LG-smart-tv's lijken gebruikers af te luisteren en…

Pagina: 1
Acties:

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14:58
Artikel: nieuws: LG-smart-tv's lijken gebruikers af te luisteren en netwerken te scannen
Auteur: @EvelineM

Ik heb op zich geen opmerkingen over het artikel zelf maar misschien een idee voor een vervolg. Het eerste wat ik dacht toen ik het artikel las, was "Is Homey geen eigendom van LG". Ik ben normaal niet aan conspiracy theorieën maar nu heb ik er toch ook wel eentje. Een Homey installatie heeft (bijna) per definitie internet toegang en heeft meestal zeer uitgebreide toestemmingen. Ik zie dan Homey de centrale "verzender" worden van data. TV niet op internet? Geen probleem, via bluetooth of andere techniek kan er dan verbonden worden met Homey.

Homey adverteert wel met "privacy-first" maar hoe lang kan zoiets duren, als de eigenaar van het bedrijf deze streken uithaalt met hun klanten.

Zoals gezegd, is iets dat in mij opkwam. Misschien iets om eens te bekijken

2x Marstek Venus E 5.12 v155 - CT003 V122 - BMS 216

• Frituurman
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 24-09 22:46

Frituurman

Mjam!

Sowieso denk ik aan een follow up. Ik vind dit wel dermatige ernstig dat ik benieuwd ben of LG hier op gaat reageren!

"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

@EvelineM
LG has responded to our deep-dive investigation revealing the depths of LG Smart TV ACR data harvesting functionality, LG's claims to "owning the glass," and LG Smart TV security vulnerabilities and exploits. When LG responded to GamersNexus, it called our report untrue and, essentially, claimed the "fake news" defense. We believe the company failed to present a single point of evidence to counter our findings. In this video, we dismantle LG's response and bring in lawyer Vincent Agosta to analyze their terms so that consumers understand what they're agreeing to.

[ Voor 69% gewijzigd door Raven op 12-09-2026 20:49 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Frituurman
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 24-09 22:46

Frituurman

Mjam!

Ik heb inmiddels een reactie...
Agent Response
Date : 11/09/2026

Beste Frituurman,

U en ook anderen hebben hun zorgen geuit over een recente video op het YouTube kanaal van Gamers Nexus.

Dit is LG's standpunt daarover:

De beweringen in de recent gepubliceerde video zijn niet waar.
LG-tv's verwerken spraakgegevens alleen wanneer de spraakknop op de afstandsbediening wordt ingedrukt en ingedrukt, of wanneer een wekwoord zoals 'Hi LG' wordt herkend nadat de gebruiker de Far-Field spraakherkenningsfunctie heeft geactiveerd.

Behalve deze gevallen verzamelen of nemen de tv's geen omgevingsgesprekken op. (Als het wekwoord niet wordt herkend, wordt er geen spraakgegevens naar de server verzonden; de audioverwerking voor wakewoorddetectie wordt lokaal op het apparaat uitgevoerd en onmiddellijk verwijderd.)

Daarnaast bieden LG-tv's de mogelijkheid om nabijgelegen apparaten op hetzelfde netwerk te scannen en verbinding te maken met slimme tv-functionaliteiten. Dit is een standaardfunctie die vaak wordt geleverd door smart-tv's en slimme huisapparaten.

De ACR (Automatic Content Recognition) functie wordt op opt-in basis aangeboden om gepersonaliseerde contentaanbevelingen, diensten en advertenties te leveren. Als een gebruiker geen toestemming geeft voor de toepasselijke optionele overeenkomst, worden ACR-gegevens niet gebruikt voor reclamedoeleinden."

Om recente zorgen te verduidelijken en onze inzet te herhalen, willen we de volgende punten benadrukken:
  • Bescherming van spraakprivacy: We zorgen ervoor dat uw LG-tv geen omgevingsgesprekken in uw huis verzamelt, opneemt of uitzendt, tenzij spraakfunctionaliteit opzettelijk door de gebruiker is geactiveerd.
  • Far-Field Voice Recognition ("Hi LG"): Deze functie moet handmatig door de gebruiker worden geactiveerd voordat de tv begint te luisteren naar het specifieke wake-woord. Audio-verwerking vindt alleen plaats wanneer spraakfunctionaliteit door de gebruiker is geactiveerd en een wake-werk (zoals "Hi LG") wordt gedetecteerd.
  • Standbymodus-werking: Wanneer de tv in stand-by staat en lijkt uitgeschakeld, houdt hij alleen de wake-woord in de gaten als je eerder de Far-Field-functie hebt ingeschakeld. Als er geen wake-word wordt gedetecteerd, wordt het geluid dat wordt gebruikt voor wakewoord detectie lokaal op de tv verwerkt, direct verwijderd en niet verzonden naar LG-servers.
  • Transparante en nuttige connectiviteit: LG-tv's kunnen compatibele apparaten op hetzelfde netwerk identificeren om functies zoals apparaat connectiviteit, content sharing of smart home-functionaliteit mogelijk te maken.
  • Proactieve en continue beveiliging: Databeveiliging is een topprioriteit voor LG. We monitoren ons platform continu en werken samen met onafhankelijke beveiligingsexperts om kwetsbaarheden te identificeren en tijdige beveiligingsupdates te leveren.
  • Volledige controle over gegevens en voorwaarden: LG Electronics zet zich in voor transparantie en het afwijzen van misleidende praktijken (donkere patronen), zodat gebruikers hun voorkeur voor privacy en toestemming direct via hun tv-instellingen kunnen kiezen.
  • Activatie op basis van toestemming: Om een meer op maat gemaakte en handige ervaring te bieden, bieden LG-tv's automatische inhoudsherkenning (ACR) om de kijkervaring te verbeteren, spraakherkenning voor handsfree bediening en interesse gebaseerde reclame om relevante advertenties te leveren. Elke functie vereist een aparte expliciete toestemming van de gebruiker en kan op elk moment worden uitgeschakeld via de tv-instellingen.
  • Om stembesturing en/of persoonlijke reclame uit te schakelen:
    o Algemeen – Always Ready – uit
    o Systeem – Aanvullende instellingen – Startpagina instellingen – Home-promotie/Inhoudsaanbeveling – uit
    o Algemeen – AI Service – Spraakherkenningsinstellingen – uit

Mocht u verder nog vragen of zorgen hebben, zijn wij uiteraard bereid om nog verdere toelichting te geven.
  • Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
    LG Klantenservice

"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh