Dell P2425DE daisy chain werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• s0ulmaster
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23:02
Ik heb 2 nieuwe schermen gekocht. Een Dell P2425DE en een P2425D.

Nu probeer ik deze te daisy chainen via de volgende aansluiting.

Lenovo yoga 7 slim (gen 8 ) -> usb 4.0 poort met usb c kabel (meegeleverd) naar Pe425DE -> DP out naar 2425D

MST staat netjes aan, drivers zo ver mogelijk up to date en firmware van de P2425DE kunnen upgraden. Usb4 poort support netjes DP1.4 volgens de specs.

Maar wat ik ook probeer ik krijg geen beeld op het 2e P2425D scherm en Wel op het eerste scherm.

Ik heb ook geprobeerd de schermen te draaien op 1p80p60, mocht het een bandbreedte probleem zijn.

Ook een 2e laptop HP elitebook met TB4 support doet het niet.

Iemand de gouden tip wat ik wellicht verkeerd doe?

[ Voor 10% gewijzigd door s0ulmaster op 06-09-2026 15:14 ]

tijd voor wat klusjes!

Alle reacties

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:51

nelizmastr

Goed wies kapot

Werkt het tweede scherm überhaupt wel? Andere DP kabel geprobeerd?

DP Out van de DE naar DP In op de D, MST aan in de DE zou voldoende moeten zijn.

Bij HP E27 schermen heb ik ook gehad dat ik de USB hub op USB 2.0 moest zetten om 2x 1440p te laten werken op Probook G10 en 11 modellen.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX9070XT - V750 Gold - Kubuntu 26.04LTS

• s0ulmaster
nelizmastr schreef op zondag 6 september 2026 @ 22:01:
Werkt het tweede scherm überhaupt wel? Andere DP kabel geprobeerd?

DP Out van de DE naar DP In op de D, MST aan in de DE zou voldoende moeten zijn.

Bij HP E27 schermen heb ik ook gehad dat ik de USB hub op USB 2.0 moest zetten om 2x 1440p te laten werken op Probook G10 en 11 modellen.
Andere DP kabel al geprobeerd idd. Ik zal eens checken of ik iets kan instellen op de usb hub, maar heb zoals gezegd ook al met 1080p60 getest en het scherm op "resolution over data speed" modus gezet.

Het feit dat ik het met 2 laptops niet voor elkaar keijg doet me vermoeden dat ik iets doms kver het hoofd zie of dat er iets gewoon stuk is.

Het 2e scherm werkt gewoon direct aan een DP aansluiting op mn laptop.

tijd voor wat klusjes!

• s0ulmaster
Kan ik mezelfs als het beste antwoord afvinken? :+

Goede nieuws, ik heb het werkend. Slechte nieuws, ik snap niet waarom. Bij een collega wat testen gedaan met verschillende soorten HW.

Mijn laptop zijn setup (een dell gedaisy chained naar een iiyama). Alles werkt!

Mijn laptop mijn 2 schermen, werkt niet. Zijn laptop, mijn 2 schermen werkt ook niet. Zijn 2e scherm op mijn primaire scherm ook niet.

Vervolgens, zijn desktop met DP direct op mijn 2e scherm, werkt gewoon. DP naar naar mijn primaire scherm en DP naar mijn 2e scherm? Werkt!

Dan zak het toch wel iets met USB-C DP alt mode o.i.d. zijn toch?
Mijn laptop weer met usb-c naar mijn primaire scherm en DP naar 2e scherm.... Werkt nu ook ineens?! 8)7

Ik hoop nu ook permanent trouwens, want ik heb geen idee wat ik nu anders heb gedaan...

tijd voor wat klusjes!