Wie gebruikt vuilniszak/broodzak clip-draadjes?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• ligflits
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 21:59
Bij een rol vuilniszakken (gewone, zonder trekband) of een rol broodzakjes wordt altijd een setje geplastificeerde ijzerdraadjes meegeleverd om de zakken mee dicht te binden.

Bij ons in huis gooien we die altijd weg. Ik kan me niet voorstellen dat überhaupt iemand ze daarvoor gebruikt (maar dat kan heel goed aan mij liggen). Misschien zijn er Tweakers met heel andere goede toepassingen.

Vraag:
  • Gebruik je ze wel voor het beoogde doel
  • Gebruik je ze voor een andere nuttige toepassing
  • Gooi je ze ook gewoon weg (want er liggen er al genoeg in de la)

Alle reacties

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:30

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Voor mij is het (héél) soms optie 2 maar over het algemeen optie 3 :)

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Wij leggen ze altijd in de lade waar we alle zakken (van boterhamzakjes tot 60L zakken) bewaren, daar ligt nu een hele berg van die dingetjes.
Alleen als een boterhamzakje te vol is om een knoopje te leggen zijn ze m.i. nuttig

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:14
Bij broodzakjes gebruik ik het ijzerdraadje altijd om het zakje dicht te maken. Broodjes erin, uiteinde dicht rollen en draadje erom.

• ligflits
FooLsKi schreef op zondag 6 september 2026 @ 19:18:
Voor mij is het (héél) soms optie 2 maar over het algemeen optie 3 :)
Wat is dan de andere nuttige toepassing(en) die je gevonden hebt?

• bqualk
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 19:35
Worden gebruikt (bij vuilzakken zonder trekband) voor het beoogde doel. Hoe sluit je anders een volle vuilzak af (serieuze vraag)?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Ik gebruikte ze als kind altijd als draadjes voor elektronica knutselprojecten.

Broodzakjes heb ik herbruikbare clips voor, vuilniszakken gebruik ik hier alleen met trekband.

• ligflits
bqualk schreef op zondag 6 september 2026 @ 19:35:
Worden gebruikt (bij vuilzakken zonder trekband) voor het beoogde doel. Hoe sluit je anders een volle vuilzak af (serieuze vraag)?
Die gaan meestal gewoon zo in de kliko

• Snake_Eye
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 20:10
Ik gebruik vuilzakken zonder trekband, dus de bijgevoegde geplastificeerde ijzerdraadjes meegeleverd om de zakken mee dicht te binden, gebruik ik iedere keer.

• ligflits
_JGC_ schreef op zondag 6 september 2026 @ 19:37:
Ik gebruikte ze als kind altijd als draadjes voor elektronica knutselprojecten.
O+ ja, dat is waar, dat deed ik inderdaad ook.

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Vuilniszak met trekband, gaat vol altijd direct naar de ondergrondse container. Laatst per ongeluk die met ijzerdraadjes gekocht.. onhandig, maar leuke speeltjes voor de kat.

• phoney870
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 21:57
stin00 schreef op zondag 6 september 2026 @ 19:41:
Vuilniszak met trekband, gaat vol altijd direct naar de ondergrondse container. Laatst per ongeluk die met ijzerdraadjes gekocht.. onhandig, maar leuke speeltjes voor de kat.
Ik koop juist de versie zonder trekband omdat ik er dan 5 meer krijg voor dezelfde prijs (ook ondergrondse container). De container is wel 10 meter vanaf mijn voordeur, dus ik hoef er niet lang mee te sjouwen.

Die draadjes gooi ik altijd weg. Er gaan ook 20 vuilniszakken per week in ons gezin er doorheen (kattengrind voor een groot deel), als ik ze ga bewaren heb ik straks een kast vol.

[ Voor 15% gewijzigd door phoney870 op 06-09-2026 19:47 ]

• Ronald.42
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
ligflits schreef op zondag 6 september 2026 @ 19:37:
[...]

Die gaan meestal gewoon zo in de kliko
Wij gebruiken gewoon helemaal geen vuilniszakken, de afvalbak heeft een kunstof binnenbak die we leegkiepen in de kliko, net als een bakje voor de gft op het aanrecht, het enige waar we enkel eens een vuilniszak voor gebruiken is voor kleding die in de kledingbak kan, dat wordt dan ingezameld voor hergebruik. Daar trek ik meestal een tywrap omheen geen idee of er ooit van die stripjes bij die rol zakken zat :+

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:11
bqualk schreef op zondag 6 september 2026 @ 19:35:
Dichtknopen. Heb je ook gelijk een handvat om de zak naar de kliko of (ondergrondse) container te dragen.

