2026 @ 18:23:
Dus iedereen vind het hier normaal
Nee. Ik vind het niet relevant. Feit blijft dat de gekochte lens nooit afgeleverd is.
En waarom jij de koop wilt ontbinden is duidelijk, de lens is nooit aangekomen.

Maar aan de andere kant, blijkbaar heb je zelf verteld waarom je de lens niet meer wilt hebben.
Dus ik kan de vraag vanaf hunnie wel begrijpen.. lesje voor de volgende keer. Als het hun niet aangaat hunnie niet vertellen.

[ Voor 41% gewijzigd door jack zomer op 07-09-2026 19:01 ]

The problem with communication is the illusion it has taken place.

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:25
Vrij eenvoudig:
- Ben je verplicht dit aan te leveren? Nee
- Wil je het gewoon afgehandeld hebben? Stuur bewijs van de alternatieve aankoop door.
- Wil je er energie insteken vanwege het principe? Ga ertegenin.

Maar je maakt het jezelf ook weer moeilijk de MP-verkoper te gaan vragen of je een screenshot mag delen... Stuur die gewoon door met zijn gegevens geblurred, daar ga je hem toch niet over lastigvallen? Of stuur ik een screenshot van de overboeking door (neem aan dat je dit bedrag niet cash hebt gegeven?).

PS. Via marktplaats in de buurt gekocht? Dan mag je hopen dat de winkel niet om het serienummer gaat vragen :+

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Ik zou een kort mailtje terugsturen in de trant van "Beste Webwinkel,
Het feit dat ik inmiddels elders een andere lens heb aangeschaft, is niet relevant voor deze kwestie. U heeft geen grond om mij in dit kader om een factuur van een andere aankoop te vragen.
De door mij bij u bestelde lens is tot op heden niet geleverd. Ik verzoek u daarom het door mij betaalde bedrag per omgaande terug te storten op mijn rekening."

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Minimalist1
  • Registratie: Juni 2026
  • Laatst online: 22:06
Hij heeft alleen helemaal niet betaald….. gevalletje Klarna.
Geen levering dus ook niets verschuldigd.

• phoney870
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 29-09 18:06
Minimalist1 schreef op maandag 7 september 2026 @ 21:02:
Hij heeft alleen helemaal niet betaald….. gevalletje Klarna.
Geen levering dus ook niets verschuldigd.
Klarna gaat binnenkort wel het geld innen en anders een deurwaarder inschakelen, je zal Klarna gewoon moeten betalen of je het nu ontvangen hebt of niet.

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 00:52
Ik begrijp je probleem, juridisch gezien moet je de webshop aanspreken, dat heb je gedaan en deze kwam niet van de pot. In principe heb je een overeenkomst tot levering, die kun je niet zomaar eenzijdig opzeggen. Dus laat de lens gewoon uitleveren. Daarna heb je 30 dagen op deze terug te sturen.

Als je bovenstaande uitlegt aan de webshop kunnen ze zelf de conclusie trekken niet te leveren maar direct geld terug te storten. Het bewijs van aankoop van de andere lens zou ik zonder enig voorbehoud overleggen. Je kunt er een heel juridisch geneuzel van maken, maar als je naar eer en geweten gehandeld hebt is het handiger om het direct af te handelen.

Aiaiai... zeker met AI gedaan

• Minimalist1
  • Registratie: Juni 2026
  • Laatst online: 22:06
phoney870 schreef op maandag 7 september 2026 @ 21:15:
[...]

Klarna gaat binnenkort wel het geld innen en anders een deurwaarder inschakelen, je zal Klarna gewoon moeten betalen of je het nu ontvangen hebt of niet.
Het gaat natuurlijk om al die onzin over geld terug eisen…… geen levering dus ook geen vordering. Je eist dus dat ze die annuleren.

[ Voor 4% gewijzigd door Minimalist1 op 07-09-2026 21:24 ]

• henri86
Even niet direct aan TS gericht, maar meer in het algemeen:

Min of meer de enige reden die ik kan bedenken om ervoor te kiezen een duur product als dit thuis te laten bezorgen op een moment waarvan je weet dat er (zogenaamd) niemand thuis is om dit aan te nemen, is om te frauderen met een 'ik heb het niet ontvangen'.
Betreffende webwinkel biedt je bijvoorbeeld gewoon de mogelijkheid om het - zonder extra kosten - óf bij een afhaalpunt te laten bezorgen, óf op een dag naar keuze (waarop je dus wel thuis bent).
Vanuit de webwinkel gekeken, kan je hun (lichte) argwaan dan ook wel begrijpen bij een (of de zoveelste) "het is bezorgd maar ik was aan het werk en heb het niet ontvangen"-claim.
Dat ze bewijs ter ondersteuning van de claim willen zien, is dan niet geheel onlogisch of onredelijk (daargelaten wat rechtmatig is).

