Vraag

• nrg
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:56
Ik zoek een?
Telefoon voor in de weekenden om een beetje van m’n smartphoneverslaving af te komen en het goede voorbeeld te geven voor m’n kinderen. Ik wil wel een goede camera om onverwachte leuke momenten vast te leggen. De telefoon wil ik ook meenemen als ik ga wielrennen, dan is het ook leuk om een goede camera te hebben.

Wat is je budget?
Liefst max €100, evt max €150.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Zie antwoord op eerste vraag.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik ben gecharmeerd van de Nokia flip phones of de 3210 (2024), maar die camera’s blijken wel erg matig te zijn? Een Android telefoon met custom ROM lijkt me ook wel wat (ik ben technisch dus vind dit niet spannend). De Google Pixels kwamen naar boven als Android telefoons met goede camera en goed te flashen, maar die zijn volgens mij weer vrij groot. Formaat iPhone Mini zou meest ideaal zijn.

Ik zit volledig niet in de Android wereld (al jaren tevreden iPhone gebruiker) maar ik zou het wel een leuk project vinden om een Android smartphone dom te maken.

Heb een Motorola G31 liggen maar lees dat die lastig te flashen is.

Welke vragen heb je hier nog over?
Welke dumbphone zou geschikt zijn, of welke Android telefoon?

Eisen
  • Niet te groot qua formaat
  • 4/5G voor toekomstbestendigheid
  • Goede camera
  • Geen browser (of dicht te zetten)
  • Geen apps (of dicht te zetten) — ik twijfel over iets als Signal of Telegram. Wel handig om een keer een foto te kunnen doorsturen

[ Voor 8% gewijzigd door nrg op 05-09-2026 19:20 ]