Synology QuickConnect / Bestandsaanvraag extreem traag – ±0,6 KB/s
Hoi allemaal,
Ik heb sinds kort een Synology DiskStation DS225+ en loop tegen een vreemd probleem aan met Bestandsaanvraag (File Request) in File Station.
Ik heb via File Station een Bestandsaanvraag aangemaakt en de link via QuickConnect gedeeld. Het uploaden werkt uiteindelijk wel, maar de snelheid is extreem laag.
Mijn test:
Mijn vraag:
Kan QuickConnect bij Bestandsaanvraag via een relay lopen, en kan dat verklaren waarom de upload zo extreem langzaam is?
En vooral: hoe kan ik controleren of deze Bestandsaanvraag rechtstreeks met mijn NAS verbinding maakt of via een QuickConnect-relay loopt?
Alle tips zijn welkom, want 14 MB met 0,6 KB/s is wel héél enthousiast aan het wachten. 😂
Hoi allemaal,
Ik heb sinds kort een Synology DiskStation DS225+ en loop tegen een vreemd probleem aan met Bestandsaanvraag (File Request) in File Station.
Ik heb via File Station een Bestandsaanvraag aangemaakt en de link via QuickConnect gedeeld. Het uploaden werkt uiteindelijk wel, maar de snelheid is extreem laag.
Mijn test:
- Synology NAS
- Bestandsaanvraag via File Station
- Upload via Firefox
- Bestand: ongeveer 14 MB
- Uploadsnelheid: maximaal ongeveer 0,6–1 KB/s
- Dit heb ik zelf getest én iemand anders heeft dezelfde link getest
- Mijn internetverbinding heeft ongeveer 1 Gbit/s Ziggo, dus daar zou het probleem niet moeten zitten
- NAS haalt lokaal veel hogere snelheden
- QuickConnect-ID: --naam---
- QuickConnect-status: OK / Snelverbinding
- DDNS op Synology: NORMAAL
- Router: Sagemcom F3896LG
- UPnP op de router: ingeschakeld
- Synology Routerconfiguratie: verbindingstest geeft OK
- Routerconfiguratie staat op automatisch
- Modem is inmiddels ook opnieuw gestart
- Eerder kreeg ik bij de routerconfiguratie een melding “Poort doorstuur is bezet”, maar die melding is na de herstart verdwenen.
Mijn vraag:
Kan QuickConnect bij Bestandsaanvraag via een relay lopen, en kan dat verklaren waarom de upload zo extreem langzaam is?
En vooral: hoe kan ik controleren of deze Bestandsaanvraag rechtstreeks met mijn NAS verbinding maakt of via een QuickConnect-relay loopt?
Alle tips zijn welkom, want 14 MB met 0,6 KB/s is wel héél enthousiast aan het wachten. 😂
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB