Arm van zonnenscherm hangt te laag

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Jabbah
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-09 12:16
De rechter arm van ons zonnenscherm hangt te laag. Dit is vooral te merken wanneer het zonnenscherm omhoog gaat. De arm schaaft dan over de rand van de bak waar die uiteindelijk in valt. En als die uit gaat, dan valt ie een paar cm naar beneden. Na inspectie blijkt dat de aansluiting op de zijkant van de bak niet meer in orde is. Zie de foto:
Links is in orde. Aan de rechterkant wijkt het plaatje van de bak af.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G12CPNJVK4JgugoAIWkOaRtJ9R0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OifLaJkzf7dLhzOQq4SHvbbY.jpg?f=fotoalbum_large

Ik krijg de moer niet vastgedraaid omdat de bout meedraait. En ik krijg de afdekplaat aan de rechterkant er niet af om daarachter de bout tegen te houden.

Ik heb geprobeerd de afdekplaat los te wrikken en los te slaan maar er zit geen beweging in. Er zijn nergens zichtbare schroeven oid om de afdekplaat los te maken. Als ik zoek naar handleidingen dan wordt er gesproken over zichtbare schroeven, maar ik mijn geval dus niet.

Heeft iemand een idee hoe ik die afdekplaat er af kan krijgen?

Alle reacties

• ron321
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 17:46
Zit er geen logo in het midden van die kap?

Daar zit meestal het schroefje onder.

WPB Atag Nuos Plus200, SE 4000H+8x Trina Solar 320Wp AB 185°/32°+6x Trina Solar 320Wp AB 185°/10°,APS EZ1M+2x Trina Solar 325Wp AB 185°/32° ,2x APS QT2+8x Jinko 435Wp AB 5°/32°,ME MXZ-2F42VF+MSZ-EF35VGK-S+MLZ-KP25VF,WP Atag Energion M Light50

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Deze arm is door metaalmoeheid of de wind krom getrokken.
Je moet een nieuwe arm kopen en plaatsen.

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

• rvdgaag
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 20:06
DJMaze schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 09:25:
Is dat goed zelf te doen en waar zou jij die kopen ? Ik zit met het zelfde issue helaas

Deye 12kW Hybrid, 10,6 kW peak solar, 62,4 kWH Seplos batteries, Panasonic K-series 5kW all-electric heatpump

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Je ziet gewoon een bout los zitten die alles op zijn plaats houdt. Als je die weer aandraagt is het probleem waarschijnlijk opgelost.

Heb je geen merk/handleiding/type van het zonnescherm?

• silencedkill
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-09 14:11
Heb je ook foto's van de zijkant? Meestal zitten die clips binnenin op een specifieke plaats (soms met een inkeping gemarkeerd), regelmatig ook achter een plaat van het merk. Wanneer je de zijkant hebt proberen loswrikken zit er meer beweging op bepaalde plaatsen?

Als de verticale geconnecteerd is met de horizontale vermoed ik dat je die bout ook al heel wat kan aanspannen met de verticale bout. Enorm opletten dat je de draad niet kapot trekt dus vandaar als je dit zou proberen, rol het scherm volledig uit, laat iemand het uiteinde wat omhoog duwen zodat er zo weinig mogelijk druk staat op die bouten en lichtjes los & aanspannen. wat extra vet op voorhand aanbrengen kan zeker geen kwaad.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IeZouz9zNbK2BvzazROYlMI6bNM=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/TCLeQi9bKXuY30tmrj5lWXJ6.png?f=user_large

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15:47
Ik haak hier even op in; Wij hebben ook soortgelijk probleem en ik ben opzoek naar een neiuwe arm maar kom online niet heel veel verder. Wellicht zoek ik niet goed.

Heb je een adres waar je hiervoor terecht zou kunnen?

PSN: Flix20-NL

Pagina: 1