(En tja, ook al is dat geen recht van hen om te eisen, als je niets verkeerd doet, is het voor beide partijen fijner en gemakkelijker om daar gewoon even gehoor aan te geven.)

• InFamous

InFamous

excommunicado

Topicstarter
henri86 schreef op maandag 7 september 2026 @ 21:52:

Min of meer de enige reden die ik kan bedenken om ervoor te kiezen een duur product als dit thuis te laten bezorgen op een moment waarvan je weet dat er (zogenaamd) niemand thuis is om dit aan te nemen, is om te frauderen met een 'ik heb het niet ontvangen'.
Betreffende webwinkel biedt je bijvoorbeeld gewoon de mogelijkheid om het - zonder extra kosten - óf bij een afhaalpunt te laten bezorgen, óf op een dag naar keuze (waarop je dus wel thuis bent).
Vanuit de webwinkel gekeken, kan je hun (lichte) argwaan dan ook wel begrijpen bij een (of de zoveelste) "het is bezorgd maar ik was aan het werk en heb het niet ontvangen"-claim.
Dat ze bewijs ter ondersteuning van de claim willen zien, is dan niet geheel onlogisch of onredelijk (daargelaten wat rechtmatig is).

(En tja, ook al is dat geen recht van hen om te eisen, als je niets verkeerd doet, is het voor beide partijen fijner en gemakkelijker om daar gewoon even gehoor aan te geven.)
Om je een idee te geven van wat er daadwerkelijk gebeurt is, het pakket zou volgens PostNL in eerste instantie tussen 17:15 en 19:15 worden bezorgd (is ook een redelijk normale tijd in deze wijk). Ik had mij dus voorgenomen om eerder te vertrekken van het werk zodat ik zeker kon zijn om het pakket aan te nemen.

Vervolgens krijg ik om 9:40 in de ochtend van aflevering een melding dat ze tussen 12:00 en 13:00 gingen komen, waarop ik zoiets had, prima ben niet thuis laat het wel bezorgen op een afhaallocatie met de niet thuiscode. Vervolgens krijg ik om 14:56 een notificatie dat het pakket succesvol is afgeleverd en er voor getekend is, notabene met mijn initialen.

Even gekeken via Parcelsapp voor de timeline:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V2jkqIDDVhHFQro3nKZPhPNswjY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/biogssmUfMkg9zNfdTc1M9Co.jpg?f=fotoalbum_large

Ik ga morgen overigens wel even met ze bellen en als ze voet bij stuk houden stuur ik wel een screenshot van de MP conversatie.

[ Voor 12% gewijzigd door InFamous op 07-09-2026 23:18 ]

• Boxman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-09 17:41
Ook als je in je recht staat, moet je je realiseren dat een eventuele rechtsgang in beginsel bij de kantonrechter plaatsvindt, en je je daarvoor eigenlijk nu al in de voet hebt geschoten. De kantonrechter is namelijk een stuk minder spectaculair als op Netflix, en zal juist van beide partijen toetsen of ze naar redelijkheid handelen.

Jouw opstelling in hoe je met de verzoeken van de webwinkel omgaat, zal zeker worden meegenomen. De kantonrechter kijkt namelijk ook of rechtsgang eenvoudig voorkomen had kunnen worden, en als blijkt dat jij het zelf op het spits drijft en je het met simpele geanonimiseerde screenshots had kunnen oplossen, mag je een eventuele 'principerechtszaak' zelf betalen. De rechter zal dan de shop weliswaar veroordelen tot uitbetaling zoals de wet verlangt, maar de proceskosten zal hij dan vrijwel zeker volledig op jouw bord gooien.

Door zelf een reden aan te dragen waarom je de lens niet meer wil, heb je de shop uitgenodigd de vraag te stellen, en begrijpelijk ook. Door nu moelijk te doen, heb je je eigen opties direct ook gigantisch beperkt. De shop heeft nu argwaan, en wil de bewijzen zien. Zo niet, dan zullen ze het waarschijnlijk tot een rechtszaak laten komen waar jij alsnog die screenshots zal moeten overleggen. Omdat je nu moeilijk hebt lopen doen, betalen zij in het ergste geval alleen de kosten die ze toch al zouden hebben (verloren cameralens), maar gaan de proceskosten naar jou.

