Wifi wordt verbroken

Pagina: 1
Acties:

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:00
Ik heb een probleem waarvan ik werkelijk geen idee heb waar ik de oplossing moet zoeken.

Op de laptop van mijn zoon (net nieuw) heb ik dat de wifi verbinding na een tijdje verbroken wordt. Als ik dan weer verbinding wil maken met ons thuisnetwerk, staat dit er:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6zAKiR4WEUWoMkIqgtxuV7oBOEM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7kLdjk4YYw1LyP4hfDCDs2xy.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb niks aan ons netwerk veranderd, enkel wat vaste apparaten een vast IP-adres gegeven.

Ik gebruik een Fritzbox 7590 en boven een fritzbox repeater 3000, als Mesh ingesteld. Op de laptop van mijn dochter heb ik dit probleem niet (maar kan ook dat ze die thuis minder gebruikt, dat weet ik even niet).

Waar moet ik dit zoeken? Ik heb zijn laptop al eens ‘vergeten’ in het netwerk, en dan opnieuw laten verbinden. Laptop opnieuw opgestart, fritzbox opnieuw opgestart.

Toevallig had ik zelf met mijn laptop ditzelfde probleem toen ik extern ergens werkte. Dan verbind ik hem aan mijn hotspot, en die verloor ook ineens de verbinding na 3 minuten ofzo. En inderdaad weer dezelfde melding…

Zowel mijn mobiel (hotspot) en thuisnetwerk is van KPN. Dat is het enige dat hetzelfde is. Maar ik zag geen storingen bij kpn. Of is er een storing in de wifi adapter van Windows na een Windows update recent? Of heeft het te maken met een vast IP-adres instellen in de fritzbox? Zo ja, waarom deed hij het dan gisteren ook extern niet bij mijn laptop?

Kortom, ik weet echt niet waar ik dit moet zoeken.. 😖

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:08
voor mij voelt het als een WPA2 / WPA3 mismatch aan ...

je kan met quasi elke wifi scanner nagaan welke zender welk type versleuteling uitzend

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17:17
Je twee accesspoint staan niet identiek ingesteld.

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:00
Mijn repeater 3000 neemt via Mesh alles precies zo over. Maar inderdaad heb ik even naar dat WPA2/WPA3 gekeken. Hij stond nog op WPA/WPA2. Ik heb hem nu gezet op WPA2, alles opnieuw opgestart en daarna het netwerk verwijderd op de laptop. Opnieuw verbinding gemaakt, recht naast de modem zelf.

Verbinding bleef nu wel na 2 minuten bestaan. Even kijken of de verbinding ook in stand blijft nu mijn zoon de laptop weer boven gebruikt (dan zal hij waarschijnlijk connectie maken met de Repeater).

Thnx voor de tips (lijkt nu goed te zijn)