Spel en typfouten voorbehouden

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:12

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik houd er altijd over, alsof ze er meer in de verpakking doen dan er vuilniszakken zijn :P Maar ik gebruik de overgebleven als 'simpele tiewraps', als iets tijdelijk vast moet of feestverlichting, werken ze meer dan prima voor.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
phoney870 schreef op zondag 6 september 2026 @ 19:45:
[...]

Ik koop juist de versie zonder trekband omdat ik er dan 5 meer krijg voor dezelfde prijs (ook ondergrondse container). De container is wel 10 meter vanaf mijn voordeur, dus ik hoef er niet lang mee te sjouwen.

Die draadjes gooi ik altijd weg. Er gaan ook 20 vuilniszakken per week in ons gezin er doorheen (kattengrind voor een groot deel), als ik ze ga bewaren heb ik straks een kast vol.
20 per week, wow! Of heb je een kleine prullenbak? Ik denk dat er hier 1 zak van 60L per week de deur uit gaat, inclusief kattengrind.

• phoney870
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 21:57
stin00 schreef op zondag 6 september 2026 @ 20:16:
20 per week, wow! Of heb je een kleine prullenbak? Ik denk dat er hier 1 zak van 60L per week de deur uit gaat, inclusief kattengrind.
Ik heb 5 katten en 3 kattenbakken en doe max 48 met het grint. Ik kan wel duurder grind kopen en het eruit scheppen, maar dit werkt voor mij fijner.

En ik gooi werkelijk alles erin, er wordt bij ons geen gescheiden afval opgehaald, alles mag/moet in 1 bak. Zelfs groen spul uit de tuin. Ik gooi ook gerust een lege doos erin zonder aan te stampen, ik hoef ook niet per zak te betalen namelijk. En alles ondergronds, we hebben geen kliko's hier gelukkig.

Ik heb wel begrepen dat je aanzienlijk minder zakken hebt als plastic apart wordt opgehaald. Ik ben wel een goede klant voor de vuilniszakkenfabriek.

[ Voor 22% gewijzigd door phoney870 op 06-09-2026 20:51 ]

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:32

Onbekend

...

Die dingen zijn bruikbaar om dunne stroomkabels bij elkaar te binden.
En ook bruikbaar om dunne plantjes te geleiden langs een andere stengel of stok.

Speel ook Balls Connect en Repeat

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:52

Reptile209

- gers -

Vuilniszakken knoop ik dicht (of niet) en gaan de grijze kliko in. Die draadjes gebruik ik heel soms voor een tijdelijke fix (plantjes, kabeltjes, dat soort dingen), maar 99% van de tijd heb ik er nog liggen in de keukenla en gaat het hele stripje zo de (nieuwe) vuilniszak in. Wat mij betreft mogen ze ze er uit laten. Scheelt ongetwijfeld heel wat kilo's ijzer en plastic om ze te maken, en dus ook uitstoot en metalen in de as van de vuilverbranding.

Hier zou de EU nou eens wat aan moeten doen! :+ (wel semi-serieus overigens. Print een knoop-instructie op de papieren wikkel en schaf die dingen af!)

Zo scherp als een voetbal!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
phoney870 schreef op zondag 6 september 2026 @ 19:45:
[...]

Duidelijk dat jij niet €4 per keer dat je iets in de ondergrondse container doet hoeft te betalen :P . (En een 60L zak wordt al wel heel krap om in dat ding te kunnen krijgen).

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
ligflits schreef op zondag 6 september 2026 @ 19:34:
[...]

Wat is dan de andere nuttige toepassing(en) die je gevonden hebt?
USB poort van je telefoon schoonmaken

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Optie 3 (als je een keer een plant op moet binden ofzo).

Maar bij vuilniszakken zijn de wikkel en de draadjes het eerste wat in de eerste vuilniszak verdwijnt :P

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:55

MsG

Forumzwerver

Die lange witte van de vuilniszakken gebruik ik als kabelbinders voor elektronicakabels. Die korte heb ik inderdaad ook in de la liggen maar nooit een usecase voor.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Pagina: 1