Tot slot, mocht je om wat voor reden dan ook die uitleg hebben verzonnen, en kun je het niet hardmaken, dan ben je gewoon volledig de sjaak nu. Dan moet je of de boel vervalsen (fraude plegen, oei), of bakzeil halen en de cameralens afschrijven - bij de kantonrechter heb je dan namelijk bij voorbaat al verloren. Hooguit kun je nog aangifte van diefstal doen bij de politie. Maar deze laatste alinea is puur speculatief.
tl;dr - Door moeilijk te doen over wat screenshots, heb je jezelf eigenlijk in alle scenarios al in de voet geschoten. Het beste wat je kan doen, is ze zonder morren gewoon nu doorsturen en je geld terugkrijgen. Hoe langer je wacht, hoe groter de kans dat de shop bullshit callt en het gewoon tot rechtsgang laat komen, wat hier niet in je voordeel gaat zijn.

Ryzen 7950X3D | X670E Steel Legend | 64GB (2x32 M-die) DDR5-6000C30 | RTX 3090 | Seasonic Prime 1300W | Custom Loop CPU+GPU+RAID Watercooling 2x360mm

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

*knip* Offtopic.

[ Voor 93% gewijzigd door Yorinn op 08-09-2026 11:49 ]

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 29-09 09:41
Microkid schreef op maandag 7 september 2026 @ 20:59:
Ik zou een kort mailtje terugsturen in de trant van "Beste Webwinkel,
Het feit dat ik inmiddels elders een andere lens heb aangeschaft, is niet relevant voor deze kwestie. U heeft geen grond om mij in dit kader om een factuur van een andere aankoop te vragen.
De door mij bij u bestelde lens is tot op heden niet geleverd. Ik verzoek u daarom het door mij betaalde bedrag per omgaande terug te storten op mijn rekening."
Ik zou "tot op heden" gewoon weglaten.

[ Voor 14% gewijzigd door Yorinn op 08-09-2026 11:49 ]

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Tja een gevalletje, des te meer je, je best doet hoe slechter het wordt voor je als consument.

Eigenlijk had je met het pakket niet ontvangen, het onderzoek bij de verkopende (verzenden) partij moeten laten liggen, want daar ligt ook de verantwoordelijkheid.

Ik ben zelf ook wel eens in die fout gelopen, en de verkopende partij probeerde zo gaten te schieten in de bewijslast, dat het bijna mijn probleem werd.

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Heden ten dage is dit ook niets nieuws meer, mag ik hopen? Bezorgers krijgen betaald per geleverd pakketje. Natuurlijk tekend een bezorger zelf als de daadwerkelijke ontvanger er niet is. Dat mag niet, correct, maar het gebeurd al jaren, helaas. Vervolgens is dat iets tussen afzender en PostNL.

• anpat
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 26-09 07:59
[...]

Sterker, GSM besteld bij een BE provider, stond duidelijk op de verzendbrief "persoonlijk af te geven, vraag ID en handtekening" Koerier niet nader te benoemen heeft de gsm gewoon in de brievenbus gestoken.

• InFamous

InFamous

excommunicado

Topicstarter
Ik heb vandaag maar een screenshot gedeeld van de Marktplaats advertentie en een screenshot van mijn bankrekening waarop het betaalde bedrag te zien is. Ik ben benieuwd of er nu eindelijk een oplossing gaat komen.

• henri86
InFamous schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 18:35:
Ik heb vandaag maar een screenshot gedeeld van de Marktplaats advertentie en een screenshot van mijn bankrekening waarop het betaalde bedrag te zien is. Ik ben benieuwd of er nu eindelijk een oplossing gaat komen.
Wat betreft het verdwenen pakket, geen middelen (om voor jezelf) nog iets te ontdekken wat daarmee gebeurd is? Videodeurbel?
Eerder zei je dat meerdere buren niet thuis waren, wat klinkt als een (galerij)flat. Dan zou bijv. eigenlijk alleen één van de buren (of hun bezoek) verantwoordelijk kunnen zijn voor de vermissing.

En - zoals ik al eerder als grapje aanhaalde - geen kans dat de via marktplaats gekochte lens jouw verdwenen lens is? :+

[ Voor 9% gewijzigd door henri86 op 08-09-2026 21:28 ]

• InFamous

InFamous

excommunicado

Topicstarter
henri86 schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 21:26:
[...]

