Langzame lekkage vanuit douchecabine – schimmel m

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Routepr0bleem
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 22:06
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bnOw9oSaX7gWReyn1vXFbJCq5FA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HevpyZIKUBOPgWIWgBeUnFph.jpg?f=fotoalbum_large Hoi allemaal,

Wij hebben een langzame lekkage vanuit de douchecabine die het plafond/de wand van de woonkamer aantast. Inmiddels is er op de overgang van plafond naar wand schimmel zichtbaar, met een bruine plek en witte pluizige 'wolkjes' eromheen (zie foto).

Volgende week komt er iemand langs om de lekkage zelf aan te pakken, maar ik zit met twee vragen:

1. Hoe krijg ik deze schimmel/aanslag veilig weg? Is een gewone schimmelreiniger genoeg, of moet er meer gebeuren omdat het uit de muur zelf komt?

2. Kan ik in de tussentijd iets bij de Gamma halen om dit tijdelijk te behandelen of af te dekken, tot de lekkage echt verholpen is? Of heeft behandelen pas zin als de boel droog is?

Alle tips zijn welkom, alvast bedankt!

Alle reacties

• LtApocalypse
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 21:36
Die schimmel krijg je wel kapot met voegenreiniger oid. Zit hypochloriet in en dat oxideert het wel weg.

Maar dat pakt natuurlijk niet de oorzaak aan. Dus je kan ook rustig afwachten tot de lekkage verholpen is. Waar je zelf blijer van wordt.