wat voor voegenmortel te gebruiken?

Pagina: 1
Acties:

• pastafan
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 06-09 09:47
Ben momenteel de keramische tegels aan het laten leggen (60x60x3 cm). Ik laat er 3 mm voegruimte tussen.

Nu is de vraag wat ik het beste kan gebruiken als voegmortel. Ik heb het een en ander gelezen over zand (niet aan te bevelen), cement en 2 componenten mortel. Maar vind het lastig te beslissen.

Zijn er ervaringen met concrete product tips en of ervaringen hiermee? Belangrijk vind ik dat het onderhoudsarm is, geen onkruid doorlaat.

Ik hoor het graag

• Murkmans
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 23:52
Ik heb goeie ervaringen met varistone producten, specifiek de aqua LM. Gemakkelijk aan te brengen, weinig tot geen onkruid, waterdoorlatend. Wij hebben Indisch zandsteen (tandur yellow), maar in jouw geval zou je ook Varistone MST kunnen doen. Die is wat sterker en meer bestand tegen hardere reiniging.

• pastafan
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 06-09 09:47
@Murkmans Dank voor je reactie. Gelijk gisteren 3 pakken Aqua LM gehaald. De leggers gaan ze vandaag gebruiken. Ik had eerst geinformeerd over de Varistone MST maar de verkoper vertelde dat dat toch wel een "lastig" product is, en voor normaal terras gebruik qua kwaliteit een overkill.

Dus dan toch ook maar voor de Aqua LM gekozen...

• Jelle Brolnir
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08-09 17:55
Kan bevestigen dat dat een goed product is. Hier er zo ingewerkt.