Wat betreft het verdwenen pakket, geen middelen (om voor jezelf) nog iets te ontdekken wat daarmee gebeurd is? Videodeurbel?
Eerder zei je dat meerdere buren niet thuis waren, wat klinkt als een (galerij)flat. Dan zou bijv. eigenlijk alleen één van de buren (of hun bezoek) verantwoordelijk kunnen zijn voor de vermissing.

En - zoals ik al eerder als grapje aanhaalde - geen kans dat de via marktplaats gekochte lens jouw verdwenen lens is? :+
Nee rijtjes woning zonder voortuin en ik heb geen video deurbel. Mijn linker buren wel, maar deze straat is zo ontzettend druk qua voetgangers dat we niks hebben kunnen vinden.

De gekochte lens is ruim 100 kilometer verderop dus die kans acht ik zeer klein :+

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
henri86 schreef op maandag 7 september 2026 @ 21:52:

Knappe jongen als je tegenwoordig nog kunt plannen wanneer je online aankoop bezorgd wordt.

Niet alleen verachilt het per bezorger (dhl vaak in de avond, PostNL overdag en de rest lijkt aan het rad van fortuin te draaien om te beslissen), de "nu besteld, morgen in huis" of welke bezorgtijd dan ook wordt vaak niet gehaald.

Daarnaast kun je dan, als je doordeweeks werkt, nooit bestellen op een andere dag dan een vrijdag en maar hopen dat ze zaterdag wel komen.

Ik zou verwachten dat PostNL gewoon hun werk doet en een aangetekend pakket maar een ophaalpunt brengt als ik niet thuis ben. Geen intentie van fraude, gewoon online bestelling plaatsen.

• henri86
Fly-guy schreef op woensdag 9 september 2026 @ 09:35:
[...]

Knappe jongen als je tegenwoordig nog kunt plannen wanneer je online aankoop bezorgd wordt.

Niet alleen verachilt het per bezorger (dhl vaak in de avond, PostNL overdag en de rest lijkt aan het rad van fortuin te draaien om te beslissen), de "nu besteld, morgen in huis" of welke bezorgtijd dan ook wordt vaak niet gehaald.

Daarnaast kun je dan, als je doordeweeks werkt, nooit bestellen op een andere dag dan een vrijdag en maar hopen dat ze zaterdag wel komen.

Ik zou verwachten dat PostNL gewoon hun werk doet en een aangetekend pakket maar een ophaalpunt brengt als ik niet thuis ben. Geen intentie van fraude, gewoon online bestelling plaatsen.
Daarom heb je de mogelijkheid om direct bij een afhaalpunt af te leveren. Hoef je geen rekening te houden met een bezorgtijd, kan je het gewoon ophalen wanneer het jou schikt en geen angst dat het zomaar ergens neergelegd wordt.

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 28-09 21:38
henri86 schreef op woensdag 9 september 2026 @ 10:03:
[...]

Daarom heb je de mogelijkheid om direct bij een afhaalpunt af te leveren. Hoef je geen rekening te houden met een bezorgtijd, kan je het gewoon ophalen wanneer het jou schikt en geen angst dat het zomaar ergens neergelegd wordt.
Die mogelijk bieden helaas niet alle webwinkels aan. En ook in de app, vooral bij PostNL, kan je het, als het mag, maar op hele beperkte tijden wijzigen.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
[...]

Afgezien het feit dat dat niet het punt is wat gemaakt is (namelijk dat het gelijk zou staan aan potentiële fraude als je niet thuis zou zijn), is dat en niet altijd mogelijk en eigenlijk ridicuul dat ik rekening moet gaan houden met de incompetentie van de bezorger.

Als ik iets online bestel in plaats van zelf ophaal, wil ik niet alsnog het zelf moeten ophalen. Plus als er iemand iets moet doen met de incompetentie van de bezorgdienst, is het de winkelier, die is immers de opdrachtgever/neemt de die at af.

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:35

Reptile209

- gers -

LordSinclair schreef op woensdag 9 september 2026 @ 10:14:
[...]

Die mogelijk bieden helaas niet alle webwinkels aan. En ook in de app, vooral bij PostNL, kan je het, als het mag, maar op hele beperkte tijden wijzigen.
Volgens mij valt dat laatste mee: vanaf het moment dat de zending is aangemaakt bij PostNL (vaak al lang voordat ze het pakket daadwerkelijk binnen hebben) kan je je bezorgvoorkeur (datum & plaats) aanpassen. Ik heb nu een pakketje dat er over 1-3 uur zou moeten zijn en ik kan de bezorging nog steeds aanpassen. Je kan zelfs voor alle pakketten als eerste voorkeur instellen dat het naar een afhaalpunt gaat (en ze dan nog op case-by-case versie alsnog thuis laten brengen als het zo uitkomt).

Zo scherp als een voetbal!

• henri86
Fly-guy schreef op woensdag 9 september 2026 @ 11:18:
[...]

Afgezien het feit dat dat niet het punt is wat gemaakt is (namelijk dat het gelijk zou staan aan potentiële fraude als je niet thuis zou zijn), is dat en niet altijd mogelijk en eigenlijk ridicuul dat ik rekening moet gaan houden met de incompetentie van de bezorger.

Als ik iets online bestel in plaats van zelf ophaal, wil ik niet alsnog het zelf moeten ophalen. Plus als er iemand iets moet doen met de incompetentie van de bezorgdienst, is het de winkelier, die is immers de opdrachtgever/neemt de die at af.
We gaan hier off-topic, maar dan moet je ook gewoon zorgen dat je thuis bent imo. Ben je dat niet, heb je in de meeste gevallen gewoon de mogelijkheid om de bezorging aan te passen naar óf een andere dag óf een afhaalpunt óf een afgesproken plek rond het huis/bij de buren.

Je weet ook op voorhand dat de verwachte bezorgdatum/tijd niet een waterdichte afspraak is.

[ Voor 5% gewijzigd door henri86 op 09-09-2026 11:54 ]

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 28-09 21:38
henri86 schreef op woensdag 9 september 2026 @ 11:53:
Je weet ook op voorhand dat de verwachte bezorgdatum/tijd niet een waterdichte afspraak is.
henri86 schreef op woensdag 9 september 2026 @ 11:53:
dan moet je ook gewoon zorgen dat je thuis bent imo.
Hoe dan? :?

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 26-09 19:24
Ik heb dit ook aan de hand gehad en Klarna was echt uitstekend met rechten afdwingen. Die hebben het probleem en de bewijslast bij de webshop gelegd voordat de betaling weer in gang gezet werd, kon heel makkelijk via de app aangeven wat er gebeurd was & bewijsmateriaal.

Van mij hadden ze die MP screenshot niet gekregen overigens, mooie boel, de bewijslast bij jou gaan leggen.

• InFamous

InFamous

excommunicado

Topicstarter
XelaRetak schreef op woensdag 9 september 2026 @ 12:25:
Ik heb dit ook aan de hand gehad en Klarna was echt uitstekend met rechten afdwingen. Die hebben het probleem en de bewijslast bij de webshop gelegd voordat de betaling weer in gang gezet werd, kon heel makkelijk via de app aangeven wat er gebeurd was & bewijsmateriaal.

Van mij hadden ze die MP screenshot niet gekregen overigens, mooie boel, de bewijslast bij jou gaan leggen.
Klarna had de betaling ook stop gezet in afwachting, dus dat was verder prima.

Ik heb uitsluitend de screenshot gedeeld zodat ik het kan afhandelen. Heb geen zin in nog meer getouwtrek.

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Daarom heb je de mogelijkheid om direct bij een afhaalpunt af te leveren. Hoef je geen rekening te houden met een bezorgtijd, kan je het gewoon ophalen wanneer het jou schikt
Of je mag het op het depot 10 km verderop gaan halen omdat PostNL het toch maar niet op het afgesproken afhaalpunt aflevert.

• WargamingPlayer
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 02:06
asmi schreef op woensdag 9 september 2026 @ 22:05:
[...]

Of je mag het op het depot 10 km verderop gaan halen omdat PostNL het toch niet maar op het afgesproken afhaalpunt aflevert.
Nog nooit meegemaakt. Wij laten altijd alles op afhaalpunten afleveren. Scheelt zo veel ellende.

Ooit een pakket gehad waarvan ik de dimensies kende. Ondanks mooie breekbaar symbool er op, leek het wel een beurs geslagen tomaat van 60 bij 30 by 30. Toen ze het wilden geven direct “ho gezegd” foto gemaakt en niet geaccepteerd.

Is toen gewoon terug gegaan naar leverancier. Die deed even moeilijk, maar naar foto en aangeven dat pakket niet door mij is geaccepteerd alsnog vervangend product gekregen.

☀️ 8 x 430wp op zuid | ☀️ Huawei SUN2000-3KTL-L1 | 🔋 2 x Marstek Venus-E (V2 en V3) | 📱 Home Assistant | 🚗 Kia EV6-LR 2024 |🔌 Delta 8/8

• InFamous

InFamous

excommunicado

Topicstarter
De terugbetaling is verwerkt na het verstrekken van de screenshots.

Pagina: 1